spc píše:
To co spominas je prave ten opacny extrem (a je nekorektne obhajovat svoj extremizmus poukazovanim na biedu opacneho).
Nekorektní je něco nějak udělat napoprvé, doslova na koleně, a hned tvrdit, že takhle je to lépe, než to udělal konstruktér, technolog, výrobce... A vždy mne dokáže nadzvednout, když to tu čtu, poněvadž nikdo z těch, kdož ony rádoby chyby konstruktéra, technologa, výrobce tzv. napravuje, ani netuší, kolik marných pokusů při hledání optimálního řešení konstruktér a technolog absolvoval a výrobce zaplatil. Asi to bude tím, že jsem se v komunitě oněch lidí z vývoje aut 20 let pohyboval, tak jsem se zřejmě nakazil a stal se alergickým na projevy neúcty k jimi odvedené práci.
Z hlediska sociální psychologie je velmi zajímavým momentem diametrální rozdílnost příznivců aut a příznivců jiných záležitostí - sám za sebe to mohu srovnat přinejmenším s oblastí cestování a s modelařinou: jestliže třeba na veřejně dostupná uživatelská hodnocení ubytovacích kapacit pro turisty se lze dostatečně spolehnout a snad žádný modelář nemá problém přiznat např. to, že hledání "nejvýkonnější" varianty omotorování jeho letounu ho stálo pětinásobek ceny samotného draku (poněvadž vybíral z několika motorů v kombinaci s mnoha vrtulemi a kužely, které si musel pořídit, aby měl co s čím srovnávat), tak v motorismu funguje výhradně zaslepenost, ať už jedním anebo druhým směrem. A já se zde v rámci snahy o vyváženost pouze snažím - obrazně řečeno - nastavit zrcadlo, které, jak známo, obraz stranově převrací (kdo to nechápe, ať si vezme třeba noviny a zkusí si je přes zrcadlo přečíst).
spc píše:
Osobne len vynimocne komentujem tvoje `vseobecne` reci, pretoze o inych autach neviem skoro nic konkretne a tak to aj zostane...
No uz mnohokrat sa ukazalo, ze o nasich vozoch specificky vlastne nic nevies, napriek tomu tu bezne `poucujes` a vyslovujes kategoricke sudy - a pritom citujem `měl jsem příležitost jednorázově si vyzkoušet i dlouhodobě používat ` (doraz na vyskusat a pouzivat!), kdezto na nejake objektivne hodnotenie je treba ovela viac!!!)
Jenže to obecné nemůže být bez konkrétního a naopak! A co je "objektivní" hodnocení, jaká kritéria zohledňuje? Tvoje hodnocení je snad objektivní? O co ho vlastně opíráš? Dělal jsi snad chromatografický rozbor složení materiálů či zkoušky tvrdosti povrchové úpravy ploch pohyblivých dílů? Co zrovna o tomhle víš?
Já auta hodnotím z pohledu informovaného uživatele s obecně platnými, ale i velmi specifickými požadavky na jejich vlastnosti. A z tohoto pohledu je mi úplně jedno, že nevím (a jsem tomu rád, resp. se dokonce obávám, že bych kdy musel zvědět), odkud který drát na jakém pinu ŘJ motoru vlastně vede. Důležitá je pro mne výhradně funkce, kterou zajišťuje, nebo naopak postrádá. Teď nenarážím ani tak na poruchu či funkční chybu, ale na úplnou absenci funkce, která danému vozu prostě nebyla dána do vínku (viz např. naše debata o "pružném volnoběhu").
Jinak opět a znovu doporučuji alespoň začít srovnávat: pak se totiž věci začnou jevit v jiném světle!
spc píše:
Napr. ja som rozobral na svojom aute uz asi vsetko (okrem motora a prevodovky) aj X krat, riesil spustu realnych problemov, precital kopu textov o teorii a hlavne praxi co sa tyka 3KGT - ale aj tak su mi uz sympatickejsie tie `naivne ucha` co spominas, pretoze ani ja som nebol vzdy `mudry` a opatrny a castokrat som mal viac stastia ako rozumu...
Tvoj pristup a podavanie informacii mi praveze naopak trochu pripomina tych co tie ucha bohorovne `krmia` tymi dezinformaciami, bez toho aby to bolo postavene na realnom zaklade.
I já jsem věci kdysi rozebíral jen z touhy po poznání, "jak je to udělané uvnitř", ovšem dnes (kvůli řadě limitujících okolností) tak činím již jen z praktické potřeby něco opravit. A kdykoli jsem měl příležitost srovnávat, jak to udělala MMC a jak totéž udělali jiní, obvykle mi výsledné skóre vycházelo vcelku jednoznačně ve prospěch MMC. Tím samozřejmě neříkám, že vždy a všechno je naprosto perfektní, ideální, nej... Ovšem při znalosti limitů sériové výroby generického produktu (tím chci z oné množiny vyloučit např. EVO) mi to vychází na nejvyšší možnou péči, kterou tomu lze věnovat, právě u MMC!
spc píše:
inak poviem ti, ze ludova mudrost `toho kto ma najviac co povedat je obvykle najmenej pocut` z mojich skusenosti naozaj plati
Jestli máš pocit, že o tom víš nejvíc třeba právě ty, pak mi není jasné, proč sem vůbec přispíváš. Ti největší borci se přece o své unikátní know-how dle citované lidové moudrosti nedělí! Nebo jak to tedy je?