Pokud tam něco dle popisu na obrázcích skutečně je, pak se jedná o "elektrostatický filtr", nikoli o "ionizátor". Mně to však přímo vyráží dech, neboť údržba elektrostatického filtru je poměrně náročná záležitost: Čistili jste někdy útroby klasického televizoru, jehož vysokonapěťová část a zejména obrazovka se chovají jako elektrostat? Daný typ filtru navíc působí pouze na částice jen do určité "dostatečně malé" velikosti, jinými slovy - použít elektrostat a nedat tam současně klasický "mechanický" filtr je dost od věci... K tomu přistupuje ještě jeden problém: S přihlédnutím k obrovskému množství vzduchu, které musí ventilační systém kabinou prohnat (jedná se řádově o desítky až stovky m3 za hodinu), by ten elektrostat - aby byl alespoň trochu účinný (samozřemě ani tak vůči listí
) - také musel mít odpovídající rozměry a výkon, o čemž se dá v případě vyobrazného malého bazmeku s úspěchem pochybovat.
Je tu však ještě jedna možnost, totiž že se jedná o vysokonapěťové zařízení, jehož hlavním účelem je výroba ozónu, které může pracovat na principu elektrického výboje či ultrafialové zářivky. A O3 má, jak známo, dezinfekční účinky, tedy by mohl úspěšně likvidovat choroboplodné zárodky žijicí na výparníku klimy vlastně "přímo u zdroje". Ano, svým způsobem se rovněž jedná o ionizátor, ovšem silně jednoúčelový: skrz klasické ionizátory nemusí vzduch "nuceně" protékat vůbec či jen v minimálním množství a cílem konstruktéra je navíc v co největší míře omezit/kontrolovat produkci O3, protože ten je od určité koncentrace jednak jedovatý, jednak má i v minimálních množstvích silně alergické účinky na sliznice, včetně očních spojivek, tj. způsobuje slzení očí, což pro řidiče vozu nebývá to pravé ořechové
.
Tedy těch "háčků", resp. "jenže", je tam více než dost! Očekávám vaše reakce.