mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 21:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 69 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Spojka?
PříspěvekNapsal: 03 duben 2010 13:31 
Offline

Registrován: 11 leden 2009 09:58
Příspěvky: 22
Bydliště: Liberec
Automobil: Carisma 1,8 16V GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 2001
zničeho nic se mi propadl spojkový pedál a nelze řadit nemáte s tím prosím někdo zkušenost v čem by mohl být problém?
Děkuji.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 03 duben 2010 14:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 02 duben 2010 18:01
Příspěvky: 2
Automobil: Mitsubishi Carisma 1,8 16V GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1997
turbok píše:
zničeho nic se mi propadl spojkový pedál a nelze řadit nemáte s tím prosím někdo zkušenost v čem by mohl být problém?
Děkuji.

Mne sa to stalo minulý rok. Je tam na spojke prasknutá gumička. Neviem ju presne špecifikovať, ale mechanik mi to asi za hodinku spravil. Však až na druhý deň, lebo ju musel objednať. Vyšlo ma to 10 euro.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 03 duben 2010 14:30 
Offline

Registrován: 11 leden 2009 09:58
Příspěvky: 22
Bydliště: Liberec
Automobil: Carisma 1,8 16V GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 2001
Doufám , že to bude to samé děkuji.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 03 duben 2010 18:27 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
Ovládání spojky je u Carismy (alespoň u té mé) řešeno přes hydrauliku (jako u škody 120 :grin: ). V moderníh autech s motorem vpředu je to většinou řešeno lankem. Takže buď je to těsnění v jednom z hydraulických válců, nebo máš málo brzdové kapaliny v nádržce a srklo to vzduch, nebo někde prdlo vedení kapaliny (hadička, trubička)..... :think: , takže opravit problém, doplnit brzdovku, odvzdušnit jako brzdy....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 03 duben 2010 18:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Si si istý, že ovládanie lankom je modernejšie/lepšie? :think:

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 04 duben 2010 00:33 
Offline

Registrován: 11 leden 2009 09:58
Příspěvky: 22
Bydliště: Liberec
Automobil: Carisma 1,8 16V GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 2001
nádržka je naplněna na max rysku,trubičky jsou suché,spoj. hadice také,nevíte prosím někdo jestli se dá se nějak identifikovat jestli je v háji horní nebo dolní válec?Děkuji.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 04 duben 2010 22:31 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
na tom dolnom valceku je odvzdusnovacia sruba tak ju odkrut stup na pedal a podla toho ci vytecie ale nie vies ako sa veci maju

cico-ja si myslim ze boden je lepsi - jednoduchsi, ten isty motor a ta ista prevodovka v renaulte ma boden, ja mam kvapalinu...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 05 duben 2010 17:27 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
Čičo píše:
Si si istý, že ovládanie lankom je modernejšie/lepšie? :think:


Jestli modernější to asi neee, lanko bylo dříve, než hysraulika že? Ale pokud mohu soudit, tak v autech nižší a střední třídy, která mají náhon přední nápravy bývá většinou ovládání spojky řešeno přes lanko. Myslím, že je to méně náchylné na poruchy a při poruše je levnější oprava. O údržbě ani nemluvím. Promazání lanka vs výměna brzdové kapaliny, odvzdušnění. Ale to tady neřeším, jen jsem chtěl poradit a při tom jsem konstatoval, kdy jsem se naposledy s tímto systémem ovládání spojky setkal..... (Nejsem automechanik, a nemám proto tak široký rozhled, usuzuji jen z toho, co jsem provozoval a je a bylo provozováno v mé rodině a mezi známými, tedy vozidla nižší a střední třídy.)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 05 duben 2010 17:41 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Bowden je sice jednodušší a z hlediska výrobních nákladů i lacinější, ale méně přesný a především méně spolehlivý, samozřejmě při dodržení údržby spočívající v pravidelné výměně brzdové kapaliny a občasné kontrole, event. nastavení kroku pedálu spojky.

Dnes však většina výrobců používá hlavně hydraulický systém, poněvadž jedině tak lze vyřešit problém nedostatku místa v motorovém prostoru pro bowdenové řešení ovládání spojky.

Selhání hydraulického systému lze v naprosté většině případů přičíst právě zanedbané údržbě: pokud má samostatnou nádobku, nikdo se ani nenamáhá zkontrolovat hladinu kapaliny, natož ji vyměnit; pokud je nádobka společná, je třeba vždy při výměně kapaliny v brzdovém okruhu vyměnit i kapalinu v okruhu spojky, a až jako POSLEDNÍ V ŘADĚ! Často se totiž stane, že v rámci výměny kapaliny v brzdách někdo šlápne na pedál spojky, a její okruh si nasaje vzduch z poloprázdné nádobky, čímž se samozřejmě okruh spojky zneprovozní.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 06 duben 2010 23:40 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
Mohu potvrdit, nechal jsem kapalinu vyměnit minulý rok, zároveň s brzdama, automechanik konstatoval, že tam byl pěkný humus, brzdovou kapalinu to připomínalo jen vzdáleně. Asi do toho nikdo nikdy nehrábnul..... nebo před hodně dlouhou dobou (auto koupeno v roce 1999, zpočátku servisováno ve značkovém servisu Mitsu. pak Renault dle servisky, při výměně cca 145 tis. km. z toho jsem najel cca 10 tis já.).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 07 duben 2010 13:16 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
tak vcera vecer mi spojkovy valcek pri nadrzke nasal nejaku spinu co sa ani necudujem lebo som ju mal uz nepriesvitnu, normalne cierna bola, kedze pred panelakom oprava iba za svetla dnes pokracujem .....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 07 duben 2010 15:26 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ta špína pochází z vnitřních gumových těsnění na pístu válce spojky a lze ji odstranit pouze mechanicky - vytřením zásobní nádobky kapaliny něčím, co saje a zároveň NEPOUŠTÍ CHLUPY.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 07 duben 2010 21:08 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
tak dnes sa mi podarilo roztrhat prvu gumicku / v smere jazdy/ na spojkovom valceku pri nadrzke .... smutok obrovsky ...
navyse sa tomu dalo predist... :???: :oops:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 08 duben 2010 07:07 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
viete niekto postup pri zakladani-skladani spojkoveho valca?
mal by som ho co mozno max. zaliat kvapalinou ked ho skladam, alebo ho dokazem odvzdusnit postupnim naplnanim?
ten druhy sposob som skusal a neslo mi to .... tu spinu mozete vylucit
poradte ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Spojka?
PříspěvekNapsal: 08 duben 2010 08:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Musí to jít (a jde to) tím druhým způsobem. Pokud to nejde, je někde chyba. Začni úplným vyšroubováním odvzdušňovacího šroubku. Pak zkontroluj funkci zpětného ventilku ve válci u pedálu spojky.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 69 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz