mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 12 květen 2024 14:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2011 13:01 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Vyborne, po mych mailech doplnili udaje o tech kotoucich a to:

276mm Diameter (mm)
24mm Thickness (mm)
69mm Centre Bore (mm)
46mm Height (mm)
5 + 2 Holes
Vented
22.40mm Min Thickness (mm)


Jedina vyska "Height" je o mm vice ,ale to doufam nebude problem ,ze :)

Takze objednavam......


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2011 13:52 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Mitsi píše:
Brumla píše:
Počet otvorů: 5
průměr kruhového otvoru [mm]: 114

Tak přinejmenším ten druhý údaj je "špatně": Jednak tam má být přesně 114,3 mm, jednak se nejedná o žádný "průměr kruhového otvoru", ale o průměr kružnice děr pro štefty fixace disku kola.

....Ahoj, jen jsem zkopíroval údaje z e-shopu, nebuď takový citlivka :smile: expre ví o co jde, špíš tápe co si má koupit u toho Camskillu, mají to tam poněkud nepřehledně uspořádané....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2011 15:02 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
....Ahoj, jen jsem zkopíroval údaje z e-shopu, nebuď takový citlivka :smile: expre ví o co jde, špíš tápe co si má koupit u toho Camskillu, mají to tam poněkud nepřehledně uspořádané....

Vždyť já vím: u EBC je tomu obdobně! Jenže nejsme tesaři, aby nás např. ty tři desetiny mm nemusely zajímat... :cool: Navíc tam chybí tloušťka materiálu mezi nábojem kola a diskem, což může při určitém typu litých kol vzledem k délce šteftů činit problém.

Považoval jsem však za nutné upozornit hlavně na event. problém s těmi dírami. Pokud ony kotouče kvůli tomu nebudou pasovat, beru je na "čtyřšteftového" Galanta!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2011 18:42 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Né že bych ti do toho chtěl kecat ale kotouče máš tak slabí ?????
Kotouč se mění pokud je to žiletka ( skoro ) a už od pohledu je to o hubu.Já osobně bych nejdříve ze všeho brzdy rozdělal tím myslím komplet rozdělal vytáhl válečky z brzd ve předu tuším 2 vzadu 1 bývají zatuhlé pokud bude prasklá prachovka vyměnit dát nové kvalitní desky a potom uvidíš.
Brzdy origo tady byly řešeny mockrát není to ono pokud bych do toho chtěl strkat kačky tak raději větší a celkově kvalitnější.

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2011 19:56 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Ahoj Tome,

no zadni musim vymenit urcite, uz je na nich viditelne nepravidelne opotrebeni , raz se dokonce musely rovnat a nemenily se nikdy (ted uz mam najeto 110tis mil).
Predni jsou jeste mozna v pohode ,ale ja to vezmu pri jednom....mam je docela levne....oba predni za cca 2600kc vrtane,drazkovane a samozrejme vzduchem chlazene ,ty zadni asi za 1800...doufam,ze jsou taky vzduchem chlazene....to zjistim az prijdou :)

Pokud ty predni budou jeste dobry (aspon tak na 50%) tak je zkusim nekomu strelim za nejakou symbolickou cenu.....

Investovat do nejakych Hi Performance zavodnich brzd nebudu....autem jezdim denne.Zbytecny luxus pro me....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2011 20:08 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Zvláštní zadní totiž brzdí mnohem míň než přední leda , že by byl v pytly zátěžák ale to by si poznal při brždění v zatáčce by ti ustřelil zadek pokud by brzdil moc brzo.
Hlavně si ty brzdy rozeber do mrtě a vyčisti

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2011 20:45 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
proste zacalo to brzdit mizerne.....nastup je slaby....pri prudsim brzdeni citim dokonce takove jak kdyby oscilace sily samotneho brzdeni (takove pravidelne pocukavani ,polevovani ucinku... i nejake vibrace se tam objevuji a kdyz jsem sel ze 180 na 80 citil jsem,ze se auto cele rozvlnilo a docela me to znervoznilo.....stejne jako kdyz jsem mel ksysi zvlnene ty zadni a musely se rovnat).Myslim si ,ze novymi kotouci ,deskami i brzdovkou to cele vyresim a bude to o hodne lepsi....

jinak reknu klukovi ,co mi to bude menit at tomu da peci.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2011 20:54 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Pokud jsou zvlněný kotouče kope to do pedálů

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2011 20:56 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
jj, to dela pri silnem brzdeni ,ale jen z vyssi rychlosti (cca nad 120-140).....ale slabounce....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2011 10:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tom píše:
Né že bych ti do toho chtěl kecat ale kotouče máš tak slabí ?????
Kotouč se mění pokud je to žiletka ( skoro ) a už od pohledu je to o hubu.

Minimální přípustnou tloušťku kotouče určuje výrobce vozu. O hubu je jít pod ní. V lepším případě se rozpadne a oddělí se třeba jedna polovina ventilovaného kotouče (povolí "žebra" - zažil jsem na vlastní kůži, třebaže nikoli za volantem) a daná brzda selže, v horším případě dojde k destrukci kotouče s event. následkem okamžitého zablokování kola!

Tom píše:
... dát nové kvalitní desky a potom uvidíš.

Brzdný účinek, jeho náběh a výdrž při intenzivním brzdění z vysoké rychlosti, ale i odolnost kotoučů vůči zkroucení a celková životnost brzd jsou dány správnou kombinací materiálu desek a kotoučů. To mj, znamená, že "dát nové kvalitní desky" na "nějaké kotouče" může vést přinejmenším k velkému zklamání. Proto je vhodné použít desky i kotouče od jednoho výrobce a v rámci jedné řady, kde lze přinejmenším předpokládat, že to má výrobce vzájemně "sladěné".

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2011 10:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
expresion píše:
... ty zadni asi za 1800...doufam,ze jsou taky vzduchem chlazene....to zjistim az prijdou :) ...

Pokud originální nejsou ventilované, tak stěží: Třmeny a jejich držáky jsou totiž stavěné buď na "plné", nebo naopak na "ventilované" kotouče, přičemž kompatibilita tam kvůli výraznému rozdílu v tloušťce není.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2011 11:36 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Hele Mitsi,

ja tu neresim brzdy na raketoplanu......


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2011 11:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
expresion píše:
Hele Mitsi,

ja tu neresim brzdy na raketoplanu......

Tak proč jsem nabyl toho dojmu? :lol:

Teď vážně: Nevím, jak Ti to jede, ani jak s tím jezdíš. Ovšem můj pocit z několikatýdenního používání Galantu mého syna, který hravě dosahuje 220 a Vmax má na úrovni 235 (změřeno opakovaně s pomocí GPS, to už je na tachometru přes 250) byl ten, že je docela průšvih, když auto výrazně lépe jezdí, než brzdí. Podotýkám, že tam vpředu má zánovní děrované Zimmermanny, které velmi rychle popraskaly. Obdobně u mého SW, který už jezdí "jen" něco málo přes 210, mne docela se.e, že zkroucenost předních kotoučů musím řešit co 10 tis. km, když desky by mi vydržely i 100 tis. km. A to jsem dokázal zkroutit i zadní kotouče, podotýkám že ventilované!


"Překlad" shora uvedeného textu pro uživatele expresion (nemají tam náhodou být dvě "s"?):

- Každé auto by mělo lépe brzdit, než jezdit. A pro sporťák typu 3000 GT tahle poučka snad platí dvojnásob!
- Čím větší rychlosti vůz dosahuje, čím razantněji (dynamičtěji) se s ním jezdí a čím je těžší (správněji "hmotnější"), tím musí mít "lepší" brzdy.
- Výraz "lepší" brzdy popisuje zejména brzdný účinek (ztrátový výkon) a tepelnou odolnost (ten ztrátový výkon se přece přeměňuje výhradně na teplo). Přehřátí brzd pak vede ke ztrátě brzdného účinku (obvykle postupné, ale někdy i nečekaně náhlé), ke zkroucení kotoučů či nerovnoměrnému opotřebení (co do tloušťky). Že došlo k přehřátí, na to jasně ukazují tzv. "pecky" - fialové fleky na činné ploše kotoučů.
- Brzdný účinek (při zachování konstrukce brzd a velikosti činné plochy) i tepelná odolnost se odvíjejí výhradně od zvoleného materiálu a způsobu (technologie) jeho zpracování. Vrtání, drážkování, důlkování apod. sice může být jakousi třešničkou na dortu, ale kvalitu materiálu a jeho zpracování rozhodně nevykompenzují!
- Vrtané kotouče praskají směrem od vývrtů do hloubky plochy celistvého materiálu. Nepraskají ty děrované kotouče, které jsou s těmi dírami už odlévány, jejich další obrábění ve výrobě je však o dost náročnější.
- Že kotouč je z "bláta" a ne z kvalitního materiálu, to se se obvykle pozná nejen při prvním brzdění "na krev", ale někdy hned po vybalení: Jestliže kotouč má na sobě všelijaké "srandičky" (třeba typu vlnkovitých drážek), které "tuzeři" přímo zbožňují, a přitom není dynamicky vyvažovaný, pak nejspíše spadá právě do oné "blátivé kategorie".
- Sebelepší kotouč je k ničemu, pokud se "nesejde" s deskami vhodné tvrdosti a tepelné odolnosti. Přitom platí, že vysoce tepelně odolné desky + kotouče brzdí až po zahřátí, pročež je jejich používání v běžném provozu zakázáno.
- Atd. atd.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Naposledy upravil Mitsi dne 18 srpen 2011 16:25, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2011 14:57 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Hele Mitsi,

resim tu jestli njaka kulate zeleza nekde z anglie budou pasovat misto jinych opotrebovanych kulatych zelez na mem aute takze...

- nebudu tu resit Vmax nejakeho Galanta
- nebudu tu resit tvoji schopnost odrovnat zanovni Cimmrmany pripadne zkroutit zadni kotouce
- a uz vubec me nezajimaji a nebudu resit tve pocity z několikatýdenního používání Galantu tvym synem.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2011 15:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No vidíš, a já se mylně domníval, že Tě zajímá, jak zařídit, aby Tvůj sporťák brzdil. V tom případě mi ale už absolutně uniká, proč se vůbec zajímáš o
expresion píše:
njaka kulate zeleza nekde z anglie
:razz:

zvláště pak v kontrastu s nížeuvedenou úvahou
expresion píše:
oba predni za cca 2600kc vrtane,drazkovane a samozrejme vzduchem chlazene ,ty zadni asi za 1800...doufam,ze jsou taky vzduchem chlazene....to zjistim az prijdou :)

která znamená asi tolik, že máš jen velmi mlhavé tušení, o co tu vlastně kráčí! :twisted:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz