spc píše:
Titan píše:
to Mitsi:
expresion dal otazku a dostal na ní odpověd, která dle návodu byla napsaná nejspíš někdy mezi roky 99-04. A dle fora z kterýho je odkaz stažen a nikdo si tam za celou dobu nestěžuje na "dočasnou funkčnost" nebo následný "vyhoření auta", tak je to nejspíš dobrý postup a problém vyřeší. Tedy tečka a nepotřebuju dál rozebírat a dloubat se v něčem co už udělal dávno někdo jiný a přišel i s funkčním řešením.
Dovolim si nesuhlasit - je urcite dobre vediet aj preco riesenie funguje a analyzovat dopredu jeho ucinnost...
Chytremu cloveku asi nestaci argument, ze `zatial nikto nevyhorel`
Prave preto som sa snazil tu dovod co najlepsie popisat aj analyticky (a to ja som nemal ziadny navod z netu ale cele som si to musel `vyzrat` sam - az neskor som zistil ze plno ludi malo identicke skusenosti a riesenie sa +- zhoduje)
Pre ludi co maju hlbsi zaujem je urcite dolezite vediet aj odpoved na `preco?`
Ale tiez asi uprednostnuju co najkonsolidovanejsiu bez spusty prilis vseobecnych odbociek...
Ano, je dobré vědět jak to funguje - však to také na tom foru, odkud je ten návod převzatý, popsaný je.
A něco co už někdo vymyslel tak aby to fungovalo a praxe ukázala, že to i funguje, nepotřebuju znovu ověřovat a pídit se po tom do všech detailů. Obzvlášt když nejsem mechanik a potřebuji jen vyřešit problém.
Když tu ironicky uvedu příklad tak trochu mimo mísu: píchneš kolo a necháš si ho zalepit. Před lepením se taky ptáš na použité lepidlo, zkoumáš jeho vlastnosti a propočítáváš zda-li udrží tlak, atd...? Nebo prostě věříš, že to zalepení někdo navrhnul tak aby bylo opravdu funkční a máš to podložený i dalšíma co si nechávaj kola lepit a jezdí na nich bez problému?
Vím, že je to příklad co se nedá srovnávat - případný následky kdyby to funkční nebylo a auto mělo vyhořet / ujít pneu. Ale i tak, prostě věřím tomu co je tam popsáno a X lidma vyzkoušeno a ověřeno roky provozu. Takže mi to stačí a za hloupého se nepovažuji.
Nuz poviem ti, ze som si pozrel tu stranku na zaciatku tohto vlakna a teoreticky popis pozadia je `velmi vlazny` az po vyslovene zly!
Ten chlapik evidentne nema ani schemu zapojenia resp. ju necital/nevie pochopit... (Essentially, the wiring coming from the ignition switch acts as the trigger for the relay, and the relay powers the starter solenoid)
Ak si pozries schemu na stranke 16-15, tak nespinas zo spinacky nejake blbe rele ale priamo `mastnu` cievku pastorku - ktory az funguje ako nejake rele a jeho pohyb zopne samotny motor starteru.
A to je OBROVSKY ROZDIEL, ak by realita bola ako popisana v linku, tak mitsi by mal naozaj pravdu, ze pridanie dalsieho rele by malo sancu mierne pomoct jedine ak by sa jednalo o rele s cievkou pracujucou na mensom prude... (co je ale tiez realne, bezne automobilove rele maju cievku 120ohm a bezne `obycajne rele` do 10A maju cievku 400ohm pre 12V- co je menej nez tretinovy prud)