Brumla píše:
ahoj,
není to tak černobílý

větší váha kol se dá eliminovat jejich výběrem, některá velká kola jsou na tom s váhou docela dobře,
Ano, jenže je třeba investovat do kovaných hořčičáků, jejichž cena může přesáhnout zůstatkovou hodnotu celé ojetiny. Kromě toho je potřeba pečlivě vybírat i pneumatiky podle hmotnosti, ale nějak jsem stále ještě nepřišel na jiný způsob, než navštívit velkosklad a převážit si je...
Brumla píše:
širší pneu sice 'tahají' za volant ale zase na suchu mají lepší adhezi a tudíž to lépe brzdí a nízký profil pneu zase snižuje možnost deformace boku pneu při razantnějším projíždění zatáček.
Tohle ovšem platí pouze na ideálně rovném povrchu vozovky. V momentě, kdy je tam byť jen malá vlnka a závěsy kol nedokáží zajistit permanentní styk kola s vozovkou, nastává pravý opak, jelikož odskakující kola nepřenášejí žádné síly!
Brumla píše:
Přeseřízení geometrie po osazení nových rozměrů kol je nutností, to je fakt a to, že málo kde udělají dobře také
Změnu hodnoty poloměru rejdu nelze kompenzovat přeseřízením geometrie, to je možno zajistit pouze změnou délky ramen, resp. změnou osových vzdáleností prvků zavěšení, tj. zejména silentbloků a čepů.
Brumla píše:
Že auto více trpí je také jasné, větší vibrace a rázy a tím, že to lépe 'sedí' tak i větší namáhání na boční síly - no vždy je něco za něco to tak je

Tohle jsem opominul zmínit: Někoho životnost prvků zavěšení, ale i "vyměklé" karoserie nezajímá, jiný může být nepříjemně překvapen.
Základní poučka však říká, že když někdo nemá dost peněz, znalostí, schopností a zkušeností s laděním podvozku, ten by se do zásadní změny rozměrů kol neměl vůbec pouštět, jelikož výsledek bude vždy horší, než původní stav!