mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 29 duben 2024 17:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 15 prosinec 2010 19:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 prosinec 2009 11:10
Příspěvky: 18
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8GDI
Rok výroby: 2000
Ahojte....V kabíne auta som cítil občas výfukové splodiny, no nebral som to vážne. Až na STK mi povedali, že mám deravý katalyzátor. Niečo ešte vydrží, nieje to nič strašné, ale je už čas to riesiť. Je to r.v.05/2000. Má 150 000km. Začal som si zisťovať ceny, no v Mitsubishi aj s prácou 1 000Eur. Kamarát mi povedal, nech skúsim univerzál. Tak som zháňal. Cena univerzálu je asi 63Eur, a originálneho, ktorý nieje kupovaný cez Mitsubishi asi 330Eur. Nastala otázka, ktorý a prečo? V jednej predajni mi povedali, že tá istá firma vyrába aj originál, aj univerzál a je to to isté, čo do zloženia, len príruby sú iné. V inej, mi povedali, že kedže mám lambdu aj pred, aj za katalyzátorom, nieje dobré dávať univerzál, lebo to môže mať vplyv na spotrebu atď.. Vraj si mám zistiť, aký je tam teraz, či dvojsmerný (ak dobre pamätám) a pod..
Menil už niekto z Vás katalyzátor? Aký ste davali a ste spokojní? Netreba potom dávať auto na počítač?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 prosinec 2010 00:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V každém případě tam máš "třícestný řízený" katalyzátor. Na r.v. 2000 a 150 tis. km je ovšem příliš brzy, aby byl katalyzátor děravý. Obvykle je to totiž právě ta část výfukuvé soustavy, která odolává korozi zdaleka nejlépe/nejdéle. Tedy se mi to celé nějak nezdá...

Pokud máš auto vyrobené v Japonsku, pak rozhodně neplatí, že originál a univerzál je to samé, jen s jinými přírubami. Navíc právě předělávka těch přírub znamená výrazné omezení životnosti nového katu, jelikož cokoli budeš na výfukové soustavě svářet, to velmi rychle zrezne! A jestliže máš lamdu i za katem, pak bych do univerzálu rozhodně nešel: nejen kvůli spotřebě, ale hlavně kvůli dalším, mnohem závažnějším důvodům!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 prosinec 2010 07:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 prosinec 2009 11:10
Příspěvky: 18
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8GDI
Rok výroby: 2000
Dakujem. Auto, pokiaľ viem, je už na Holandsko-japonskej spolupráci. Má už novú masku. Takže to vyzerá asi tak, že budem musieť ísť do originálu.
Myslíš, že je to ozaj skoro na deravý katalyzátor? V čom by to mohlo byť podľa Teba Mitsi?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 prosinec 2010 09:47 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jedná se o Carismu, že? Nejspíše...

Pro zjištění úniku výfukových plynů z traktu nutno zvednout auto na sloupovém zvedáku a při nastartovaném motoru ho pečlivě celý ohledat, samozřejmě včetně sběrného výfukového potrubí hned u hlavy motoru. Klidně se vsadím, že event. netěsnost není v samotném těle katalyzátoru!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2010 21:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 prosinec 2009 11:10
Příspěvky: 18
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8GDI
Rok výroby: 2000
Uniká to z katalyzátora. Výfukové potrubie, aj časť k bloku motora je v poriadku.
Prečo si myslíš, že je to skoro? Nemôže mať vplyv na katalyzátor aj podnebie? Solené cesty, výkyvy teplôt a pod.? (aj keď ostatné potrubie drží). Podľa Teba Mitsi, koľko by mal vydržať katalyzátor?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2010 23:12 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A v kterém místě toho katalyzátoru konkrétně? Upadlé tepelné štíty na katu jsou po určité době normální, ale díra v katu rozhodně ne.

Pokud jde o životnost, na žádném Mitsubishi v mém okolí nepamatuji výměnu žádné části výfukového traktu. Jeho stav je samozřejmě závislý na klimatických a provozních podmínkách, ale zrovna těleso katu je vyrobeno z toho nejkvalitnějšího materiálu: např. do loňského roku jsme měli v rodině Renault 21 2,2i z května 1986 a přestože to auto povětšinou nebylo garážováno a jezdilo za každého počasí, kat byl ještě původní (o jeho funkčnosti teď nehovořím) a nezkorodovaný, byť ty tepelné štíty na něm držely už jen díky ocelovým páskám! Ostatní části výfukového traktu přitom byly měněné několikrát.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 prosinec 2010 08:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 prosinec 2009 11:10
Příspěvky: 18
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8GDI
Rok výroby: 2000
únik bolo cítiť na boku telesa katalyzátora. Aj časť karosérie, nad miestom, ktoré je vytvarované na katalyzátor, smerom k vodičovi bola trochu špinavá od výfukových splodín.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 prosinec 2010 21:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pak se nejspíše jedná o zmetek. Pokud je díra ve švu, zavařit!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24 prosinec 2010 21:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 prosinec 2009 11:10
Příspěvky: 18
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8GDI
Rok výroby: 2000
budem ho musieť dať ešte raz na obhliadku, ako píšeš, najlepšie by to bolo zavariť, ak by to bolo v spoji.
A len tak okrajovo, aký máš Mitsi názor na cenu? V Mitsubishi mi povedali, že nová katalyzátor stojí okolo 700Eur, v inej predajni, ktorá robí so súčiastkami 330Eur. Aj jeden, aj druhý je vraj originál. Ale je možné, že ten istý kat., tej istej značky a kvality, mi normálne predajú za 330 a v autoriz.servise za 700Eur? Veď je to viac ako o 100percent drahšie! Keby si navýšili o 30%, tak ešte chápem, ale viac ako sto, je trochu zvláštne? Alebo je to iný katalyzátor?

Inak, všetkým prajem príjemné sviatky, hlavne pohodové a plné oddychu :o)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24 prosinec 2010 23:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Přání samozřejmě rád opětuji - všem!

Pokud je Mitsubishi původem z Japonska, pak originální díly neseženeš nikde jinde, než ve značkovém servisu. Ovšem např. v Rakousku, Německu či Švýcarsku je pořídíš o nějakých 30% laciněji, než v ČR!

Pokud je Mitsubishi z holandského NedCaru, pak je z větší části poskládáno z dílů evropské provenience, které můžeš sehnat podstatně laciněji jinde, než v tom značkovém servisu. A jelikož Carisma je evropská, je dost možné, že tentýž díl je k mání ve značkovém servisu (zvláště pak v ČR či na Slovensku) za podstatně více, než jinde.

P.S.: To, co jsem právě napsal, je zároveň důvodem, proč nepovažuji např. Carismu za "pravé Mitsubishi". Když dva dělají totéž, není to vždy totéž! Především pak když se srovnává práce a kvalita v Evropě a Japonsku!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz