Začnu tím nejsložitějším: pokud svítí kontrolka SRS, bude někde problém, a bude se špatně hledat. U Mitsubishi totiž k potřebě resetu ECU SRS po odpojení aku NIKDY nedochází.
Naopak je třeba prakticky VŽDY po odpojení aku vyčistit škt. klapku a zresetovat ECU motoru (to zase pro změnu není třeba u Hondy). Jak, to se dočteš v mých starších příspěvcích k problematice "kolísání otáček", "odpojení akumulátoru" aj.
Pokud jsi měnil rozvody u Civica, mohu Tě ujistit, že tady je to ještě jednodušší, mj. proto, že motor se točí tím "správným směrem"
, tedy je jednodušší povolit šroub řemenice klikovky! Ostatní řemenice jsou přišroubovány 3-4 šroubky na osazení hřídelů, takže nenastává žádný problém s jejich sundáváním. Mění se pouze řemen (po 90-100 tis. km nebo 6 letech, co uplyne dřív) a napínací kladka (žádná vodící tam tuším není). Měnit vodní pumpu je zbytečné. Pozor - řemen pohonu posilovače řízení napřešponovávat, naopak napínat na pouze malou míru!
K náplním a spotřebáku:
- Do motoru 5W-40 nebo 10W-40 v ACEA A3. Měnit nejpozději po 15 tis. nebo jednom roce (co uplyne dřív), v případě náročnějšího provozu, zj. častých jízd se studeným motorem, zkrátit na 10 nebo dokonce 7,5 tis. km.
- Do převodovky Tutela Car Technyx 75W-85 GL4+ od Selenie. Nebudu se teď rozepisovat proč právě a jen tento, ale když opět pohledáš v mých starších příspěvcích, dozvíš se to. Měnit po 60 - 120 km (tady se doporučení samotného výrobce silně rozcházejí; osobně bych původní originál měnil co nejpozději, a "náhrady" pak už častěji) nebo 6 letech, co uplyne dřív.
- Do okruhu brzd a spojky DOT3 nebo DOT4, NIKDY vyšší! Měnit max. po 2 letech, A TO I V OKRUHU SPOJKY!
- Vzduchový filtr zásadně pouze originál (měnit po 30 tis. km), u olejového je to jedno (měnit samozřejmě při každé výměně oleje). Kabinový filtr to, tuším, ještě nemělo.
- Svíčky VÝHRADNĚ DENSO a NGK! Na jiné to v podstatě ani nejezdí. Měnit každých 45-60 tis. km, podle stavu elektrod.
Ohledně ventilů a seřizování vent. vůle Ti něco napíšu, pokud mi s určitostí sdělíš, že to nemá hydroštely. Já to totiž nevím. U Mitsubishi totiž platí, že to má buď mechanické seřizování, nebo hydroštely, nikdy ne kombinaci obého, jako např. některá Subaru. Kromě toho bych potřeboval vědět (v případě, že se to seřizuje mechanicky), zda jsou tam "rolny" (miniaturní jehlová ložiska na vahadlech ventilů, přes které to jezdí po vačkách), protože od toho se bude odvíjet metodika onoho seřizování.
K "záludnostem", resp. slabým místům:
Většinu věcí po.erou mechanici, kteří po odpojení aku totálně roze.erou seřízení šroubků kolem škrt. klapky ve snaze rozchodit volnoběh (znovu odkazuji na své starší příspěvky)
. Tady platí jednoduché pravidlo: NIKDY NEODPOJOVAT AKU BEZ NÁHRADNÍHO ZDROJE!
A jediným slabým místem, o němž mám povědomost, je náchylnost předních kotoučů ke kroucení.