mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 22:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 25 březen 2010 00:36 
Offline

Registrován: 09 srpen 2008 17:44
Příspěvky: 11
Automobil: carisma gdi
Typ motoru: 1,8
Rok výroby: 2000
Dá se provést v domácích podmínkách? A s jakým postupem. Dík za rady.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 25 březen 2010 00:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Dá. Ak máš na to vybavenie. A postupom podobným ako u každého iného auta. Ale ak si to nikdy nerobil tak sa na to vykašli a na skúšanie svojich zručností si nájdi jednoduchší servisný úkon...

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 25 březen 2010 04:26 
Offline

Registrován: 09 srpen 2008 17:44
Příspěvky: 11
Automobil: carisma gdi
Typ motoru: 1,8
Rok výroby: 2000
Výměnu jsem už prováděl , ale na jiné značce. Jakým způsobem povolit řemenici a jaké jsou utahovací momenty, popř. jestli nejsou nějaké zvláštnosti.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 25 březen 2010 09:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Řemenici povolíš v amatérských podmínkách nejsnadněji tak, že použiješ dlouhou páku z Goly a tu zapřeš o nějakou pevnou část zavěšení kola či o část podvozku tak, aby se o ni ta páka blokla, až zastartuješ. Páku je vhodné natěsno zafixovat alespoň nějakou páskou vůči onomu zapření, aby se v momentě, kdy zabere starér, nevysmekla a nevylétla. Do startéru musíš pouze drbnout - potřebuješ ten šroub přece jen uvolnit, nikoli úplně vyšroubovat!

Hlavním úskalím - ve srovnání s jinými vozy - je správné nastavení napínací kladky na hydraulickém napínáku: jeho plunžr musí být po utažení kladky a protočení motoru (aby si řemen sedl a srovnalo se jeho napětí mezi jednotlivými koly a kladkami) vysunutý o 3,8-4,5 mm. Dosáhnout toho není úplně snadné, neboť bez speciálního přípravku (dá se nouzově nahradit zahnutým kleštěmi na ségrovky) nemáš, jak si tu kladku přidržet (při utahování jejího fixačního šroubu se má tendenci pootáčet ve směru uvolňování řemenu), navíc po dotažení ještě zdaleka nevíš, zda se ti to povedlo, protože to zjistíš až po protočení motorem.

V originál dílenském nářadí je také i dlouhý klíč na zablokování onoho hydraulického napínáku, ale ten už vůbec nevím, čím nahradit, takže používám malou truhlářskou svorku, kterou tam nasadím JEŠTĚ PŘEDTÍM, než uvolním starou napínací kladku.

S utahovacími momenty Ti neporadím: přiznám se, že to dělám od oka, byť vlastním dokonce dva momentové klíče různé konstrukce...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 25 březen 2010 21:21 
Offline

Registrován: 19 únor 2010 19:10
Příspěvky: 32
Bydliště: PP
Automobil: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Utahovacie momenty : napinacia kladka 48 Nm, vodiaca 35 Nm , tie dve skrutky drziace napinak sa utahuju na 12 - 15 Nm

Mne to robil mechanik, ja som len bol pri nom a ocumoval ..... akurat viem ze nadaval, na nedostaok miesta, trebalo pridvihovat a spustat motor, a potom, ked das dole remen, tak nijak sa nedaju zaistit ozubene kolesa :mad:


Přílohy:
napinak.jpg
napinak.jpg [ 92.61 KiB | Zobrazeno 15833 krát ]
rozvody-gdi.jpg
rozvody-gdi.jpg [ 159.27 KiB | Zobrazeno 15839 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 25 březen 2010 21:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě jsem zapomněl na jednu důležitou věc: než povolíš tu napínací kladku, stlač (třeba onou truhlářskou svorkou) plunžr napínáku a zajisti ho např. kovovou sponkou do vlasů proti vysunutí! Je tam za daným účelem příslušná dírka skrz tělo napínáku i plunžru, jen ten plunžr musíš stlačit přesně tak, aby se ty dírky kryly.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 25 březen 2010 22:15 
Offline

Registrován: 09 srpen 2008 17:44
Příspěvky: 11
Automobil: carisma gdi
Typ motoru: 1,8
Rok výroby: 2000
Dík za rady, asi se do toho dám. Jakého výrobce doporučujete a mám měnit také vodící kladku? Není "šetrnější" způsob povolení řemenice a jak ji potom utáhnu na 180Nm ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 25 březen 2010 22:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vyměnit samozřejmě musíš i tu vodicí kladku. Jako "přebalovače" doporučuji Ruville: v jejich krabičkách jsou na Mitsubishi originály za třetinu ceny!

Šetrnější způsob samozřejmě existuje: speciální přípravek na zablokování setrvačníku motoru a pneumatické nářadí nebo speciální povolovací převodový klíč. S tím utažením je samozřejmě problém: já to řeším za asistence pomocníka, který zařadí za 1 a šlápne na brzdu, a já to potom "nějak" dotáhnu (180 Nm to ale určitě není...).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 25 březen 2010 23:31 
Offline

Registrován: 19 únor 2010 19:10
Příspěvky: 32
Bydliště: PP
Automobil: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Povolenie aj dotiahnutie sme riesili paisrom, na zotrvacniku su sruby, tak sme ho zapreli o srubu, pootocili kusok nech sa sprieci a potom uz povolenie nebol problem.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 26 březen 2010 19:53 
Offline

Registrován: 09 srpen 2008 17:44
Příspěvky: 11
Automobil: carisma gdi
Typ motoru: 1,8
Rok výroby: 2000
Kudy se dostanu k setrvačníku? Co je to pajsr. Dá se nějak zamezit nastartování např. odpojit nějakou pojistku?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 26 březen 2010 20:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mám takový pocit, že by ses do toho opravdu raději neměl sám pouštět...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 26 březen 2010 21:08 
Offline

Registrován: 09 srpen 2008 17:44
Příspěvky: 11
Automobil: carisma gdi
Typ motoru: 1,8
Rok výroby: 2000
Dík za názor, zatím jsem na tomto voze nic nedělal, proto ty dotazy.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 26 březen 2010 21:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
gold píše:
Kudy se dostanu k setrvačníku? Co je to pajsr. Dá se nějak zamezit nastartování např. odpojit nějakou pojistku?


Já jsem takto reagoval až na citované dotazy. A ty s daným konkrétním typem motoru příliš nesouvisejí...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 26 březen 2010 21:39 
Offline

Registrován: 19 únor 2010 19:10
Příspěvky: 32
Bydliště: PP
Automobil: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 1998
Dostanes sa k nemu zospodu, je na lavej strane auta.... je tam deklik, stvorcovy plech drziaci na 4 srubkach, tie vykrutis das dole a uvidis zotvracnik, Paiser ??? neviem ako sa to povie u Vas.... je to pačidlo .... alebo dlhy sekač .... kovovy material podlhovasty tvar, obznikovy profil, pevny..... kuurnik aky problem vysvetlit jedno slovo .....

a tusim ze v manuali je pisane ze treba odpojit baterku .... popis pozri na tomto fore :

http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_p ... c_id=23690


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů 1.8 GDI r. 2000
PříspěvekNapsal: 26 březen 2010 21:54 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Romco911 píše:
a tusim ze v manuali je pisane ze treba odpojit baterku .... popis pozri na tomto fore :

http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_p ... c_id=23690


To je sice pravda, ale nezbytně nutné to není a hlavně se tím předejde následným problémům s volnoběhem.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz