xor píše:
The stratified charge combustion causes fuel dilution in the lubricant which will increase bore and piston ring wear.
Podla mna sa rozpusta olej v benzine a nie benzin v oleji, ale to je len taky detail.
xor píše:
At lean burn conditions the chamber temperature is lower,
??? Nehori chudobna zmes vyssou teplotou? Keby to tak nebolo tak by GDi neprodukoval tolko NOx-ov a nepotreboval by denox katalyzator.
EvoMan. píše:
Jinak je jasne ze pistni krouzky utesnuji pist ve valci
ano, mohol by som suhlasit
EvoMan. píše:
tim vymezuji vule, to je snad bez diskuze, ne?
Nie! Ak ma nieco vymedzovat vola tak musi obmedzovat pohyb alebo vzdialenost. Napriklad vola ventilov sa vymedzuje skrutkou a maticou. Ale piest vo valci... Do, trebars, 80mm valca predsa vojde piest s priemerom 79.9mm presne tak isto ako s 79.5 ci 79.0mm. Vola piestu vo vlaci teda bude 0.1 alebo 0.5 alebo 1.0mm. A s tym piestne kruzky nic nenarobia...
EvoMan. píše:
Taky to muze klepat pri horni uvrati, cert vi...
tak to si pis, ze preklapanie piesta je horsie v hornej uvrati. Ked neveris mne, pozri do volakej mudrej knizky.
Da sa to obmedzit napr. vyskou piesta a vyosenim piestneho capu... Skratka sa mi neche verit, ze by konstrukteri v Mitsubishi urobili taku skolacku chybu, ze daju do svojho noveho revolucneho motora tazsie piesty bez toho aby si premysleli nasledky.
Ze ulozenie hydrostelov nezvladli na 1, to je uz ina vec... Asi si tie hlavy nechavaju odlievat v Cine
EvoMan. píše:
Taky na tom motoru pri rozebrani nenusi byt nic videt, vsechno je tam kde ma byt, akorat to "klepe"...
Tak ked nieco udiera o seba 3000 krat za minutu pocas 10 rokov....Kua to musi byt vidiet...
Ale nechajme tuto jalovu debatu. Zajtra idem na vrakovisko - odisiel mi totiz upozornovac zapnutych svetiel a dneska rano ma neupozornil takze svetla svietili na parkovisku 8hodin, takze sa vybila baterka.. Dufam, ze je na chybe ten dverovy spinac. Ked nie, asi zacnem vazne rozmyslat o vymene celeho auta.
No a na tom vrakovisku by mali mat dve Carismy. Tak ked bude dobre pocasie a budem mat dobru naladu, tak im tam volaco rozoberiem a poobzeram
No a este jedna vec, Mitsi, prosim ta vysvetli mi tvoje stanovisko ohladne tych olejov. NIe som ziadny fanda Castrolu upozornuje, len ho momentalne pozuivam a hladam nahradu. Podla moznosti lepsiu. A ked si porovnam ten Castrol s tym co odporucas, tak ziadny zasadny rozdiel nevidim.
Castrol Magnatec 10W-40 SL/CF A3/B3
Valvoline Durablend 10W-40 SM/SL/CF A3
Total Quartz 7000 10W-40 SL/CF A3/B3
density @15°C [kg/m3] 873 866.5 872.9
viscosity @ 40°C [mm2/s] 95.3 93.04 97.7
viscosity @ 100°C [mm2/s] 14.34 14.02 14.5
pour point [°C] -36 -33 -39
TBN [mgKOH/g] 8 8 10.5
sulphate ash [%wt] 1.0 0.8 ?