mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 17:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém s Carismou
PříspěvekNapsal: 05 březen 2007 13:55 
Offline

Registrován: 05 březen 2007 13:42
Příspěvky: 11
Ahojte, mám nasledovný problém s mojou Carismou (1,6, 66kW): auto stratilo výkon. Nehovorím, že nejde ale bolo to lepšie. Najviac to cítim pri akcelerácii na druhom resp. treťom rých. stupni auto proste neťahá ako niekedy. Napr. na dvojke mám plyn na podlahe a ono sa preberie až po pár sekundách. Na trojke pod plným plynom len pomaly zrýchľuje, keď plyn pustím a zošlapnem ho druhýkrát je to lepšie. Sviečky-predpísané menené pred 7 tkm, náplne a paliv. filter vymenené, olej vôbec nežere, otáčky nekolíšu. Pred časom bol v servise menený vstrekovač (starý bol upchatý) po výmene išlo auto ako nikdy pred tým-teda dobre. Po cca. 200 km sa problém vrátil. V servise tvrdia, že odišiel druhý vstrekovač, to sa mi zdá ale veľká náhoda. Poradí niekto? (auto má 160 tkm)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: nejede
PříspěvekNapsal: 05 březen 2007 18:52 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Nesviti ti nejaka kontrolka? A jak na tom jsem s vahou vzduchu? Kdyz je spinava, nebo vadna, tak auto ma maly vykon a nechce do otacek, ale zase potom i kolisa volnobeh a to ty pises, ze ne...
Jestli je vadny vtrikovac, tak by auto jelo na tri valce a o tom by jsi asi psal...,ze?

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Problém s Carismou
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 09:39 
Offline

Registrován: 05 březen 2007 13:42
Příspěvky: 11
Prepáč Evoman, v tej rýchlosti som nenapísal asi všetko a podrobne. Kontrolka nesvieti žiadna. S tou váhou neviem otáčky nekolíšu a autu sa práveže do otáčok chce, len proste v tých otáčkach nechce ísť tak ako by malo. Proste nie je také živé ako niekedy. Zvýšenú spotrebu alebo niečo podobné som nespozoroval. No a s tými troma valcami máš pravdu. Auto bolo na troch valcoch a po výmene vstrekovača dávalo aj výkon ako malo (bolo na počítači). Len po 200 km opäť to isté tak sa mi to nezdalo (dúfam že sa všetky vstrekovače nerozhodli odísť naraz je to celkom pálka). Prepáč že sa bavíš tak trochu s neandrtalmenom do aút len sa učím. V každom prípade vďaka za každú dobrú radu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Problém s Carismou
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 09:41 
Offline

Registrován: 05 březen 2007 13:42
Příspěvky: 11
Prepáč Evoman, v tej rýchlosti som nenapísal asi všetko a podrobne. Kontrolka nesvieti žiadna. S tou váhou neviem otáčky nekolíšu a autu sa práveže do otáčok chce, len proste v tých otáčkach nechce ísť tak ako by malo. Proste nie je také živé ako niekedy. Zvýšenú spotrebu alebo niečo podobné som nespozoroval. No a s tými troma valcami máš pravdu. Auto bolo na troch valcoch a po výmene vstrekovača dávalo aj výkon ako malo (bolo na počítači). Len po 200 km opäť to isté tak sa mi to nezdalo (dúfam že sa všetky vstrekovače nerozhodli odísť naraz je to celkom pálka). Prepáč že sa bavíš tak trochu s neandrtalmenom do aút len sa učím. V každom prípade vďaka za každú dobrú radu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 09:47 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vadný vstřikovač - a dokonce ucpaný - je co? Hlavně pokud jde o tu "ucpanost" si pod tím nějak neumím nic představit. Kromě toho jsem se dosud nesetkal u Mitsubishi s vadným vstřikovačem. A především by to šlo "na tři"!

Stejně tak jsem se dosud nesetkal u Mitsubishi s vadnou váhou vzduchu. Čistit ano, ale člověk musí především vědět jak a hlavně mít čím. Bez toho na ní nešahat! Navíc pokud je už náhodou špinavá, tak je úbytek výkonu tak malý, že ho 99% uživatelů vůbec nezaznamená.

Ale k věci. Má to hydroštely nebo se ventilová vůle seřituje "ručně"? Problémy se projevují pouze u motoru zahřátého na provozní teplotu a s jeho tepelným zatížením se prohlubují? Potíže nastaly krátce po pravidelném servisu auta? Pokud dostanu (mnou očekávané) odpovědi na tyto otázky, jsem si v podstatě jistý, čím to je.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Problém s Carismou
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 10:16 
Offline

Registrován: 05 březen 2007 13:42
Příspěvky: 11
Áno aj ja som sa Mitsi dočítal, dopočul atď, že ľudia o vadnom vstrekovaši, či váhe vzduchu na Micinách nestretli, preto sa snažím vypátrať príčinu. Je to pre mňa dosť ťažké pretože technická stránka áut je pre mňa španielska dedina, ale snažím sa čitať a zháňať informácie atď ale chce to čas. Carisma je vôbec moje prvé auto. Budem sa ti snažiť odpovedať na to čo viem. V tej koncovke vstrekovača do ktorej prichádza palivo bola údajne taká žltkastá živica. Presne takú istú som objavil v starom palivovom filtri, ktorý som vymenil. Či to má hydroštely, alebo sa ventilová vôľa vymedzuje ručne ti na 100% nepoviem je to 1,6 z 1995 66kW-podľa mňa sú to hydroštely ale to je vážne len môj dojem. Skôr sa mi zdá, že problémy sa prehlbujú po zahriatí motora. Všetko to začalo cca po 7 tis.km pravidelného servisu auta (predpísaný olej, sviečky, filtre). Začalo to po naštartavaní-auto sa rozvibrovalo a bol som na troch valcoch. Po výmene jedného zo vstrekovačov auto úplne v pohode bohužiaľ len cca 250 km a opäť rovnaký problém.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Problém s Carismou
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 10:16 
Offline

Registrován: 05 březen 2007 13:42
Příspěvky: 11
Áno aj ja som sa Mitsi dočítal, dopočul atď, že ľudia o vadnom vstrekovaši, či váhe vzduchu na Micinách nestretli, preto sa snažím vypátrať príčinu. Je to pre mňa dosť ťažké pretože technická stránka áut je pre mňa španielska dedina, ale snažím sa čitať a zháňať informácie atď ale chce to čas. Carisma je vôbec moje prvé auto. Budem sa ti snažiť odpovedať na to čo viem. V tej koncovke vstrekovača do ktorej prichádza palivo bola údajne taká žltkastá živica. Presne takú istú som objavil v starom palivovom filtri, ktorý som vymenil. Či to má hydroštely, alebo sa ventilová vôľa vymedzuje ručne ti na 100% nepoviem je to 1,6 z 1995 66kW-podľa mňa sú to hydroštely ale to je vážne len môj dojem. Skôr sa mi zdá, že problémy sa prehlbujú po zahriatí motora. Všetko to začalo cca po 7 tis.km pravidelného servisu auta (predpísaný olej, sviečky, filtre). Začalo to po naštartavaní-auto sa rozvibrovalo a bol som na troch valcoch. Po výmene jedného zo vstrekovačov auto úplne v pohode bohužiaľ len cca 250 km a opäť rovnaký problém.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 10:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Z toho co píšeš, mi vycházejí dvě diagnózy, které se ovšem vzájemně kříží (byť nevylučuji kombinaci obého v důsledku nešťastné souhry okolností):
1) Pokud byla jehla v sedle vstřikovače zalepená "čímsi" a to "cosi" bylo i ve filtru, jde jednoznačně o důsledek natankování špatného benzínu v kombinaci s včas nevyměněným (nebo nekvalitním - z druhovýroby) palivovým filtrem, jelikož to, co projde dobrým filtrem pak už obvykle projde i vstřikovačem. Samozřejmě může jít i o parafinové či sirnaté složky, které jsou jinak (za normálních okolností, tj. především za tepla) v benzínu rozpuštěné, takže ani filtr je nezachytí. Právě ty pak po delším odstavení/neježdění auta způsobí zalepení jehel v sedlech vstřikovačů a motor nejde vůbec či jen obtížně nastartovat. To však v žádném případě není důvod k výměně vstřikovače/vstřikovačů! Lze to totiž rozpustit, rozhýbat a použítím vhodného aditiva do benzínu pak zcela vyčistit (k dispozici jsou i speciální metody, ale ty teď nechci dopodrobna rozebítat). Aditiva na čištění vstřikovačů je ostatně dobré používat pravidleně, nejpozději jednou za 15 tis. km.
2) Problémy popisované v bodě 1 se ovšem týkají prakticky pouze startování studeného motoru, a když se pak už "chytí" všechny válce, auto jede po zahřátí víceméně normálně. Zde tedy nastupuje moje druhá diagnóza/doměnka, tu si však prozatím (než zjistíš, zda tam jsou nebo nejsou hydroštely) nechám pro sebe, jinak mne zde přítomní ukamenují...

P.S.: Ten pravidelný servis před 7 tis. km byl dělán před zimou a problémy se objevily až s příchodem jara?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Problémy s Carismou
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 11:18 
Offline

Registrován: 05 březen 2007 13:42
Příspěvky: 11
Zatiaľ sa mi ani raz nestalo že by som nenaštartoval. Tie aditíva do benzínu používam. Beriem takmer výhradne Shell. Pravidelný servis bol robený pred zimou a problémy nastali v priebehu zimy (ak o nejakej môžeme vôbec hovoriť). Všimol som si ešte niečo, keď ide auto zle tak na voľnobeh akoby prebublával viac výfuk (niečo do neho bije) proste nemá normálny zvuk/chod. Je pre mňa novinka, že sa dajú zalepené vstrekovače (ihla) rozhýbať ak máš nejaký link ako alebo kde sa to robí rád by som sa niečo o tom dozvedel.
P.S. Ako zistím že mám hydroštely som veľmi zvedavý na tvoju druhú teóriu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 12:02 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ten vstřikovač je vcelku jednoduché zařízení: jehlu tlačí do sedla (čímž uzavírá přívod paliva) pružina, naopak ji ovládá/otevírá solenoid řízený ECU. Když dojde z zalepení jehly v sedle (stalo se mi to po výletu do Španělska), solenoid nemá sílu překonat odpor "slepení" a k tomu ještě i pružiny, takže do příslušného válce nejde palivo, ale neznamená to "poruchu" vstřikovače, jelikož se nic nepoškodí. Pokud je motor vůbec schopen nastartovat, tak se v souvislosti s jeho ohřátím zalepená jehla jednoho ze vstřikovačů obvykle sama uvolní.

Z toho plyne i způsob uvolnění: působit na jehlu/sedlo z obou stran (tj. ze strany špičky vstřikovače i přívodu paliva) agresivním organickým rozpouštědlem k tomu určeným (jsou na to speciální "vodičky") při současném zahřívání (tady bacha na požár!), případně tomu ještě trochu pomoci mechanicky (zkusit jehlu zastrčit dovnitř - bacha na poškození její či jejího sedla!). Jakmile se alespoň trochu hne, je vyhráno, neboť pak se dá použít speciálního udělátka (mají některé servisy), které se připojí z obou stran na vstřikovač, ten se už klasicky elektricky otevře a prohání se jím speciální aditivum. Pokud je motor schopen běhu, dá se to udělat i bez demontáže vstřikovačů přímo na běžícím motoru (dokonce je to nejobvyklejší způsob). Údajně existuje i "ultrazvuková čistička" vstřikovačů, ale s tou jsem se v praxi ještě osobně nesetkal.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Problém s Carismou
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 12:46 
Offline

Registrován: 05 březen 2007 13:42
Příspěvky: 11
Ak tomu dobre rozumiem tak v mojom prípade nedochádza ohriatím k samovoľnému odlepeniu ihli vo vstrekovači. Auto ide momentálne na štyri, lejem do neho dobrý benzín a aditíva ale nie je to ono. Samovoľným zahriatím to asi nepôjde. Inak ten vstrekovač som mal v ruke len mi to pripadalo ako jednoliaty celok, ktorý sa nedá rozobrať a prečistiť. Namáčať konce doma v nejakých rozpúšťadlách a šťuchať do tej malej dierky kade ide palivo sa mi zdalo dosť beznádejné. A ešte keby ma našla žena ako to doma všetko nahrievam tak ma na fleku zabije. Ide o to že u mňa bol motor vždy schopný naštartovať, ale chyba sa tým neodstránila. Píšeš že máš v talóne ešte jednu možnosť sem s ňou :P


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 13:42 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ono se to dělá tak, že celý vstřikovač nejprve nahřeješ v troubě, a teprve pak "s ním robíš"... :lol: Otázkou je, kde vzít onu "vodičku": v místních podmínkách mne napadá pouze čistič škrticích klapek ve spreji... :cry:
Jinak vstřikovač rozebiratelný určitě je, ale nejspíš jen jednou... :D

Ten poslední tip Ti dám, ale až seženeš informaci o hydroštelech. Pokud tam jsou, tak to není ono, pokud nejsou, jsme možná u jádra pudla.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: vstriky
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 14:22 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
muj znamy vstrikovace ve svem servise normalne opravuje, ma i ultrazvukovou cisticku:

http://www.fojtikservis.cz/

jinak Mitsi ti chce asi sdelit, ze pokud nemas hydrostely, mas malou ventilovou vuli a kdyz se auto zahreje a hlava jeste vice roztahne, tak ztracis vykon a kroutici moment a riskujes podpaleni...je to samozrejme mozne a nejspis i pravdepodobne...no a pokud mas hydrostely, tak kdovi, v jakem jseou stavu, ze?

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Problém s Carismou
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 14:48 
Offline

Registrován: 05 březen 2007 13:42
Příspěvky: 11
Tak ďakujem pekne o žiadne podpálenie nemám záujem. Nejak mi to vychádza asi tak, že v prípade že sa ventilová vôľa nastavuje ručne musím ju nejako zväčšiť. Ale to bude mať asi tiež nejaký háčik však? Je na to nejaký postup, návod ako na to?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 březen 2007 14:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Dobře, když se tady tak moc tlačí na pilu, upřesním to: Chci totiž sdělit pravý opak!
Ona totiž s teplotou ta ventilová vůle roste (nikoli klesá - kdo nevěří, ať si to sám změří), a pokud je příliš velká, tak to čidlo klepání vezme jako detonační spalování a přes ECU sníží předstih, což se projeví právě tím poklesem disponibilního výkonu ve středních otáčkách při akceleraci.

Jinak díky za tip na opraváře vstřiků!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 87 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz