mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 12 květen 2024 05:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ČIDLO TLAKU OLEJE
PříspěvekNapsal: 23 duben 2007 20:33 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
Zdravým a prosím o radu nevíte kde se nachází čidlo tlaku oleje? Chtěl bych ho nechat vymontovat a změřit tlak páč mi klapou zdviháka vlastně jen jedno i když jsem je všechny vyměnil. Přisuzuji to nízkému tlaku oleje nebo už fakt nevím. Mám samozřejmě GDI Carismu. Díky za jakou koli odpověď nebo radu co s tím. Mám tam olej 5W40[/b]


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2007 07:10 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Čidlo je vedle filtru oleje na bloku motoru ze strany od spolujezdce. Mrkni na fotky v tématu "zase jste se v tom hrabal doktore". O ventilech je tady hodně psáno - projdi si témata.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2007 19:22 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
Díky, koukal jsem ale nic jsem nenašel asi budu muset lehnout pod auto. Jak píšeš tak jsi opravil jedno zdvihátko a bylo po klepání , já vyměnil všechny a klepe to pořád. Začínám si myslet , že to snad ani zdvyhátko není ale co tedy ? Někde jsem tady četl , že to někomu klepalo a byl nějaký EGR je to možné ? Já už fakt nevím. Když si ten motor měl taky rozebraný tak jak velké jsou ty kanálky co dopravujou k těm zdvihátkům olej, pro případ že bych měl jeden kanál ucpaný, ale to by zase klepalo pořád a mě to přestane tak od 2500 ot. Tady na foru jsem hledal, ale každý píše, že měl problém a pak už nic o tom jak to dopadlo. Ty si jediný co to opravil a taky to sem napsal. Dík


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 duben 2007 09:22 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
lagi píše:
Díky, koukal jsem ale nic jsem nenašel asi budu muset lehnout pod auto. Jak píšeš tak jsi opravil jedno zdvihátko a bylo po klepání , já vyměnil všechny a klepe to pořád. Začínám si myslet , že to snad ani zdvyhátko není ale co tedy ? Někde jsem tady četl , že to někomu klepalo a byl nějaký EGR je to možné ? Já už fakt nevím. Když si ten motor měl taky rozebraný tak jak velké jsou ty kanálky co dopravujou k těm zdvihátkům olej, pro případ že bych měl jeden kanál ucpaný, ale to by zase klepalo pořád a mě to přestane tak od 2500 ot. Tady na foru jsem hledal, ale každý píše, že měl problém a pak už nic o tom jak to dopadlo. Ty si jediný co to opravil a taky to sem napsal. Dík


To, že se mi ten hydroštel podařilo rozhýbat je jen náhoda. Věděl jsem, že je to sací ventil a poslechem ( fonendoskopem) jsem odhadl že je to asi pátý ventil od rozvodu. Měřil jsem povrch všech hydroštelu - výsledky byly naprosto stejné, taktéž otvory, do kterých jsou hydroštely vsazeny byly jen mírně oválne. Hydroštely jsou usazeny v řadě za sebou na jednom napájecím přívodu. Otvor, který je propojuje je dostatečně velký, ten se určitě nemůže ucpat( je to taky vidět na mých fotkách). EGR ventil to klepání taky nemůže způsobovat( jeho klepání slyšíš při otočení klíčkem do pozice 1- zaklepe asi 7 krát za sebou aby se očistil od případných nečistot, které by mu bránily při jeho uzavření. Jinak o hydroštelech a jejich funkci píše hodně p Mitsi, ale nejen on, takže pročti si jejich názory na toto téma. Hodně lidí píše, že jim po opravě hydroštelu začly po nějakém čase znovu klepat a dokonce se liší i názory jaký olej je lepší použít, jestli 5W40, nebo 10W40. Já mám 10W40, nikdy jsem tam jiný nepoužil.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 duben 2007 10:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
lagi píše:
Díky, koukal jsem ale nic jsem nenašel asi budu muset lehnout pod auto. Jak píšeš tak jsi opravil jedno zdvihátko a bylo po klepání , já vyměnil všechny a klepe to pořád. Začínám si myslet , že to snad ani zdvyhátko není ale co tedy ? Někde jsem tady četl , že to někomu klepalo a byl nějaký EGR je to možné ? Já už fakt nevím. Když si ten motor měl taky rozebraný tak jak velké jsou ty kanálky co dopravujou k těm zdvihátkům olej, pro případ že bych měl jeden kanál ucpaný, ale to by zase klepalo pořád a mě to přestane tak od 2500 ot. Tady na foru jsem hledal, ale každý píše, že měl problém a pak už nic o tom jak to dopadlo. Ty si jediný co to opravil a taky to sem napsal. Dík


Já jsem to ale také na Carismě 1,8 GDI "vyřešil", byť ne na 100%: Výměnou všech 16 kusů, ale už bylo pozdě, neboť některé "díry" byly "přidřené", takže se klepání sice výrazně potlačilo, nicméně zcela nezmizelo.
Jinak já jsem psal i o tom, že výměna samotných zdvihátek (i kdyby byly všechny díry OK) není "dokonalou opravou", neboť je třeba aplikovat nový, resp. modifikovaný typ zdvihátek, a k tomu současně vyměnit i všechna vahadla, rovněž za nový/modifikovaný typ. Jenže tohle vyjde na min. 60 tis. Kč. Chceš to platit?
U mého soukromého vozu s motorem 2,4 GDI to bylo zcela zásadní: Celý nový "vršek" motoru, a to dokonce 2x. Jen podotýkám, že nikoli kvůli klepání, byť i tohle se v rámci "úprav" řešilo - po instalaci ostrých vaček tam nacpali vahadla z Carismy, blbci! Jenže to platil výrobce, ne já...

P.S.: Mirek měl prostě štěstí, nic víc (budiž mu přáno!).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 duben 2007 11:02 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Až na tu pokutu hned druhý den po opravě. Moje první pokuta za rychlost, ale zase za 32 let ježdění to není tak špatné.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 duben 2007 11:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mirek píše:
Až na tu pokutu hned druhý den po opravě. Moje první pokuta za rychlost, ale zase za 32 let ježdění to není tak špatné.


Tak to gratuluji! To já mám trochu horší skóre: pokutu jsem platil hned první den (!), co jsem v r. 1976 řídil "legálně", a pak někdy v r. 1979, obojí za rychlost. Od srpna či září 1979 byl zaveden limit i mimo obce, ach jo... :(

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 duben 2007 11:40 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Mitsi píše:
Mirek píše:
Až na tu pokutu hned druhý den po opravě. Moje první pokuta za rychlost, ale zase za 32 let ježdění to není tak špatné.


Tak to gratuluji! To já mám trochu horší skóre: pokutu jsem platil hned první den (!), co jsem v r. 1976 řídil "legálně", a pak někdy v r. 1979, obojí za rychlost. Od srpna či září 1979 byl zaveden limit i mimo obce, ach jo... :(





Tak to jste hosi dobri s tema pokutama ja takove stesti nemam, nahaneji me porad, uz mi i nekolikrat sebrali ridicak, ale vzdycky se to nejak vyresilo...ale s Imprezou ani s Evem se neda jezdit pomalu...to jiste chapete, ale na druhe strane ve meste a kde jsou lidi jezdim opatrne (i pod limity, nechci nekoho treba zranit, nebo prejet), ale kde se da jet bezpecne rychle, tak predpis nepredpis...

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 duben 2007 12:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, pokuty/nepokuty nejsou o striktním dodržování či nedodržování, ale právě o tom štěstí, aleb "tri dni ma naháňali, ešče ma nedostali..." :lol:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 duben 2007 13:18 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Jenže mě nenaháňali tri dni, ale změřili mě dva krát během půl hodiny a museli v té sedumdesátce jed asi 110 aby mě dojeli, to už jim ale nevadilo, že sami nedodrželi rychlost.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 duben 2007 19:25 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
Dík, já byl u nesčetně servismenů a žádný z nich fonendoskop (to je název) nevzal , aby mi řekli je to zdvihátko natož aby řekli jaké. Mitsi píše že klepání zdvihátek má specifický zvuk a já byl mimo jiné i v autorisovaném servisu a tam mi po poslechu řekli že je to pístní čep. Proto jsem nechal rozebrat celý motor ale čepy i písty byli v naprostém pořádku. Takže to klepání je asi jiné než když klepou hydra. Tak jsem se rozhodl vyměnit všechny zdvihátka díry do kterých se dávají byli taky v naprostém pořádku žádná známka zadření a klepe a klepe. Takže jsem vyhodil akorát prachy protože ty co jsem nechal vyndat musely být ok.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2007 08:29 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
lagi píše:
Dík, já byl u nesčetně servismenů a žádný z nich fonendoskop (to je název) nevzal , aby mi řekli je to zdvihátko natož aby řekli jaké. Mitsi píše že klepání zdvihátek má specifický zvuk a já byl mimo jiné i v autorisovaném servisu a tam mi po poslechu řekli že je to pístní čep. Proto jsem nechal rozebrat celý motor ale čepy i písty byli v naprostém pořádku. Takže to klepání je asi jiné než když klepou hydra. Tak jsem se rozhodl vyměnit všechny zdvihátka díry do kterých se dávají byli taky v naprostém pořádku žádná známka zadření a klepe a klepe. Takže jsem vyhodil akorát prachy protože ty co jsem nechal vyndat musely být ok.


To jsou opravdu dráhé zkušenosti. Asi jsi měl smůlu na nějakého slabšího technika, když ti takto poradil. Doufám, že jsi ty vyndané zdvihátka nenechal v servisu- určitě se ještě využiji. Kmitočet klepáni ventilu je poloviční proti otáčkám motoru. Když vezmeš kus železné tyčky, opřeš ji na místo odkud klepání asi vychází a druhý konec přiložíš k uchu, tak bude intenzita zvuku silnější, než přiložením tyčky na jiná místa bloku. Je to samozřejmě jen taková pomůcka a záleží hlavně na zkušenostech člověka, který to dělá.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2007 19:34 
Offline

Registrován: 23 leden 2007 19:27
Příspěvky: 38
Bydliště: Plzeň sever
Mám tomu rozumět tak, že pokud auto má 600 ot. tak to musí za minutu 600 x klepnout pokud je to zdvihátko a kdyby to byl pístní čep tak pouze 300x ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 duben 2007 06:23 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
lagi píše:
Mám tomu rozumět tak, že pokud auto má 600 ot. tak to musí za minutu 600 x klepnout pokud je to zdvihátko a kdyby to byl pístní čep tak pouze 300x ?


Naopak. Dvě otáčky klikovky - jedno klepnutí zdvihátka


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 duben 2007 01:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mirek píše:
lagi píše:
Mám tomu rozumět tak, že pokud auto má 600 ot. tak to musí za minutu 600 x klepnout pokud je to zdvihátko a kdyby to byl pístní čep tak pouze 300x ?


Naopak. Dvě otáčky klikovky - jedno klepnutí zdvihátka


Přesně tak! Frekvence klepání zdvihátek je zcela odlišná a zvukový projev je to natolik specifický, že si ho snad ani nelze splést s ničím jiným!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 55 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz