Dobře, tak to také trochu rozepíšu, byť to primárně zařizoval syn (neúspěšně), a pak hlavně soused, jenž se už dlouho pohybuje v branži (nakonec úspěšně). Podotýkám, že dané auto se v okruhu mých známých a příbuzných pohybovalo někdy od r. 1991, v mé rodině pak už je cca 5 let.
Na STK:
- Auto je nezpůsobilé, neboť nikde nemá vyražený VIN.
- Tři nýtované originální, nepoškozené a dobře čitelné štítky na nejrůznějších místech nestačí?
- Nestačí.
- A proč to nikomu dosud nevadilo?
- Změnila se právní úprava.
- Co s tím?
- Požádat správní úřad o povolení k vyražení VINu náhradní technologií.
Na úřadě:
- Ale to my povolit nemůžeme, neboť ve velkém techničáku zapsaný VIN ani nemá odpovídající počet pozic.
- Soulad kódů na štítcích a v techničáku nestačí?
- Nestačí, může to být všechno "nastrojeno" z jiného vozu. Přece každý vůz musí mít někde vyražený VIN - hledejte!
- Našli jsme několik vyražených čísel, ale žádné se nepodobá VINu. Co dál?
- Sežeňte si potvrzení o původu a identifikaci vozu od výrobce/dovozce.
U českého dovozce, resp. zástupce výrobce:
- Ale my takovoutu série VINů v databázi vůbec nemáme, takže vám žádné potvrzení nevystavíme.
- A co tedy dělat?
- Obraťte se na amerického dovozce.
- Ten už ovšem skoro 20 let neexistuje!
- Tak to vám nepomůžeme.
Atd. atd. - nějak mne přestalo bavit dopodrobna tu celou anabázi rozepisovat.
Takže alespoň závěr (pro úplnost): Nakonec se to uhrálo na potvrzení českého zástupce výrobce, že daný vůz skutečně nikdy neměl vyražený VIN, a na další potvrzení, že není kradený/pohřešovaný.
Prostě kdo to nezažil, neuvěří.