mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Space Wagon 2,4 GDi 4x4
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=54&t=658
Stránka 1 z 3

Autor:  havrys008 [ 29 leden 2008 14:24 ]
Předmět příspěvku:  Space Wagon 2,4 GDi 4x4

Zdravím,
uvažuji o koupi uvedeného vozu, chci se zeptat:
1. máte někdo zkušennosti s taháním přívěsu (karavanu) za tímto vozem, u mě by se jednalo o váhu 1200 kg - jak se auto chová, jestli razantně roste spotřeba, co spojka, brzdy, je zadek hodně měkký - jak si auto sedne při plném zatížení, apod. ???
2. dá se jezdit s tímto autem tak za 9,0 l - je velký rozdíl v jednotlivých režimech - město - 90 km/h - 130 km/h ???
3. dají se běžně kopit neoriginální náhradní díly ???

Prošel jsem ostatní vlákna a informace se někdy trochu rozchází, tak se možná s dotazy opakuji, hlavně bych rád něco o tom tahání přívěsu.

Díky moc za vaše názory. (Pro informaci - nyní jezdím s VW Passat 1,9 TDi)

Autor:  Mitsi [ 29 leden 2008 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Mám jenom FWD a bez koule, tak alespoň něco málo praktických zkušeností:

- průměrná spotřeba v evtrémech min. 7,4 max. 19,6 (měřeno vždy na bázi min. 400 km jetých v jednom kuse);

- při striktním dodržování rychl. limitů a za klidného provozu se dá v kombinaci dálnice/venkov dostat na průměr 9,3 - 9,4 , jinak normálně okolo 10,5 - 10,7 (deklarovaná hodnota 9,1);

- čisté pojížďky výhradně po městě, převážně za studena, až 15,5 ;

- v případě 4x4 nutno dle mého soukromého odhadu připočítat 0,5 - 1,0 litr/100 km, v případě automadu naopak totéž ubrat (s ním to má kupodivu nižší spotřebu, hlavně ve městě!);

- na spotřebu má minimální vliv zatížení vozu a dokonce ani 550 l rakvička na střeše se prakticky neprojeví, ale zcela rozhodujícím způsobem ji ovlivňuje vítr - ten může udělat ve smíšeném provozu až 2 litry navíc, event. litr dolů;

- protože jsem donedávna často jezdil dlouhé trasy v 7 lidech (většina "již téměř" dospělých) se zavazadly, a povětšinou tedy i s onou rakvičkou, pořídil jsem si nafukovací měchy do zadních pružin od firmy Mad Tuning - mohu je jen doporučit (tyto firma dělá i přídavné pružiny, ale ty jsem nechtěl, neboť naopak po městě jezdím obvykle sám, a pak je zadek příliš vysoko, tvrdý a navíc snižuje maximálku (pokud se jede s plně nafouknutými měchy, ale bez zátěže) o 10 km/h;

- jízdní vlastnosti jsou přímo fantastické, a to nejen v rámci třídy MPV; "měkkost zadku" s tím přitom nemá vůbec nic co dělat - to je jen všeobecně mylná představa majitelů koncernových vozů, vypěstovaná tím, že u jejich vozů se s naložením zadku výrazně zhoršují jízdní vlastnosti (tady k tomu ale nedochází - já si ty měchy pořizoval hlavně kvůli udržení "světlosti");

- k motoru a převodovce jsem toho zde už napsal dost a dost, pohledej v mých starších příspěcích (musíš hledat v různých vláknech);

- s FWD bych měl s taháním přívěsu asi problém kvůli horší trakci (ve smyslu problematického přenosu výkonu na vozovku), u 4x4 by to však neměl být problém;

- spojka problém není, horší je to s předními kotouči, které se sice vůbec neopotřebovávají, zato při přebrždění se rády zkroutí (při mém stylu jízdy je musím rovnat každých 15 tis. km, a jelikož vydrží 2-3 přebroušení, tak po příslušném počtu následuje výměna);

- naopak zadní brzdy jsou z říše snů - provozní ventilované kotouče, parkovací bubny uvnitř těchto kotoučů; zátěžový regulátor se navíc dá snadno nastavit tak, aby to vzadu skutečně brzdilo, o čemž si opět 95% vozového parku může nechat pouze zdát; podobně ABS, resp. jeho nastavení/sladění, nemá konkurenci, zejména ve srovnání s koncernovými vozy;

- pokud jde o díly, poněkud nechápu, na co se ptáš - jestli Ti jde o olejový filtr, tak ten v aftermarketu od Nipparts není o mnoho levnější než originál, vzduchový filtr jedině originál nebo bavlnu od K/N (byť v aftermarketu je toho plno), výměnný palivový to nemá, resp. se vůbec nemění, o svíčkách a rozvodech si rovněž přečti na jiných místech tohoto fóra, stejně tak jako o náplních; originál přední brzdové desky vydrží min. 90 tis. km (neoriginál max. 30, přitom stojí přes polovinu ceny originálu); zadní min. 160 tis. km atd. atd.

- a tak jediný problém s díly vidím v již zmíněných předních kotoučích a rovněž ve stěrači před řidičem, který je v originálu příšerně a zcela neopodstatněně předražený, v případě zájmu však sdělím svůj zdroj ve srovnatelné kvalitě a za výrazně nižší cenu - jinak skutečně NIC nepotřebuješ!.

Autor:  havrys008 [ 31 leden 2008 09:19 ]
Předmět příspěvku: 

Díky Mitsi, a zdravím i ostatní

vozidlo o kterém uvažuji je r.v.99, to pokud se nepletu tak byl první rok 2,4 GDi, proběhl motor potom nějakými změnami l lepšímu. Má motor, nebo i celé auto tzv. porodní bolesti - jak se říká, že se má nový model kupovat až tak po 1-2 letech co je na trhu? Mám z tohoto důvodu hledat raději něco novějšího?

Autor:  Mitsi [ 31 leden 2008 09:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ne, žádné porodní bolesti tam nejsou. Tou hlavní bolestí je sama koncepce: přímé vstřikování a spalování chudé směsi v kombinaci se sirnatým benzínem - ale o tom se rovněž dočteš v mých příspěvcích ke GDI motorům (netýká se to samozřejmě jen 2,4 GDI, ale i 1,8 GDI a 2,0 GDI).

"Vylepšení" se promítlo především do instalace změny časování vačky sacích ventilů a náhrady litého sacího sběrné potrubí plastovým, přičemž v této souvislosti výrobce kupodivu ubral na deklarovaných parametrech výkonu (-3 kW) a zejména točivého momentu (-11 Nm!). Asi po zkušenostech se mnou: změna následovala brzy poté, co MMC pochopila, že si nedám pokoj... :P

P.S.: U Mitsubishi rozhodně neplatí jinde obvyklé pravidlo nekupovat nic, co není na trhu min. tři roky. V posledních 10 letech naopak bylo obvykle nejlepší to "z první generace" před faceliftem. :( Osobně to přičítám tlaku bývalých "partnerů" (nebo snad spíše "likvidátorů"?) v rámci holportu Daimler - Chrysler - Mitsubishi).

Autor:  Mitsi [ 31 leden 2008 12:37 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě dodatek: Za "zásadní vylepšení" novějšího modelu považuji tempomat. Ten mi teď příšerně chybí a nedá se doplnit.

Autor:  EvoMan [ 31 leden 2008 12:55 ]
Předmět příspěvku:  tempomat

Existuji tepmomaty, ktere se daji na auto namontovat "a posteriori"... uz jsem to i videl, na plynovy pedal se namontuje takovy bazmek s krokovym motorkem (regulator), na volant se prisroubuje ovladani a je to. Ale docela dost to stoji, tak 300 az 400 EURo s infra ovladanim. Nezasahuje to do elektroniky vozu, pri brzdeni se to automaticky odpoji.

Autor:  Mitsi [ 31 leden 2008 14:08 ]
Předmět příspěvku: 

Dík, vím. Jen mám strach z toho, že by to dost dobře nefungovalo. Tohle je už EGP (elektronický plynový pedál), kde zcela chybí dostatečně přímá vazba mezi otáčkami motoru a polohou pedálu plynu.

Autor:  havrys008 [ 01 únor 2008 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

Ve vláknech jsem narazil na názor, že je rozdíl v kvalitě výroby vozů mezi originál japonci a vozy z evropy. Kdo ví kde se vyráběly Space Wagon 2,4 GDi (r.v. 1999-....)? Díky

Autor:  Mitsi [ 01 únor 2008 11:02 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, ten rozdíl je až velmi citelný, bohužel... Ovšem všechny Space Wagony se naštěstí vždy vyráběly v Japonsku.

Jinak modely japonských vozů vyrobených v samotném Japonsku poznáte velmi snadno: prvním písmenem ve VIN kódu musí být "J".

P.S.: Než Japonce z Evropy, to už snad raději pořádného Evropana...

Autor:  havrys008 [ 01 únor 2008 13:12 ]
Předmět příspěvku: 

Stále váhám jak se rozhodnout, nejsem žádný ani amatérský automechanik a když čtu o motorech GDi tak mě to přijde že kde kdo má problémy. Jsem uživatel ale snažím se dbát na pravidelný odb. servis a každé zvuky se hned snažím řešit. Jak už jsem psal v úvodu nyní jezdím VW 1,9 TDi, v létě tahám přívěs, bydlím skoro na horách a rád bych šel do 4x4. U VW pořád řeším něco na přední nápravě, tady zase slyším pochybnosti (možná to je jenom můj dojem) o motorech GDi. Uvažuji také o Subaru (např. Forester). U Space W. se mi zase líbí ta velikost a uvnitř je to takový spíš osobák než offroad, taky jsem se byl podívat na CR-V. No prostě nevím.

Dá se říci že, pokud motory GDi dostanou kvalitní olej, palivo a svičky tak by to mělo být v pohodě?

Jo taky jsem zaregistroval že Space W. se podle TUV pohybují někde kolem 14, 15 místa, což je daleko např. před VW.

Mitsi, neznám vás ale dá se s vámi domluvit prohlídka vozu nedaleko od Prahy (samozřejmě za úhradu)?

Autor:  Mitsi [ 01 únor 2008 14:54 ]
Předmět příspěvku: 

Na TUV se vykašli, rizika kolem GDI znáš a hlavně se drž co nejdál od "odborného servisu"! Proti Foresteru nic nemám, jen je z hlediska vnitřního prostoru zcela nesrovnatelný se Space Wagonem, před CR-V Tě z důvodu specificky Tvých potřeb spíše, resp. hodně varuji.

Autor:  Franta [ 01 únor 2008 20:08 ]
Předmět příspěvku:  Spotřeba

Ahoj,mám zájem o S.W. ale teď jsem na rozpacích.Nečekal jsem takovou spotřebu.Rád bych ale nafťáka.Jaké jsou tam limity?

Autor:  Mitsi [ 02 únor 2008 12:01 ]
Předmět příspěvku: 

Space Wagon té generace, o níž je tu řeč, se v naftě vůbec nedělal.

A s těmi spotřebami jde o naprostou chiméru: onehdy jsme jeli lyžovat do Alp ve třech vozech (všechno MPV): já se Space Wagonem, kolega s Peugeotem 806 2,2 turbodiesel a další se Sharanem 1,9 TDI. Původní dohoda zněla, že pojedeme celou cestu v koloně. Ale nešlo to: se Sharanem natolik zdržoval, že jsme "kolonu tří" brzy vzdali. Pak už to šlo, ale z hlediska tempa a spotřeby s následujícími výsledky:
- když jel první on, tj. určoval tempo, já měl v podmínkách dálnice zhruba o litr až litr a půl na spotřebě navíc;
- když jsem určoval tempo já, spotřeby se úplně srovnaly a on měl co dělat, aby mi stačil - a to jsem prostě jen jel svým tempem, aniž bych se snažil závodit;
- a největší překvapení se pak konalo při denním dojíždění do lyžařských středisek už v rámci Alp, kde byl on s průměrnou spotřebou vždy a za všech okolností výše, a to nemluvím o jeho zdržování v prudkých serpentinovitých stoupáních.

Co z toho plyne: Že fyzika platí a zázračné spotřeby patří tak akorát do motoristických pohádek!

P.S.: Uznávám, že každý z dalších zmíněných MPV má citelně vyšší pohotovostní hmotnost, ale to je jejich problém...

Autor:  havrys008 [ 05 únor 2008 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon 2,4 GDi 4x4

Zdravím,
nákup auta nespěchá.
Jak souvisí neoriginální rádio s funkcí palubního počítače?

Autor:  Mitsi [ 05 únor 2008 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon 2,4 GDi 4x4

Bohužel souvisí zcela bezprostředně: ovládací tlačítko je na čelním panelu autorádia - tedy toho originálního! Bez tohoto tlačítka nemůžeš přepínat mezi jednotlivými funkcemi PP a ani nulovat hodnoty průměrné spotřeby a průměrné rychlosti. Do autádia jde další štekr od PP o nějakých 7(!) vodičích, takže zbastlit "náhradu tlačítka" je prakticky nemožné - navíc to komunikuje přes sběrnici...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/