mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 16:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Carisma GDI- Klepani motoru
PříspěvekNapsal: 05 červenec 2005 20:02 
Zdravim. Potreboval bych poradit. Mam problem s klepanim motoru gdi 1.8 u meho mysaka Carismy 1998. Za studena je klepani slyset i v interieru. Jakmile se zahreje tak je slyset mene. Nebo pokud po zahrati motoru zastavim asi tak na hodku a pak zase nastartuji tak se nekdy stane ze pokud nepridam plyn tak motor bezi tak kolem 1000 ot/s a neklepe. Ale jakmile pridam plyn nebo to necham bezet tak minutu tak se motor zase rozklepe. Mimochodem uz jsem nechal menit zdvihatka ventilu, jenze nevim jestli to bylo udelano kvalitne, protoze mechanit ktery je menil neseridil poradne ani klinovy remen., ktery piskal za vlchka. prosim o jakekoliv rady. Diky moc


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 červenec 2005 11:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud to jsou skutečně hydroštely (nemusejí být - zvuk může pocházet i od silně opotřebovaných jehlových ložisek na vahadlech, jenže je dost jiný, ovšem musel bych to slyšet), mohlo dojít k jejich výměně příliš pozdě: nefunkční zdvihátka totiž natolik poškodí díry v hliníku hlavy motoru, že zbývají pouze 3 řešení:
- vyměnit auto nebo alespoň motor;
- vyměnit hlavu motoru;
- vyvložkovat bronzem díry pro zdvihátka - jenže kdo to dnes umí, má-li vůbec z čeho...?!

Jsi-li z Prahy nebo okolí, pošli mi SZ a domluvíme si schůzku, abych si to mohl poslechnout.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Carisma-Klepani motoru
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2005 03:52 
Mno bohuzel jsem ze severni moravy, takze se asi nijak nedomluvime. Kazdopadne diky za rady, ale menit auto nebo motor asi nebudu:)))


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Carisma GDI- Klepani motoru
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2005 10:48 
Martin píše:
Zdravim. Potreboval bych poradit. Mam problem s klepanim motoru gdi 1.8 u meho mysaka Carismy 1998. Za studena je klepani slyset i v interieru. Jakmile se zahreje tak je slyset mene. Nebo pokud po zahrati motoru zastavim asi tak na hodku a pak zase nastartuji tak se nekdy stane ze pokud nepridam plyn tak motor bezi tak kolem 1000 ot/s a neklepe. Ale jakmile pridam plyn nebo to necham bezet tak minutu tak se motor zase rozklepe. Mimochodem uz jsem nechal menit zdvihatka ventilu, jenze nevim jestli to bylo udelano kvalitne, protoze mechanit ktery je menil neseridil poradne ani klinovy remen., ktery piskal za vlchka. prosim o jakekoliv rady. Diky moc


Je to samozřejmě jen logický úsudek, ale máš ten vůz od nového a leješ tam předepsaný olej?Pokud obě odpovědi ano, tak dále nečti. Jinak je možné, že motor GDI je troch mrcha, MUSÍ mít co předepisuje výrobce, a pokud jsi to koupil jeté, nevíš kdo tam co lil.Kámoš měl GDI od nového a v 70 tis to prodal/málem jsem to koupil já, ale byl jsem včas varován :lol: /a žádné klepání neznal.Na forech se o těch hydroštelech dost mluví, samotného by mě zajímalo/samozřejmě, pokud už mají "dost" tak se to asi nespraví/¨zda skutečně pomůže proplach motoru Protecem a dát správný olej.Protec skutečně sežere všechny nečistoty/usazeniny/, které rádi zacpou tenké cestičky pro mazání.S GDI jsme to nezkoušeli, ale obecně platí že po minerálu bez proplachu se NESMÍ nalít syntetika!Syntetika způsobí uvolnění nečistot, ne "sežrání" a pak se to může rozmatlat po celém motoru, zvlášť GDIčku to může škodit.Nesmím zapomenout na jedno varování/ze zkušenosti/:pokud je motor starý a zapečený a při tlakách ho právě drží ty usazeniny, tak Protecem po uvolnění "bordelu" může ztratit tlaky a přestat mazat/byl to nějakej praletej Kadett/.Pokud ten motor nemáš ve stavu, jako byl ten Kadett tak Protec stojí kol 300 Kč a motoru můžeš jen pomoct/avšak nevím, zda to pomůže těm hydroštelům, ještě to nikdo možná nezkoušel nebo to nepomůže.GDI čkaři s "klepátem" hoďte sem pro své kolegy info nebo nemá s tím zkušenost MICI?


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: GDI klepání motoru
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2005 10:50 
Pardon, samozřejmě myslel jsem "MITSI"


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: GDI a klepání
PříspěvekNapsal: 04 srpen 2005 18:40 
Jev tak, jak je popsán považuju za celkem normální, jestli klepe zastudena, po zahřátí přestane a "rozcvaká se" po chvíli běhu naprázdno (po zvýšení otáček přestane) - takto mi to dělá už cca 100 000 km a spím naprosto klidně :D
V žádným případě bych tam nelil žádná pochybná "rozpouštědla"-prostě poctivě měňte olej třídy 5W40 po maximálně 15000 km (já dávám nový olej po 12-13 tis.) a nedejte na rady "jedna paní povídala"...Souvisí to zjevně s viskozitou oleje-když jsem zkoušel 10W40 tak to cvakalo dýl, 5W40 cvaká chvíli v zimě, když je hluboko pod nulou, teď v těch vedrech motor cvaká chvíli po nastartování a po zahřátí neťukne ani po delším volnoběhu.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srpen 2005 11:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Zanedbaná výměna oleje se na GDI motorech vždy po čase vymstí. "Rozpouštědlo" jsem zkoušel a efekt byl nulový - po demontáži hydroštelů se stejně ukázalo, že systém jejich "krmení olejem" byl čistý A ANI V TĚLECH poškozených hydroštelů jsem žádné nečistoty neobjevil. Jen nevím, zda to vyčistilo "rozpouštědlo", nebo to bylo čisté už předtím.

Efekt cvakání hydroštelů je normální a neškodný, pokud cvakají nějakou dobu po nastartování déle ostaveného motoru (v dílenské manuálu jsem četl něco o dvou minutách) a těsně po nastartování teplého motoru (několik vteřin). Cvakání až do doby zahřátí motoru na provozní teplotu rozhodně normální není.

Co se týče oleje a jeho viskozity, je to třeba na konkrétním motoru vyzkoušet. Na Carismě 1,8 GDI s najetými cca 60 tis. se mi po výměně hydroštelů (došlo k ní pozdě, neboť to zlobilo ve fázi zahřívání už od cca 25 tis. km - právě první výměna oleje byla zanedbaná, neboť byla provedená až ve 20 tis. km a po více než dvou letech) osvědčila právě viskozita 10W-40. Na 2,4 GDI se 130 tis. km mám vyzkoušeno, že s 5W-30, který normálně používám od nova, to má tendenci za studena trochu cvakat, s 5W-40 je to OK, byť podle hypotézy, že "řidší olej za studena dříve maže", by tomu mělo být právě naopak.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Prostě to cvaká, tak ať...
PříspěvekNapsal: 15 srpen 2005 23:49 
Offline

Registrován: 16 červen 2005 13:57
Příspěvky: 48
Bydliště: Osek
Automobil: Carisma sedan
Typ motoru: 1.8 GDI 92kW
Rok výroby: 1998
Zkoušel jsem oleje 0w40, 5w40 a 10w40 od různých výrobců (od Mobil 1 až po Mogul) a cvakání je nejkratší právě s nejřidším olejem za studena : 0w40. 10w40 mi cvakala nejdelší čas, zase to vydrželo nejdéle necvakat při chladnutí. Celkem vzato je to jedno. o vačky se opírají rolničky, takže vydření moc nehrozí, ventily se možná zatloukají, každopádně mám tam natočeno 183 000km, jede to 200-215 po rovině, z kopce ještě mnohem víc, spotřeba je taky v normě tak to nebudu řešit, milion na tom stejně najet nechci. :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2005 14:47 
Mno auticko jsem koupil kdyz melo najeto 134 500 km(ted mam najeto 142 000). Jiz pri koupi motor trosku klepal ikdyz byl zahraty. Takze prodavajici se se mnou domluvil tak, ze zdvihatka necha vymenit! V den koupe jsem motor poslouchal a neslysel jsem zadne klepani. Asi po tydnu pouzivani se motor zase rozklepal. Nevedel jsem jeste poradne jaky olej tam patri. Pak jsem zjistil ze plna syntetika. Volam jsem prodavajicimu a ten mi v klidu rekl ze tam lel polosyntetiku a jeste nejakou uplne levnou. I pri vymene zdvihatek tam nalel opet polosyntetiku za 500 (4 l):(. Tak jsem nechal motor vyplachnout vyplachovadlem (ale ne protecem, uz nevim jak se to jmenovalo) a nalil tam 5w40 Castrol (5l za 1650,-). Bohuzel nepomohlo. Jakej olej by ste mi doporucili? Pouzivam spravnej? Je nejaka moznost jak odstranit to klepani? Pri studenem startu se motor rozklepe a klepe i pri zahratem (mene). Ale kdyz motor vypnu a po nejake dobe zase nastartuji a nepridam plyn tak motor asi tak 30 sec neklepe vubec, ale pote se zase rozklepe. Fakt uz nechapu:( Vsichni v praci se mi smeji ze jsem koupil diesela na benzin:)) grr.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2005 16:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Majitel určitě věděl, co dělá, když tam nalil polosyntetiku za 500 Kč / 4 litry. Na tu to totiž v téhle kilometráži - jak osobně tipuji - klepe úplně nejméně. A že by nechal vyměnit hydroštely? Sice nevím, kolik jsi mu za to auto zaplatil Ty, ale pro Tvoji informaci: výměna hydroštelů v malém značkovém servisu (tj. nijak přehnaná sazba za hodinu práce) stojí cca 30 tis. Kč!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2005 20:46 
Hm majitel vedel tak mozna pr... :) Nevedel ani co to je sedan:)) Koupil jsem ho na tu dobu celkem levne. 110 000 + oprava 12 000. Menil to nejaky jeho mechanik, ale nedal tam myslim originalni zdvihatka, ptz jedno stalo 350 a je jich 16, jeste se menily remeny a tak


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2005 20:50 
btw Mitsi co pouzivate za ojel (presne znacku a typ), zkusim pri dalsi vymene oleje. A ktere vyplachovadlo mam zkusit? Nebo mam zustat radeji u Castrola, kterej tam je ted? Diky za opoved


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2005 20:50 
btw to jsem psal ja:)


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2005 23:12 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Používal jsem, už nepoužívám - auto bylo sloužební, už ho nemám. Ale nejlépe se mi osvědčil (tedy v daném konkrétním voze) Valvoline 10W-40 polosynt. za cca 550 Kč/4 litry.

Zdvihátko za 350 Kč? To je snad nějaký omyl, ne? Já jsem svého času dal jen za těch 16 zdvihátek přes 20 tis. Kč, a to jsem je kupoval v Rakousku, kde byla levnější. A práce je na tom pro šikovného mechanika na celou šichtu!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 září 2005 11:06 
Stejný problém s klepáním jednoho hydr. ventilu mám od najetých 20-ti tisíc km. Klepání se projevuje u studeného motoru a trvá při jetí v menších otáčkach i několik minut, než se motor více zahřeje. Řeším to tak, že po ujetí asi 200 metru vyšlapnu spojku a motor vytočím alespoň na 4000 otáček. Tím se zvyší tlak v čerpadle a klepání zmizí. Provozuji to tak stále. Nyní mám najeto asi 60000 km.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 89 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz