mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 10:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: První kroky - Carisma 1.8 GDI EXE 99
PříspěvekNapsal: 01 únor 2009 22:58 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Zdravím, před týdnem jsem si byl v Německu vybrat auto a nejvíce se mi líbila právě tato Carisma a tak
bych se Vás chtěl zeptat jako uplnej lajk kam by měli směřovat moje první kroky. Auto má nalítáno 160 000 km a v servisce je napsáno že další výměna oleje by měla být při 165 400, tak se chci zeptat zda mám pro jistotu udělat výměnu už ted nebo jestli to stačí až po ujetí těch 5000 km. Dál bych se chtěl zeptat jestli bych měl podniknout nějaké další základní kroky pro eliminaci případných dalších problémů. Tak díky za odpovědi asi na blbé otázky, ale o autech toho opravdu moc nevím a skok z favorita je pro mě celkem velkej rozdíl :shock:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 01:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jestli si chceš ušetřit fůru problémů, tak Carismu raději nekupuj a s motorem 1,8 GDI už vůbec ne! Kup si raději Galanta s motorem 2,0 MPI a budeš mít klid.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 14:05 
Bohužel, nezbývá než dodat - má pravdu předsedo :???:
Já bych radši vyměnil provozní kapaliny komplet, zvlášť když do výměny údajně zbývá jen 5tis. km - olej, brzdovku, chladící kapalinu a zkontrolovat chod a stav brzd. Při těchto úkonech zas tak velkej rozdíl od Fáva to není - je to principielně úplně stejný. Možná ještě zkontrolovat čistotu škrtící klapky, případě vyčistit - viz vlákno "akumulátor" o několik řádků níže.
Po 90 tis. km se dělá výměna rozvoďáku a zapalovacích svíček, takže je otázka jestli najetým kilometrům věříš - podle stavu svíček by se teoreticky dalo usoudit na stav rozvoďáku.
Olej dej třeba 10W40, brzdovku DOT4 a chladící kapalinu 1:1 G48+destilka.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 14:19 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A hlavně, jestli "neklepe" - jako že asi nejspíš klepe!

Pak také snadnost řazení, brzd. kotouče, "kosti" stabilizátoru, ložiska a hnací hřídele, ramínka zavěšení vzadu, veškeré spínače, elektroinstalace atd. atd. Snad jediné, s čím nejsou problémy, je protikorozní ochrana karosérie, samozřejmě pokud to nebylo bourané.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 14:34 
Mitsi> No to až tak snad ne :grin: :grin: :grin: . Pokud auto nemá těch 160 po městě tak by podvozek měl být v rámci možností v cajku. Možná čepy, ale to je běžný díl k výměně, mě vydržej cca 60 tis.
Spínače elektroniky - myslíš spínač mlhovky "na heslo"? - to je u Carismy téměř standard.
Protikorozní ochrana karoserie - souhlas ta je v dobrá snad jen u tý mojí s vyjímkou okolí hrdla palivové nádrže, benzínové výpary tomu nedělají dobře :sad: , ale oproti Fávu je to jen taková "zajímavost".


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 15:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Myslím to naprosto vážně, bohužel. Takto totiž v mém hodnocení vyznívá Carisma, pochopitelně ve srovnání s "pravými" Mitsubishi. Pravda, najezdil jsem s ní "pouze" 80 tis. km, ale třebaže jezdila výhradně po kvalitních vozovkách (nikoli v ČR) a povětšinou v minimálním obsazení, míra opotřebení podvozku přesahovala to, na co jsem zvyklý u "originál" Mitsubishi po min. dvojnásobné km porci. A výměna čepů po 60 tis. km? U "made in Japan" neznám! Teď jsem sice měnil "kosti" (po 185 tis. km), ale to jen proto, že na levé straně mi na hodním kloubku odešla (začala propouštět tukovou náplň) krycí prachovka, která se bohužel nedá koupit samostatně. Já vím, precizionisté mají těžký život...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 18:38 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Jo jo díky za rady, Galanta už si asi bohužel nekoupim, auto už je toudle dobou na technický v Táboře. Co se týče výměny všech kapalin, četl jsem tu spousty rad a tipů ke koupi různých olejů, ale přeto z toho nejsem uplně chytrej - můžu vás teda poprosit o konkrétní značku, nemusí to bejt nejdražší, radši budu měnit častějc, než kupovat to nejdražší, dále co za filtry a popřípadě co za svíčky - ty iridiový? Jinak s autem jsem jel jen krátkou zkušebku, takže těžko soudit, ale klapání slyšet za studena nebylo, brzdy se mi zdáli taky OK, ale co se pozná na 3 km...Jen co mě tak napadá, zdálo se mi že poměrně dlouho dobýhá plyn, když jsem řadil, ale možná to bylo studeným motorem nebo mojí nezkušeností s tímhle autem...No a pak už jen dotaz, můžete poradit nějakej servis v Praze a okolí aby mě upně neoholili, jestli máte zkušenost, přece jenom mě tadle investice dost vysála a ten studentskej příjem taky neni zrovna největší...ještě jednou díky moc :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 18:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No když se ptáš na kapaliny, předpokládám, že si je zřejmě budeš měnit sám. V tom případě se jakémukoli servisu raději obloukem vyhni! Bez iridiových svíček se bohužel neobejdeš, na jiné to totiž ani pořádně nejezdí. Pokud nemáš dostatek financí, klidně tam lej Valvoline MaxLife 10W-40 ACEA A3, který se dá sehnat za dobrou cenu. A měň ho max. po roce nebo 15 tis. km, co uplyne dříve. Filtry doporučuji od firem Purflux, Mann nebo Nipparts, ale ani ten originál MMC není o mnoho dražší.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 19:14 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Jo díky moc, takže všeobecně olej 10W-40, svíčky iridium, brzdovka a chladící kapalina viz 2 příspěvek od Myšáka. No servisu bych se vyhnul rád, ale myslel jsem spíš do budoucna, zvládnu svépomocí asi tak jen tu výměnu kapalin, takže popřípadě ten zbytek by bylo asi dobrý opravovat někde v autorizovaným servisu :?:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 19:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud jsi měl šťastnou ruku, nebudeš autorizovaný servis k ničemu potřebovat, jelikož to, co je čas od času potřeba udělat (snad s výjimkou výměny rozvoďáku) zvládne jakýkoli běžný servis. A pokud ne, tak Ti nepomůže ani ten autorizovaný!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 19:27 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
No jasně, jen mě tak napadlo jestli neni třeba dobrý pokračovat dál servisní knihu, ale předpokládám, že kdyby mi auto vydrželo cca 5 let, tak při další prodeji už asi servisní kniha nebude hrát velkou roli...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 19:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ale vždyť ona nehraje vůbec žádnou roli už teď! Nebo Ty snad na ni věříš? Anebo máš přebytek financí na neúčelné rozhazování?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 19:51 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
No nevěřim, ale ta co jsem viděl, vypadala celkem důvěryhodně, dokonce tam byly i přicvaknutý účty s daty. No peněz opravdu moc nemám, spíš jsem dost v mínusu a jak tak koukam na ceny asi budu v mínusu ještě víc :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 19:53 
Mitsi> Však já to namyslel jako že je vše super, ale Ty jsi to napsal, jako by se to auto muselo každou chvíli rozpadnout. Mám teď najeto 159 tis. a podvozek je krom zmíněných čepů původní. Menší vůle a ztvrdlý gumy v ramenech jsou, to uznávám :smile: , ale nic co by bylo kritický (zkrátka nic pro precizionsty :wink: ). A to se mi i částečně na větším opotřebení podvozku negativně podepisujou obutý gumy s nízkým profilem.

Winc> Olej tam dej podle osobních sympatií, ten co doporučuje Mitsi by mohl být OK.
Filtry nejlíp nový :smile: , všeobecně který Ti dřív padnou do ruky.
Svíčky doporučuju Denso VKB20, já je kupoval asi před 3 rokama přímo v prodejně zastoupení Densa - TAD Praha (stály tuším 700 za 1 :???: ). Když je budeš chtít jinde, tak je s největší pravděpodobností stejně nebudou mít skladem. A pozor pro výměnu je potřeba tenkostěnnej svíčkoklíč s prodloužením.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 únor 2009 21:45 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Díky chlapi za rady, nu uvidíme co se dozvim po tý technický, každopádně jak tak na to koukám, další výplata padne jen na výměnu kapalin :sad: v lepším případě...

EDIT: Ted mě ještě tak napadá - uvedl jsem Vám tady špatný typ motoru - není to 1,8 GDI 90 kW ale 1.8 16V gdi 92 kW - ale předpokládám, že co se týče výše zmíněných součástek a kapalin se pro mě nic nemění :?: :?: :?:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz