mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 21:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 30 květen 2005 21:38 
Offline

Registrován: 30 květen 2005 21:30
Příspěvky: 15
Bydliště: F-M
Nazdar lidicky,
planuju si koupit auticko (ojete) a nejak moc se mi zalibila Carisma, jednak ze je to Japonec a jednak jsem si uz o nem neco precet a asi bych se jen tak nesmiril s nejakou jinou znackou nez Mitsubishi :-).
Chci se zeptat, na co si mam davat pozor, az budu nekde po bazarech obhlizet Carismy???? Mam na mysli neco kolem 160 tisic, rok tak 98-99, 1.8 GDI. Co tam tak nejvic odchazi? A taky by me zajimalo, kolik tak zhruba stoji nahradni dily v porovnani s Oplem Vectoru, pac to je jedine auto u ktereho vim, kolik stoji dily :-). Je mi jasne, ze na tu Carismu budou drazsi, s tim pocitam, co tam tak nejcasteji odchazi a kolik to zhruba stoji? Poradte lidicky, at se muzu pripojit do klubu :-).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 červen 2005 09:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Rád bych Tě vyvedl z omylu: Jako milovník značky Mitsubishi tvrdím, že Carisma NENÍ Mitsubishi! Celý podovozek i kastle (kromě povrchových panelů a interiéru) je Volvo S40/V40.
Ovšem v kombinaci s motorem 1,8 GDI dostaneš alespoň "iriginál" MMC převodovku. Bohužel motor 1,8 GDI je vzhledem k použité technologii přímého vstřikování benzínu do válců a spalování chudé směsi v kombinaci s evropským palivem obsahujícím 20x více síry, než japonský benzín, na něž to bylo původně stavěné, docela průser: se 160 tis. km na hrbu to bude v každém případě vyžadovat rozborku celého "vršku" s důkladným mechanickým vyčištěním od extrémně houževnatých sklovitých usazenin, kvůli kterým to už po těch kilometech ani nedýchá. Při té příležitosti můžeš nechat rovnou vyměnit hydroštěly, které budou určitě v pr... (cca 30 tis. Kč). Ovšem ani jejich výměna nemusí vyřešit problém - pokud se to neudělá (nebo spíše již neudělalo) včas, musel bys vyměnit i celou hlavu motoru!
Pokud jde o převodovku, jde o klasický příklad vynikajícího ústrojí, které však vyžaduje extrémně pečlivý výběr převodového oleje (u svého posledního vozu Mitsubishi jsem se "strefil" na posedmé!) a specifický způsob zacházení (řadit tzv. "na dvě doby"): většina řidičů si však dávno nepamatuje, jak je to učili v autoškole a aplikací "německého stylu" prostě řadicí ústrojí odrovnají.
Veliký problém vidím v předních brzdách: časté pokroucení kotoučů (měníval jsem pravidelně po cca 15 tis. km) a nízká výdrž destiček.
Rovněž světlomety bych nazval spíše bludičkami: zvláště za snížené viditelnosti (mlha, déšť, sněžení) nevidíš vůbec nic!
Po 160 tis. km počítej v každém případě s kompletní GO celého podvozku, kromě skříně řízení.
Podvozek má oproti jiným autům omezenou světlost, zvláště při plném zatížení.

A teď pár kladů: výborné jízdní vlastnosti, nízká úroveň aerodynamického hluku, pokud je GDI motor OK a jezdíš s tím hodně "při zdi", vynikající spotřeba (naopak při jízdě "na doraz" extrémně vysoká) a výkony (proti všem kopcům na D1 ve směru Brno se dá udržet 190, trojka točí až 160), vynikající (alespoň pro mé tělo) ergonomie a slušný prostor pro cestující i vzadu, velký kufr, nikde s toho nic neteče, žádná koroze (a to ani na výfuku po 6 letech a 80 tis. km), žádné problémy se spolehlivostí, velmi dobře se myje...

Závěr: Kup si Galanta s klasickým dvoulitrem, který je "made in Japan"!

PS: Carismu 1,8 GDI jsem měl 5 let jako služební, jezdil jsem s ní jenom já a staral se vzorně. Přesto jsem nezachránil hydroštely a neustálé výměny předních kotoučů mne hodně štvaly. Souběžně jsem jezdil se svým vlastním Space Wagonem 2,4 GDI (made in Japan), který mám rovněž 5 let a najeto 130 tis. km: jeho podvozek je ve srovnání s Carismou jako nový, s motorem jsem měl velké problémy, přední kotouče rovněž nanic. Ovšem když sáhneš např. na páčky pod volantem, které vypadají stejně a plní stejnou funkci, na hladkosti jejich chodu okamžitě poznáš, je jedny byly vyrobeny v Japonsku a druhé v Evropě. O ovládání ventilace a zj. hluku z ní ani nemluvím. Stejně tak kvalita materiálu čalounění a výplní sedaček, koberečky, plasty aj.... Předtím jsem měl několik Lancerů, Galantů, předchozí generaci Space Wagonu atd. atd.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Mitsi
PříspěvekNapsal: 01 červen 2005 12:56 
Offline

Registrován: 22 březen 2005 11:23
Příspěvky: 42
Bydliště: Brno
Nakolik se liší tvůj popis, pokud by se nejednalo o GDI? :)

_________________
Carisma '97, 1.8 GLSi


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 červen 2005 16:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pak jedině původní 1.8 MPI (kombinován s japonskou, nikoli Renault převodovkou) úplně ze začátku výroby Carismy. Po faceliftu změnili celý systém topení/větrání/klimatizace (přišel tam systém japonského konstrukčního řešení), takže se výrazně snížila jeho hlučnost a nové světlomety s čirou optikou konečně svítí. Zbytek se nezměnil, tak se stěží může změnit něco na mém hodnocení, byť faceliftovaný model kromě běžného svezení s turbodieselem (žádný zázrak) blíže (z každodenního užívání) neznám.
PS: Možná udělali něco i s brzdami - v každém případě se vzadu objevili i kotouče...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Carisma 1.8 GDI
PříspěvekNapsal: 09 červen 2005 22:20 
Mám Carismu GDI Automat r.v.1999 najeto 119000km. Za celou dobu jsem jen jednou měnil destičky předních brzd v 60000 km( v servisu preventivně v rámci serv. prohlídky zdarma) a dvakrát gumičky do stěračů za 70 Kč.
Při 90000 km jsem nechal vyměnit rozvodový řemen+kladky a kapalinu v převodovce. Jinak nic, jen olej a filtr měním co 15000km (polosyntetika různá 10w-40 za max.120 kč/l.
Jak hydroštelyventilů, tak brzdové kotouče i čepy na celém podvozku jsou naprosto v pořádku a nevypadá to, že by se muselo něco měnit při 160000 km. Pneumatiky mám původní, mají min. ještě 3 mm vzorku (Bridgestone).
Jediná závada která se dosud vyskytla (zatím neopraveno) je, že nestříká ostřikovač zadního okna, až budu mít chuť, ta se na to podívám.
Je to moje asi osmé auto a mohu říct že zdaleka nejlepší co jem měl.
Průměrná spotřeba je asi 7.5l /100km-


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Ahoj Mitsubishaci
PříspěvekNapsal: 10 červen 2005 00:53 
Offline

Registrován: 30 květen 2005 21:30
Příspěvky: 15
Bydliště: F-M
Tak to jsem rad, pac zrovna dneska (teda uz vlastne vcera) jsem koupil Carismu 1.8 GDI. Moc krasne se mi v ni jelo domu :-), i kdyz pres kus republiky v desti. Tak uz patrim do klubu :-), mejte se fajn decka, jdu spat, jsem zbity jak pes po dnesku.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 červen 2005 10:32 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
GRATULUJU :wink:

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 12 červen 2005 01:20 
Offline

Registrován: 30 květen 2005 21:30
Příspěvky: 15
Bydliště: F-M
Nazdar lidi, dostal jsem ke Carisme dalkac od centralu a nefunguje mi, kdyz na nem mackam cudliky, tak na nem ta LEDka sviti, ale dvere nic. Tak se chci zeptat, je treba udelat nejaky postup, aby to dalkove fungovalo, kdyz se v dalkaci vymeni baterka??? Nebo mi nefunguje prijimac v aute?? Co s tim? Poradte lidi, ja k autu dostal nemecky manual a skopcacky neumim ani slovo :-(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 červen 2005 08:26 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
But rad ze nemecky. Ja dostal francouzky. :wink: Moc ti asi neporadim, ale zacal bych pojistkama. Predpokladam ze prijimac od dalkoveho ovladani bude mit svoji pojistku. Treba je problem tam. Me v aute nefungovali asi tri veci kdyz jsem ho koupil. A problem byl ze nejakej hnup vyndal pojistky. Asi je v bazaru potreboval do jinyho auta. A co se tyka toho prijimace, mam pocit ze je v kufru po prave strane za takovym plastem s mrizkovanim (mozna se pletu, urcite me nekdo opravi). Tak se koukni jestli tam ten prijimac vubec je. A samozrejme ze muze byt problem v baterce ve vysilaci. Treba je tak slaba ze se signal nedoplazi tam kam ma. To bych overil tak ze az najdes prijimac, das vysilac uplne k nemu a budes mackat.

Tak hodne stesti...

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 červen 2005 11:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 březen 2005 11:29
Příspěvky: 82
Bydliště: Severní Morava - Krnov
Jecxz píše:
Nazdar lidi, dostal jsem ke Carisme dalkac od centralu a nefunguje mi, kdyz na nem mackam cudliky, tak na nem ta LEDka sviti, ale dvere nic. Tak se chci zeptat, je treba udelat nejaky postup, aby to dalkove fungovalo, kdyz se v dalkaci vymeni baterka??? Nebo mi nefunguje prijimac v aute?? Co s tim? Poradte lidi, ja k autu dostal nemecky manual a skopcacky neumim ani slovo :-(


No vypada to asi na tu baterku. Mozna jeste zkusit vymazat z centralu vsechny nadefinovane ovladace a ty svoje (nebo ten svuj) tam znovu nadefinovat (na to musis najit servisni vypinac - ja ho hledal mesic :?)

_________________
MITSUBISHI FOREVER - Colt 1.3 '91 - Galant 2.0 '99 - Carisma 1.8GDI LX '98


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 červen 2005 18:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A jedná se vůbec o "originální" dálku? Carisma ji měla, tuším, až někdy od faceliftu, tj. po zavedení CAN-BUS. V tom případě je přijímací část integrována přímo v centrále CAN-BUS za pojistkovou skříňkou u levého kolene řidiče. Po výměně baterie v dálce není třeba opětovně programovat komunikaci s přijímačem. K novému vozu bohužel dávali pouze jeden dálkový ovladač.
Pokud se nejedná o "originál", bude to zřejmě dost velký problém rozchodit a osobně bych viděl jako finančně výhodnější instalaci alarmu s dálkovým ovládáním centrálu. V každém případě však bohužel nebude komunikovat s CAN-BUS...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 červen 2005 09:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 březen 2005 11:29
Příspěvky: 82
Bydliště: Severní Morava - Krnov
Mitsi píše:
A jedná se vůbec o "originální" dálku? ......


Jak originální - to moje auto ji mělo kdyz ji predchozi majitel kupoval nove. Ale je taky možné, že ho tam montovali v Kodecaru než ho prodávali. Jo a mám ho se dvěma ovladačema.

_________________
MITSUBISHI FOREVER - Colt 1.3 '91 - Galant 2.0 '99 - Carisma 1.8GDI LX '98


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 červen 2005 10:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Carisma 1,8 GDI z r.v. 1998 rozhodně "originální" dálku neměla! Tu dostala až po ficeliftu (nevím, v kterém roce to bylo), což se pozná nejjednodušeji podle jiných ovladačů ventilace.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 červen 2005 16:29 
Co vím tak facelift byl v 1998.
Dneska se jdu na Carismu podívat a přemýšlím že ji koupím.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 červen 2005 22:45 
Offline

Registrován: 30 květen 2005 21:30
Příspěvky: 15
Bydliště: F-M
Mitsi píše:
Carisma 1,8 GDI z r.v. 1998 rozhodně "originální" dálku neměla! Tu dostala až po ficeliftu (nevím, v kterém roce to bylo), což se pozná nejjednodušeji podle jiných ovladačů ventilace.


No ja se v tech Carismach teda nevyznam, jak poznam jine ovladani ventilace? Ja tam mam digitalni klimatizaci, ale zas zadni okna a zrcatka nemam v elektrice. Jinak ten dalkovy ovladac co jsem k tomu autu dostal je docela opotrebovany, takze ho nekdo prede mnou pouzival a kdyz na nem mackam ty cudliky tak na nem tal LEDka sviti, takze asi funguje, tak jestli nemam central na dalkove tak nevim proc by se nekdo zbavoval fungujiciho dalkace ke Carisme. Uplne ten stejny ovladac jaky mam ja je nakresleny v prirucce, kterou jsem dostal k autu (je ale v nemcine a tomu ja nerozumim), tak si myslim ze tam asi mam central na dalkac, akorat ho nejak rozchodit, nevim jak. Jese se chci zeptat, na kolik vyjde novy alarm s dalkacem??


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz