mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 20:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kolísání otáček
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2005 12:15 
Zdravím všechny příznivce Mitsubishi Galant. Koupil jsem si galant asi před týdnem a mám pár otázek. Mam model 1,8 16v 85kw A zdá se mi že mám velkou spotřebu tak se chci zeptat jakou spotřebu máte a ještě mám problémy s kolísáním otáček , někdy to klesne tak ,že to až zdechne a když ne tak otáčky klesnou na 500-600 , když zapnu klimu tak mám asi 700 otáček.Vyměnil jsem svíčky a nepomohlo to, může mi někdo poradit kde mám začít hledat? A neporadil by mi někdo slušnej servis na Mitsubishi v okolí Brna? Nejraděj bych zašel na diagnostiku, ale nevím kam.

Děkuji všem za odpověd. Tomáš


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2005 13:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
no já bych to viděl na Lambda sondu. Když je špatná, často se to projevuje kolísáním otáček a vysoká spotřeba tomu taky naznačuje. I když pozor, Galant má normálně "vyšší" spotřebu.
Já mám 2.0 a jezdím kolem 11/100.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2005 13:38 
No jestli to nemůže být třeba volnoběžný motorek. Já mám spotřebu kolem 8-9l to se mi zdá docela dost . to se snažím jezdit na spotřebu v níských otáčkách.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2005 17:55 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Evidentně byl odpojený akumulátor a ŘJ "zapomněla volnoběh", jelikož máš špinavou škrticí klapku. Proto vyčisti klapku (speciálním sprejem, v nouzi třeba i technickým benzinem - ale jde to hodně blbě), zresetuj ŘJ a připrav se na to, že motor bude nějakou dobu "sbírat původní kondici", což se týká i spotřeby paliva. Ale Mitsubishi obecně nepatří mezi příliš úsporné vozy, jak tady už ostatně bylo podotknuto.

PS: Diagnostika nic neřeší. Ale pokud chceš tip na dobrý značkový servis "v okolí Brna", tak pobočka Mitsubishi Novotný Jihlava ve Znojmě. V případě zájmu poskytnu tel. číslo.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2005 18:09 
Offline

Registrován: 29 srpen 2005 12:06
Příspěvky: 1
Máš pravdu baterii jsem odpojoval. A jak se resetuje řídící jednotka? Mám auto týden , tak neznám všelijaké vychytávky. A v Brně není žádný servis ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2005 18:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Je, ale není OK (moje osobní zkušenost).

K resetu ŘJ Ti snad napíšu SZ, poněvadž "můj postup" má řadu zarytých odpůrců. Tímto Tě chci jen upozornit, že s tím, co bych Ti poradil já, budou zřejmě všichni ostatní zcela zásadně nesouhlasit. Chceš to fakt vědět?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: :-)
PříspěvekNapsal: 30 srpen 2005 07:28 
Offline

Registrován: 22 březen 2005 11:23
Příspěvky: 42
Bydliště: Brno
Hehe, Mitsi, to je jak kdybys napsal.... "ja ti to teda reknu, ale je to na tvou zodpovednost!Posledni varovani!!! :twisted: " :D

i kdyz chapu tvuj postoj :)

_________________
Carisma '97, 1.8 GLSi


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srpen 2005 10:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Satumo: Dělal jsem to x-krát na svých i cizích autech, tak nevím, proč by se mělo jednat "o poslední varování". Navíc jsem to nevymyslel já, ale okoukal jsem to ve značkovém servisu, takže předpokládám, že oni to dělají zrovna tak...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srpen 2005 12:53 
Offline

Registrován: 22 březen 2005 11:23
Příspěvky: 42
Bydliště: Brno
Mitsi: Ale nee, nemyslim tvou odbornost, ale vety "Tímto Tě chci jen upozornit, že s tím, co bych Ti poradil já, budou zřejmě všichni ostatní zcela zásadně nesouhlasit. Chceš to fakt vědět?" :D

_________________
Carisma '97, 1.8 GLSi


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srpen 2005 15:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To proto, že některé tady i jinde (např. Laďu007 na cafe.auto.cz) vyvádí mé odpojování aku při zapnutém zapalování (ale samozřejmě při neběžícím motoru) z míry. Nedělám s tím žádné tajnosti a opakovaně jsem o tom na tomto i jiných fórech psal. Tomu, kdo se toho ale bojí, neumím nic jiného poradit, neboť osobně žádný jiný způsob neznám!

PS: Kdo se bojí, nesmí ... si kupovat Mitsubishi!
Anebo nesmí za žádných okolností odpojovat aku nez předchozího zálohování ŘJ náhradním zdrojem!!!
(viz též "kutilská" rubrika tohoto fóra)

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srpen 2005 19:22 
Tak jestli to chápu , tak vypnu baterii při zapnutém klíčku?A to je restart?
Nestačí jenom vypnout baterii na chvili? Tak jak se to stalo když jsem ji vypojil. Tak ja to o víkendu risknu, potom co vyčistím tu klapku.A jnak te restart se dělá jak?


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srpen 2005 20:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Dobře tedy, tak "otevřeně":

- Ta klapka a difuzor kolem ní musejí být čisté, jak "slovo Boží". Největší problém je důkladně vyčistit prostory kolem děr pro její osu. Často to nejde jinak, než demontáží celé komory, aby člověk získal přístup "zezadu". Pozor! V žádném případě nedemontovat (ani nepovolovat) snímač polohy klapky a neštelovat žádné seřizovací šroubky, nenamáčet tento komplet do nějakých roztoků a nepoužívat žádné tvrdé nástroje, které by mohly poškodit leštěné plochy!!!

- Pak ten reset ŘJ. Prosté odpojení baterky při vypnutém klíčku má přesně ten efekt, který jsi už zažil na vlastní kůži. Pročež je třeba zapnout zapalování (kontrolky svítí, ale motor NEBĚŽÍ) a odpojit nejlépe minusový pól akumulátoru, cca 30 sec. počkat a pól znovu připojit (pokud možno "prvním/jedním hmatem", aby jisker bylo co nejméně - potřebu vypnutí všech spotřebičů předem snad nemusím zdůrazňovat), až to v prostoru škrticí klapky "hrkne". Pak vypneš zapalování, dotáhneš svorku na aku a můžeš startovat.

- Zpočátku se bude volnoběh držet hodně vysoko a jeho reakce na otočení volantem budou velmi ostré (intenzivní nárůst otáček volnoběhu), ale to je OK - časem se to upraví. Počítej ovšem s tím, že reset budeš muset zřejmě opakovat po zahřátí motoru na provozní teplotu. Někdy se to zdaří až na několikáté, přitom je vhodné vždy prodloužit dobu, po níž je aku odpojen (to aby došlo k výmazu pamětí v ŘJ - už jsem jednou musel ŘJ kvůli tomu dokonce šoupnout na noc do mrazáku, neboť se ne a ne zbavit blbostí, které tak při špinavé klapce nalétaly...).

- Že jsi "na svém" poznáš podle toho, že se volnoběh stabilně drží na nějaké hodnotě kol. cca 800 ot./min.; že ŘJ reaguje na otočení volantem mírným, ale okamžitým zvýšením volnoběhu (aniž by došlo k jeho jakémukoli, byť mžikovému, "propadu"; že motor při dojezdu ke křižovatce po vyhození kvaltu drží až do úplného zastavení zvýšený volnoběh; že volnoběh krátkodobě stoupne po sepnutí každého významnějšího "spotřebiče" (světla, vyhřívání zadního skla...), a pak se ustálí na původní hodnotě atd.

- Jedině tak je ŘJ mimo "nouzový režim" a motor podává náležitý výkon při standardní spotřebě!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srpen 2005 21:29 
Děkuju za vysvětlení. V sobotu budu mít čas tak to všechno udělám , tak jak to popisuješ. Jsou to pro mně vcelku novinky. Měl jsem diesel, tak toto neznám.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 září 2005 16:42 
Tak jsem to udělal , přesně jak si mi radil a je to všechno v pořádku. Přesně jak si popisoval s těma otáčkama to sedlo na chlup. Teď je vše OK. Dík.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 září 2005 08:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak to prosím vykřič do světa. Hlavně všem těm, kdož mne mají za úplného blázna. A takových špeků mám povícero, jen se jimi nechlubím.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz