mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 29 duben 2024 07:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: akumulátor
PříspěvekNapsal: 11 leden 2009 10:17 
Offline

Registrován: 11 leden 2009 09:58
Příspěvky: 22
Bydliště: Liberec
Automobil: Carisma 1,8 16V GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 2001
Po výměně aku se zahřáté auto na volnoběh neudrží v otáčkách.Není nutno po výměně aku nějak resetovat řídící jednotku?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 11 leden 2009 12:03 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
turbok píše:
Po výměně aku se zahřáté auto na volnoběh neudrží v otáčkách.Není nutno po výměně aku nějak resetovat řídící jednotku?

To jsi prave odpojenim aku udelal. Takze najdi na foru mnohokrat opakovany postup cisteni klapky a vycisti.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 11 leden 2009 21:09 
Offline

Registrován: 11 leden 2009 09:58
Příspěvky: 22
Bydliště: Liberec
Automobil: Carisma 1,8 16V GDI
Typ motoru: 4G93
Rok výroby: 2001
není tu prosím někdo z okolí liberce kdo by mi mohl s vyčištěním klapky poradit?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 11 leden 2009 23:46 
Offline

Registrován: 06 leden 2009 01:38
Příspěvky: 23
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1.6MPI
Rok výroby: 1996
nic světobornyho na tom není, ten návod je skvěle udělanej, neboj se a jdi do toho :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 09:48 
Já sem asi špatnej hledač, protože jsem žádnej návod na čištění nenašel :sad:
Ale já klapku vždy čistil podle návodu v servisním manuálu a bylo to v pohodě. Překlad návodu zde:

1) Nastartovat a ohřát na 80 stupňů (Já to prostě vždycky ohřál do sepnutí ventilátoru). Vypnout motor.
2) Odmontovat nasávací potrubí u tělesa škrtící klapky
3) Nastříkat čistící sprej
4) Několikrát protočit motor a 1 min. nechat běžet na volnoběh. Vypnout motor.
5) Zkontrolovat čistotu klapky. Případně opakovat body 3 a 4 (Pokud nebyla čištěná delší dobu, tak to napoprvý nebude).
6) Namontovat sací potrubí
7) Odpojit záporný pól akumulátoru. Počkat nejméně 10 sekund. Nastartovat a nechat běžet 10 minut na volnoběh.

Když už jsme u toho čištění, jaký kdo používáte spreje a osvědčily se Vám? Já měl nějaký noname a nebylo to úplně ideální, musel jsem do toho opatrně sáhnout i hadrem. :roll:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 10:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Měl jsem rozepsanou sáhodlouhou odpověď, ale spadlo mi spojení, takže to napíšu znovu, až se k tomu dostanu. V každém případě ten postup není vyčerpávající a navíc jsou v něm závažné nedostatky.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 11:00 
Teď jsem si taky nějakej ten nedostatek našel.
3) Po nastříkání spreje je potřeba 5 minut počkat, aby to začlo účinkovat.
7) Po odpojení akumulátoru a 10 sekundách čekání je dobrý záporný pól zas připojit, ale to snad každýmu docvaklo :grin: .

Ještě malej dodatek vyčtenej z manuálu pro stroje pře faceliftem by se před čištěním měly ucpat obtokové kanálky v hrdle tělesa škrtící klapky.

Mitsi> Pokud máš nějaké fígle jak no to líp, sem s nima!!!


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 12:42 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ad 1) Pokud jde o preventivní čištění, tj. nehodláš poté resetovat ŘJ, není nutné ohřívat motor.

Ad 2) Je dobře, když to dokážeš bez odpojení štekru váhy vzduchu. Opět se tím vyhneš potřebě resetovat ŘJ, což je vždy velké riziko. (Někdy není třeba resetu ani po odpojení toho štekru, záleží - přiznám se, že na mně neznámých - okolnostech.)

Ad 3) Ano, sprej je nutno nechat chvíli působit. Kromě toho se samozřejmě stříká na otevřenou klapku a difuzor kolem ní. Pokud ovšem aplikuješ sprej určený speciálně (a výhradně) na škrticí klapky, můžeš ho stříkat do hrdla tělesa sání/klapky i za běžícího motoru.

Ad 4) Zde je vždy problémem motor nastartovat - výjimečně nutno při startování přidat na plynu. Rozhodně bude (má) svítit kontrolka Check Engine, jelikož váha vzduchu se odpojením části sání stala nefunkční, ale to na chvilku vůbec nevadí. Operace není limitována jednou minutou, ale je dobré to s časem běhu motoru "bez váhy vzduchu" nepřehánět - kvůli ochraně katalyzátoru.

Ad 5) Nejen klapka (z obou stran), ale také difuzor kolem ní musejí být naprosto čisté. Ještě jsem se nesetkal s případem, že bych nemusel použít hadr (samozřejmě čistý, nepouštějící chlupy a pevný/netrhající se). Občas je nutno si pomoci i dřívkem: mně se nejvíce osvědčilo "dlouhé dřevo" z nějakého velkého "cucu na kládě v čokoládě". Kritickým místem, kde se to nejhůře čistí, jsou oblasti blízko uložení (děr) osy klapky.

Ad 6) Nezapomenout na připojení odvětrávací hadičky z karteru - mezi víkem ventilů a hadicí sání!

Ad 7) Ten minus pól se zásadně odpojuje při zapnutém zapalování a samozřejmě neběžícím motoru! Po opětovném připojení aku nutno před startováním zapalování vypnout. Když se to nepovede napoprvé, je třeba prodloužit dobu "čekání" s odpojeným aku, event. vymontovat ŘJ a šoupnout ji na pár hodin do mrazáku. Ovšem pokud se jednalo o převentivní čištění, není nezbytné reset vůbec dělat, resp. je lepší se mu vyhnout!!!

O nutnosti ucpávání obtokových kanálků nic nevím, já je naopak zcela záměrně důkladně prostříkávám.

Spreje používám většinou americké (vím, to Ti moc nepomůže), ale nedávno jsem koupil v ČR běžně dostupný (tuším, že od LiquiMoly) s takovou dlouhou aplikační hadičkou, který sice nebyl tak účinný, ale zato se s ním mnohem lépe manipulovalo ve stísněném prostoru.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 14:05 
Mitsi> super :wink:
2) Já jsem nikdy nic neodpojoval a vždy vše fungovalo - tak to asi bylo správně.
3) S otevřením škrtící klapky souhlas, to jsem zapomněl dodat. Teď ale netuším jak se otevírá klapka u pofaceliftových aut s elektricky ovládanou klapkou?
7) Jj, souhlas - zapnout (nestartovat), odpojit, vypnout, zapojit, nastartovat, nechat běžet.

O nutnosti zacpání obtoků píšou v manuálu dokonce tučně a s nadpisem Caution a s obrázkem kam že se čistidlo nemá dostat.
viz. Servisní manuál>Supplement C>část 13-fuel>strana 88

Ale osobně se taky domnívám, že pro správnou funkci volnoběhu by se měly taky vyčistit i obtoky. Příště to skusím a jestli to nepojede :pray: ... tak to bude blbý.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 14:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No, já mívám ten hlavní obtok neskutečně zanešený a neumím si představit, že bych ho neprostříkl - za běhu motoru, v daném případě na volnoběh.

Můj motor již má elektronický plyn. Klapka je "v klidovém stavu" poměrně značně pootevřená a kupodivu s ní jde velmi snadno hýbat (je cítit pouze odpor pružiny, nikoli nějakého mechanického převodu), ale musíš "tam" samozřejmě strčit prsty. U 2,4 GDI je to hrdlo sání naštěstí dostatečně velké (o velkém průměru), takže to není takový problém, mnohem horší je to s přístupností...

Ovšem na velký problém jsem narazil např. i Nissanu, kde se v případě, že má elektronický plyn a váha vzduchu nezaregistruje proudění vzduchu (tj. při rozpojeném sání), škrt. klapka bez ohledu na pozici pedálu plynu vůbec neotevře, tudíž motor ani nenastartuješ.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 15:04 
Počkej, to jako 2.4 GDI má elektonickej plyn a současně obtokovou regulaci volnoběhu? :eek: :think:
Jestli jen to japonský inženýři moc nepřekombinovali. :smile:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 15:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No, já nevím, co přesně je v tom kanálku nezanedbatelného průřezu, který spojuje prostor před a za klapkou, jelikož rozebrané jsem to nikdy neměl a vidět tam pořádně (tzv. skz) není...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 16:06 
Tak já používám na čištění klapky přípravek Tunap338, návod a odkaz zde: http://www.netpraha.cz/tunap01.html
a max. spokojenost, čistil jsem to asi před rokem a stále vše v pořádku, otáčky se ani nehnou, motor okamžitě reaguje na zapnutí světel, klimy,po rovince se dá rozjet i na volnoběh, dotknutí volantu atd. Jako pomůcku jsem při čištění použil jeden díl z rozebraného dřevěného nebo umělohmotného metru.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 16:30 
Zapoměl jsem ještě napsat typ: Carisma Ls r.v. 1999 1.8 Gdi


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: akumulátor
PříspěvekNapsal: 22 leden 2009 16:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Přípravky zn. TUNAP používala jedna Denzelova garáž Mitsubishi ve Vídni (Liska/Tallian - mimochodem nejlepší, jakou znám), a to jak na čištění klapky, tak i jako přísadu do benzínu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz