mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 19:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 06 květen 2009 10:05 
Přítelkyně si včera koupila Mitsubishi Spacestar 1.3 z roku 2000. Auto je z bazaru a dovezené z ciziny, takže původního majitele se nezeptám, ale zajímají mě 2 věci:
1) Na palubní desce uprostřed je displej, který nahoře uprostřed ukazuje průměrnou spotřebu (vlevo teplotu, vpravo hodiny). Ve správném úhlu je vidět, že spodní část displeje sloužila autorádiu - to je ovšem nahrazené nějakým Grundigem. Soudím proto, že palubní počítač měl více funkcí, které se ovládaly pomocí tlačítek na rádiu. Je nějaké řešení, jak přepínat funkce počítače za dané situace - něco jako pár drátů pod palubkou? Nebo se pletu a nic jiného než prům. spotřebu to ani ukazovat neumí?
2) Jak je to s klíči a imobilizérem. Klíče máme 3, ale jen jeden má červenou destičku, což má být čip. Odemknu a nastartuju i ostatními klíči, tak se chci zeptat, jaký je v tom rozdíl?

Předem moc děkuji


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06 květen 2009 13:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, ten displej slouží i k zobrazení údajů autorádia, ovšem to musí být originální. A máš naprostoru pravdu, že PP jde ovládat, tj. přepínat mezi funkcemi a nulovat hodnoty, ovšem také výhradně tlačítkem na orig. autorádiu. Z principu věci by to mělo jít i pomocí vhodného "interfejsu", ten ovšem není k mání, takže nic. :sad:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 květen 2009 16:52 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
asi by to slo tady s timhle radiem s tlacitkem DISP:

http://www.mitsubishiclub.cz/classified ... 5&lang=cze

ale nevim, kolik si za to treba rekne...

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 09 květen 2009 21:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
S tím rádiem na obrázku to jde zcela určitě. Nové stálo svého času přes 300 EUR.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 10 květen 2009 22:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
zwa píše:
2) Jak je to s klíči a imobilizérem...?


Ak sú to kľúče ako na fotke potom:
kľúč s nápisom MITSUBISHI (čierna časť gumová) je originál, čip je zaliaty vo vnútri,
kľúč s červenou vyberateľnou časťou, do ktorej sa vkladá čip (čierna časť z tvrdého plastu), je neoriginál.


Přílohy:
DSCF9337.JPG
DSCF9337.JPG [ 21.39 KiB | Zobrazeno 17238 krát ]

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 10 květen 2009 23:06 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To Čičo: Tak tohle jsem ještě neviděl! :think:

Jinak k většině vozů Mitsubishi byly někdy od r.v. 1999 původně (při přebírání nového) tři klíče: dva černé k zapalování a jeden tmavočervený sloužící pouze k otevírání dveří, ale nefunkční v zapalování, tj. bez čipu. Ovšem pokud byl vůz vybaven dálkově ovládaným centrálem, dálkáč v podobě přívěsku ke klíčům byl jen jeden! :???:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11 květen 2009 14:05 
Děkuji všem za odpovědi.
O víkendu jsem vyndal rádio (to od Philipse), abych si prohlédl konektory. Je tam jeden větší, který Mitsubishi používá a jehož zapojení je na internetu snadno k nalezení; pak jeden menší, který má 7 zapojených kontaktů (internet mlčí). To bude zřejmě ten, který posílá data do displeje a také přez něj půjde jeho přepínání. Vzhledem k tomu, že se podle všeho jedná o jedno tlačítko, bude to asi prostý spínaný kontakt. Něco, co půjde možná dohledat: pokud budu úspěšný, slibuji zveřejnit postup.
To originál rádio je v aukci za 800... Kdoví, jak dlouho v tom vydrží mechanika a laser. Je to hodně v mezích toho, co bych si představoval. Za 500 ho vezmu, ale z ruky do ruky, ne poštou (pokud by někdo nabídl :) )

S těmi klíči děkuji: málem jsem udělal díru zkrz ten originální (černá guma), má prasklé očko. Při mémc štěstí bych to provrtal skrz čip :roll:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11 květen 2009 14:09 
Ty konektory jsou pochopitelně na kabelech za rádiem, na rádiu je klasický DIN..


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11 květen 2009 14:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak dej potom vědět, na co jsi přišel, docela by mne to zajímalo.

Já jsem to sice svého času vyřešil zakoupením originálního autorádia (s kazetou), a pak strašně složitě řešil ovládání CD měniče Blaupunkt (made in Japan), původně k rádiu Blaupunkt Bremen (made in Germany), tj. tehdejšímu vrcholu v nabídce této firmy, které se poroučelo.
Třebaže jsem měl k dispozici schéma elektroinstalace vozu, nepodařilo se mi rozluštit, jak to přepínání tlačítkem na orig. autorádiu rozchodit "jiným způsobem".

Ale třeba Ti pomůže informace, že autorádia s tímto tlačítkem byla ve třech provedeních: s kazetou, CD mechanikou a s ovládáním navigace (mechanika zvlášť v podobě CD měniče), přičemž k navigaci patřil jiný displej, ovšem kabeláž tam má být ve všech případech stejná.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11 květen 2009 15:17 
Určitě napíšu, jestli něco zjistím. Ta navigace mi trochu boří úvahu o jednom tlačítku, do displeje poteče také víc dat. Na tom konektoru je ale také rezerva ještě na několik pinů..
Vycházím pořád z toho, že pro jedno tlačítko se prostě výrobci nevyplatí řešit nějakou sériovou linku: vyhradí se mu drát a hotovo. Ale třeba se pletu...


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11 květen 2009 18:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
zwa píše:
S těmi klíči děkuji: málem jsem udělal díru zkrz ten originální (černá guma), má prasklé očko. Při mémc štěstí bych to provrtal skrz čip :roll:


Ak budeš vŕtať na správnom mieste nič sa nestane. Toto je vnútro originálneho kľúča:


Přílohy:
PICT9680_čip.jpg
PICT9680_čip.jpg [ 158.01 KiB | Zobrazeno 17248 krát ]

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 05 červen 2009 14:50 
I já jsem koupil Stara s jiným rádiem, takže jsem trochu špekuloval a vynašel následující. Postup je poněku krkolomný, ale zatím ho používám.
Displej mi zobrazuje v rozích klasické hodnoty, t.j.venkovní teplota a v druhém rohu čas. Prostřední údaj lze měnit. Údaj o průměrné rychlosti a průměrné spotřebě platí vždy od vynulování.okamžitou spotřebu,průměrnou spotřebu (na displeji se i nuluje),průměrnou rychlost ( taktéž lze na displeji nulovat),dojezdová vzdálenost.
Postup přepínání hodnot.
1) klíček zapalování v poloze vypnuto
2) zmáčknout tlačítko s tečkou (spodní levé krajní na dispeji)
3) při přidrženém tlačítku otočit klíčkem do polohy ACC (tedy jak se rozsvítí všechny kontrolky před startem)
4) tlačítko stále přidržujte zmáčknuté a tlačítkem SET (pravé dolní krajní) "přeťukávejte" (přepínejte) na požadovanou funkci (postupně se ukazují na displeji)
5) po přepnutí do požadovaé funkce uvolnit tlačítko s tečkou
Navolená funkce se zobrazuje po dobu, než opět přepnete na jinou. Tedy zůstává i po vytažení klíče a při dalších jízdách.

Nejprve jsem se pídil po origo radiu Mitsu, ale při tom jsem zjistil, že existují dnes rádia nabušená a za zlomek ceny, než se dá (i na vrakáči) sehnat origo rádio. Mám dojem, že "vrakmajstři" (majitelé vrakovišť) o této specialitě palubních počítačů a jejich sepjetí s origo rádií u myšáků vědí, tudíž šroubují cenu.

Moc elektricky erudován nejsem, ale podle způsobu, kterým lze přepínat údaje palubního počítače bych to tipoval, že při přepínání musí být displej odpojen od palubní sítě, jinak je tlačítko s tečkou bez výše popsané funkčnosti. Možná by pro radioamatéra nebylo až tak složité postavit elektronický spínač, který by jedním tlačítkem zajišťoval požadované funkce jedním tlačítkem ( odpojení displeje od sítě, aktivace tlačítka s tečkou, přepínání funkcí a deaktivace tlačítka s tečkou). Pokud by se to povedlo do jednoho tlačítka, tak tady máme plnohodnotnou náhradu tlačítka disp na rádiu a pokud do dvou tlačítek, taky dobře. Ty spínače pak už lze lehce umístit v interiéru a můžeme si vybrat jakou muziku chceme (oželíme jen zobrazení hodnot rádia na displeji, ale rádia mají vlastní zobrazovače) a zároveň plně využít palubní počítač.
Jestli by e to roho chtěl někdo pustit, myslím, že nejen já bych tomu byl velmi vděčný.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz