mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 13:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: rezonace motoru
PříspěvekNapsal: 30 březen 2005 09:18 
Offline

Registrován: 30 březen 2005 09:03
Příspěvky: 15
Zdravím všechny,
mám menší problém.Můj Galant 88-92,byl původně automat. V listopadu 2004 jsem jej předělal na manuál.Vše bylo OK.Nevím jestli mi to nepřišlo divný už dřív,ale začal mi dělat motor problém přesně při 3000ot.Ať jedu na 1,2,3,4,5. Je to přesně při 3000. Loni v říjnu mi měnil mechanik rozvoďáky.Jakmile jsem nastartoval u něj v dílně,tak motor hrozně vibroval.Při jízdě rezonoval po celé stupnici otáček.Poradili mi,abych vyndal malý rozvoďák z vyvažovačky.Mechanik mě upozorňoval na to,že právě tento malý řemen byl namotaný na dně krytu,byl prasklý.Tak jsem malý řemen vyndal a byl klid,jenže zůstal problém s 3000ot. Když zvednu přední kola a jedu na 3000ot,tak nic.Dám auto dolů a je tu problém.Ale dostanu se na 3100 a jede jako vosička,Jen si bzučí. Už mi radili silentblok,nevystředěná spojka. Výměnu rozvoďáku dělali s motorem v autě a podle výkresu.Ale když nad tím přemýšlím tak nastavení kol proti sobě v této poloze motoru a při sundaných deklech řemenů není snad ani možné vidět. Motor je 4G63,8ventil,2,0glsi r.v.1989

Dík za radu
Vlasta Pardubice


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 březen 2005 08:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ten motor je konstruován s tím, že bude používat vyvažovací hřídel, pročež se sice točí i bez něj, ale špatně. Jelikož jsem na těchhle motorech od MMC s vyvažovačkami měnil rozvody několikrát vlastnoručně, neumím si představit, jak bych spávně určil "časování" vyvažovacího hřídele, kdybych to neměl předem dané předchozím stavem: tj. nastavit správně souběh VŠECH rysek, a pak teprve sundávat ozubené řemeny a s mechanikou (tj. hřídeli) už zásadně nehýbat. Když to totiž povyměňuješ a pak na zkoušku otáčíš motorem ručně, tak zjistíš, že se Ti rysky potkávají pouze každou druhou otáčku klikového hřídele a v tom to právě vězí! Mechanik se při nastavování rozvodů prostě netrefil do té správné fáze/otáčky vyvažovacího hřídele.

Ještě k těm ryskám: na každém ozubeném kole je značka, která musí přijít proti šipce na pevné části motoru: obvykle se jedná o speciální nálitek či plechovou podložku, jejíž pozice je jednoznačně daná (nelze namontovat jinak). Originální rozvoďáky mají na sobě rovněž značky, které pomáhají určit jejich správnou polohu vůči označeným zubům (nebo spíše prohlubním) na ozubených kolech. Ale i když rozvoďáky nejsou značené, lze si jednoduše vypomoci jejich dodatečným označením bílou "fixou" na pneumatiky po nasazení na ozubená kola: prostě jde jen o to si jednoznačně označit polohu zubu na řemeni vůči značce na ozubeném kole, jelikož je tam opravdu špatně vidět.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 březen 2005 16:44 
Offline

Registrován: 30 březen 2005 09:03
Příspěvky: 15
Víš,já mám ztažený výkres,kde ty značky jsou. Mechanikovy jsem jej předal.Tvrdí,že to dělal podle výkresu.A navíc původní malý rozvoďák byl prasklý a spadlý z kol. Výměnu prováděl s motorem v autě. Co teda radíš,mám to dát do servisu,aby to dali dokupy?Po té výměně řemenů ten motor vibroval pořád a na galntwebu mi poradili toto: Jsou špatná ložiska na vyvažovačce a mám ten malý řemen vyndat. A ty jsi ty rozvoďáky měnil s motorama v autě?A máš nějaké doporučení na servis?(značkový-neznačkový)

Díky moc
Vlasta Pardubice


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 duben 2005 09:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Otloukl bych jim to o hlavu! Prostě otočili vyvažovačku o 180 st. Kromě toho jsem nikdy neslyšel o vadných ložiscích na vyvažovacím hřídeli u Mitsubishi. "Malý" rozvoďák byl prasklý proto, že ho někdo při předchozí výměně toho "velkého" prostě nevyměnil: na co, když většina těch rádoby odborníků v servisech stejně nechápe jeho účel...
Rozvody jsem samozřejmě měnil na nevyndaném motoru: osobně pochybuji, že by kvůli tomu někdy někdo vyndával motor. Existuje totiž vynález zvaný ztrcátko, takže správně nastavit rysky lze i tam, kam není bezprostředně vidět a u oné generace Galanta, o níž tu hovoříme, to jde v pohodě i bez něj.
A co třeba správné napnutí řemenu, to přece muselo být v onom výkresu také popsáno, nebo snad ne?
Pokud jde o servisy Mitsubishi v ČR, mohu jednozančně doporučit znojemskou pobočku jihlavské garáže Mitsubishi Novotný, tel. (ve Znojmě) 515 220026: je tam sice jen jediný mechanik, ale je velmi šikovný a zkušený, navíc si prostě nemůže dovolit odvést špatnou práci, jelikož se neschová za "anonymitu velké opravny".

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 duben 2005 21:09 
Offline

Registrován: 30 březen 2005 09:03
Příspěvky: 15
Takže podle tebe sice nastavili rysky k sobě tak jak mají být,ale samotný vyvažovací hřídel byl otočen "na druhou stranu" a nevyzkoušeli chod rysek tak,aby se potkávaly každou otáčku. Mě se taky zdá,že by ložiska odcházela. To,co vydržel a to co vydrželo tohle auto je opravdu obdivuhodné. Jen mě trápil alternátor.Dvakrát jsem jej nechal opravovat u obyčejného autoelektrikáře a vydržel půl roku.Teď naposledy jsem ho dal do Hradce do zn.servisu a vypadá to,že snad bude v pořádku.Dělali na něm generálku. Takže ve značkovém servisu by si stím měli poradit?Mám dobré zkušenosti se servisem Mitsubishi v Kutné Hoře.Když jsem s kámošem montoval manuální převodovku,tak po dokončení práce se nerozsvítil počítač.Tam to dali během několika hodin do pořádku a navís mi dali nový olej i filtr v ceně.A nechovají se nafoukaně.I takové zkušenosti mám.A je to taky z Pardubic blíž. 8)
Takže radíš do servisu.Až to bude určitě dám vědět.A kdyby jsi na něco kápnul,tak dej vědět.
Zatím dík
Vlasta Pardubice 737920276


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 duben 2005 10:13 
Offline

Registrován: 30 březen 2005 09:03
Příspěvky: 15
Chci se tě zeptat,ty by jsis na ten můj motor netroufnul? A ještě se zeptám dá se jinak seřizovat řazení než na kulise?

Dík Vlasta Pardubice


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 duben 2005 11:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Troufl, ale pro mne je to amatérských podmínkách "panelákové garáže" práce na celý den. Kromě toho Ti nemohu poskytnout žádnou záruku, jelikož jsem pouhý fanda, který se živý něčím úplně jiným. Sice pocházím od Kutné Hory a vím, kde ona garáž leží, ale sám se garážím (zvláště pak těm značkovým) vyhýbám velikým obloukem a pokud bych už někam musel jít, tak jedině k Novotnému ve Znojmě, kde jim (zcela výjimečně) absolutně věřím. Kromě toho Ti mohu výlet do Znojma jen doporučit: ráno odevzdáš auto a odpoledne si ho vyzvedneš, v mezidobí si stačíš prohlédnout město, které je svým charakterem úplně jiné, než "placaté" Pardubice (jestli se rozhodneš tam zajet, poskytnu Ti své jméno a jméno mechanika, což může kvalitu práce ještě dále zvýšit - patřím totiž mezi "eminentní" zákazníky).

Pokud jde o "rysky", tak ty se nepotkávají každou otáčku, ale každou druhou druhou otáčku! Nepochybuji o tom, že mechanik to sice nastavil správně, ale poněkud se netrefil do správné fáze...

Ad řazení: buď je seřizování vůle lanovodů na jejich konci v kulise řazení, nebo na opačném konci na pákách u převodovky. Existuje postup, co seřizovat napřed a co potom, ale já si ho nepatuji, neboť jsem to dělal pouze jednou v životě (někdy před 10 lety...).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 květen 2005 11:22 
Ještě jsem se k výměně malého rozvodáku nedostal,ale mluvil jsem s mechanikem v pardubickém servisu a on mi říkal,že na vyvažovačce je na jedné straně pouzdro a na druhé ložisko a prý to bude asi vydřený.Má pravdu,že tam je pouzdro s ložiskem? Výměnu rozvoďáku samo udělám,ale tohle mě trochu zarazilo.
Vlasta Pardubice 8)


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 květen 2005 16:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To tedy opravdu netuším. Jak říkám, nikdy jsem se s problémem v uložení vyvažovačky nesetkal, A to jsem měl v prádle (měnil jsem na něm rozvody) i motor s najetými 280 tis. km a nic!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 červenec 2005 07:04 
Mitsi,tak jsem se konečně rozhodl,že dám dohromady tu mojí nešťastnou vyvažovačku o které jsme spolu vedli debatu.Už druhý člověk mi řekl,že je vyvažovačka otočená o 180st.Jak mechanik pozná,když chce měnit rozvody,že je otočená jinak než má být?Teda jak pozná,že není ve správné poloze?A jakým stylem se to dá napravit?Byl jsem v servisu v Pardubicích a můj problém s vibracema nikdo neviděl jako špatně nastavenou vyvažovačku a vyřazenou pomocnou.Prý běžně tu "pomocnou" při výměnách rozvodů vyřazují.Opravdu bys nechtěl se na ten můj problém podívat?Byl bych k ruce :)
Dík Vlasta Pardubice


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 červenec 2005 07:52 
Offline

Registrován: 30 březen 2005 09:03
Příspěvky: 15
Tak mám auto hotové.Měl jsi pravdu,dělala to otočená vyvažovačka.Teď motor běhá jako hodinky.Jak na volnoběh,tak i ve vysokých otáčkách.Děkuju za rady.
Dík Vlasta Pardubice


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 červenec 2005 09:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Není zač. Jinak mi není jasné, co je to "pomocná". Nic takového tam totiž není! Vyvažovačku je samozřejmě možné vyřadit tím, že nenamontuji "malý rozvoďák", ale co tím získám? Možná rychlejší "roztáčení" motoru a několik málo PS navíc (které jinak spotřebovává vyvažovačka). Hlavně ale přijdeš o "hladkost běhu" motoru - samozřejmě ale ne v takové míře, jako když je vyvažovačka špatně načasovaná/v extrémním případě otočená o 180 stupňů.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: rezonace auta
PříspěvekNapsal: 18 červenec 2005 12:06 
Offline

Registrován: 30 březen 2005 09:03
Příspěvky: 15
Vyvažovací hřídeli,která je poháněná malým řemenem říkám pomocná.Je to moje nazvosloví.Ta hlavní:-)teda ta spojená s olej.čerpadlem byla v mém případě otočená přesně o 180st.Mechanik mi říkal,že jsem si koledoval o zkrácení životnosti motoru.Teď ve 180 slyším jen obtékající vzduch.Na volnoběh je nádherně klidný a při vytáčení je zvuk motoru lepší než poslouchat rádio.Za práci si řekl 600kč.Dokonce byl tak poctivý,že před montováním řemenů mě zavolal,předemnou to nasadil,nastavil a přezkoušel.Ten ten rozjezd je možná měkčí,ale na spotřebě to není znát.Za víkend jsem ujel 800km na 58l po dálnici.Dodržoval jsem všechny rychlostní limity.A to ještě byla v Praze na jižní spojce kolona několik kilometrů. Ale ještě jednou dík za rady a pomoc.

Vlasta Pardubice


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 červenec 2005 12:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jo, teď je to jasné: jedná se o hřídel pohonu olejového čerpadla poháněnou "hlavním" rozvodovým řemenem.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 červenec 2005 00:14 
Pánové já už mám Galanta druhýho, ten první v pohodě najezdil 400 tisíc a nic mu nebylo a tenhle druhej má skoro 180 a je zcela ve formě. Je to poslední pěkný auto co se dělalo. Škoda, že zblblí japončící skončili s výrobou. A co se týče servisu, tak jedině v Jihlavě. Já na to ani nešáhnu všechno dělá mechanik a stoprocentně.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz