petous píše:
lagi píše:
Tak podle všeho nikomu po roce výroby 2000 neklepe ?
asi ne, kolega má 2001 a je tichá. Já mám 98' a klepe po startu, ale jen někdy a max cca 5km. Už mám nalítáno 216000km a stále bez problémů, výkon OK, spotřeba slušná, tak ať si klepe třeba do půl milionu. Však je výše psáno, že na motoru není žádná chyba vidět. Podle mne nemá cenu léčit něco co nebolí.
Ahoj zase po dlouhé době. Pozorně jsem pročetl přidané příspěvky...
Momentálně mám nalito 10W 40, značka Q 8, Apíčko to má tušímže SL. Předtím tam byla Q 8 5 W40 a klepala zastudena tak 4-5 km, poté se rozklepala na volnoběh (nepravidelně, chvíli to přestalo, pak zase...)
10W 40 to nedělá a přestává klepat poměrně rychle. Mám najeto skoro 170 000 a klepu od začátku, co auto mám. (tacho 15 tisíc, stočeno o 15 000 - jedna prohlídka, sráči v Auto HB Brno tehdy zapomněli seškrábnout nálepku o výměně oleje)
Na zimu teď dám 5W40, jezdím teď víc a vychází mi teď výměna 2 x do roka.
Kombinovaná spotřeba momentálně 6,9 PP, propočtená na tankování "do plna" 6,6. Dosažení lepší spotřeby pomáhá mj. občasná kontrola a seřízení geometrie, zejména sbíhavosti, tlak v pneu
Spím naprosto klidně a jsem si jistý, že tu stovku bych ještě najel, k odstřelení Miciny a pořízení něčeho zánovního mě bohužel povedou daňové důvody (nebudu všechno rvát do chřtánu státu na nepřizpůsobivé etnikum a nemakačenka )
Jediný problém - CO KOUPIT? Můj výběr je profesní deformací zúžený natolik, že nemám v podstatě co koupit. Předem vylučuji auta s logem dámského přirození a obecně vše z Francie a Itálie
Hodně velký cenový rozptyl jsem zaznamenal u výměny rozvodového řemene, kladek a napínáku... Jen tak pro zajímavost, jsem si tuto operaci sjel dle normativů při ceně za hodinu práce 650 bez DPH a "pultové ceně" originálních dílů aktualizovaných v 8/2007 - takže bez napínáku to momentálně dělá cca 8 tisíc s DPH, s napínákem asi 12 tisíc.
Všechno, co je nad 110-115 % těchto částek je podle mýho zlodějna...
Jen tak pro legraci aktuální "pultové" ceny: řemen aktuálně 1900 bez DPH, kladka 1000 a 1300 bez DPH, napínák 3600 bez DPH vše zaokr...Normativ práce je tam 2,5 hodiny včetně přípravných časů - zcela reálně to za 3 hodiny mechanik umí (viděl jsem na vlastní oči- v 7,30 jsem auto odstavil k výměně a na zvedáku bylo ještě auto jiný, v 10, 50 se přišrouboval kryt řemene)
Podotýkám ještě, že žádný "druhý řemen" (jak tu kdosi pravidelně tvrdí) u Carismy GDI opravdu není! -ten je ale např. u motoru 2,4 GDI (Galant a spol.)
Tak zase za půl roku ahoj!
