Díky, teď je to alespoň trochu jasnější: 1. (a to je jisté!) dané zařízení se vyskytuje pouze u vozů vybavených "autoklimou"; 2. (a to je rovněž jisté) je nutné ho čistit (pravidelná výměnu filtru mi rozhodně připadá jednodušší a praktičtější); 3. (pouze můj názor opírající se o anglickou verzi manuálu) "ionizátor" v daném případě slouží prakticky jen k nabití prachových částic, jež pak zachytí ta druhá, větší část s opačným nábojem, kterou bych nazval elektrostatickým filtrem (jedná se o stejný princip, jakým jsou dnes ve fabrikách lakovány karoserie vozů - kapičky barvy mají jeden náboj, karoserie opačný, mlha barvy rozprášená víceméně do prostoru je tak přitahována ke kovovým částem karoserie - proto ji ostatně nelze lakovat současně s již namontovaným plastovými díly...).
Jen si nejsem jist účinností celého zařízení (z obrázků nejsou příliš patrné jeho reálné rozměry), zejména pak v případě absence pravidelného čištění (už vidím značkový servis, jak se do toho "s chutí" pouští...), a rovněž jeho spolehlivostí (prima, kdyby to ovšem nebylo evropského původu - konstrukce i výroba nepochybně pocházejí od dodavatelů Volva).
_________________ Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...
|