enemdym píše:
spc píše:
...
sorry ale mal si niekedy tie kolesa vedla seba fyzicky? predne kolesa mam samozrejme standardny rozmer, takisto dojazdovku originalnu a ten rozdiel priemeru kompletneho kolesa je tak velky, ze ho vidis aj zdialky bez akehokolvek merania.
Do dilny se mi nechce to premerovat, takze teorie pro pripad 1991 TT:
original na TT: 245/45/17
dojezdovka na TT: 135/90/16
Rozdil v prumeru kol vcetne pneu je cca 2,9 mm.
Rozdil obvodu kol je cca 9 mm .
UPLNE ZLE!!! ->
rozmer spare pneu podla specifikacii:
T125/90D16 DOHC
T125/90D16 up to 93 DOHC TT
T135/80D17 94 and up DOHC TT
original pneu 245/40/R18 (standardny rozmer podla specifikacii k 18") -> priemer 653.2mm
dojazdovka -> priemer 631.4mm
rozdiel = 2.2cm, na obvode je to uz 7cm
(podotykam ze je to podobny rozdiel ako ked mam vzadu 245/45/R18, co je uz hodne a naozaj to vidno aj na prvy pohlad zdialky)
v kazdom pripade cisla su len cisla a realita je, ze po obuti dojazdovky na jednu stranu kara sla dost dole a lamelovy diferak furt vrcal jak keby som zatacal, aj ked som siel rovno...
mozno to bolo umocnene aj tym desnym pomerom sirky a vysky dojazdovky (ked ta hoc nahustena velmi vysoko `sadla` viac ako bezne obutie) a zaroven mojim zvykom drzat v pneu vyssi tlak (cca 2.6 atmosfery)
v kazdom pripade to veru inzinieri z MMC zas nejak nedomysleli a vam VR4karom VCU vtedy pekne `makaju` aj ked to nepocujete, pretoze nevydavaju zvuk...
neviem si predstavit tak ist tusim 80km ci kolko sa udava max. dojazd na `dojazdovke`, mozno hned neodidu no ich zivotnosti to asi neprospieva ze?