mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Výkon
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2353
Stránka 1 z 1

Autor:  David [ 02 září 2011 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Výkon

Tak v servisu mi zjistili únik na sedlech ventilů (jestli to říkám správně), chtějí mi to opravit za cca 10.000. Řekl jsem jim, že se zeptám ještě tady, jestli by mi s tím někdo neuměl pomoci. To abyste pak neřekli, že jsem blbec, že jsem se nezeptal. Dejte mi prosím vás vědět do pondělí ráno. Jinak na tom v servise začnou dělat.

Autor:  Mitsi [ 04 září 2011 14:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

David píše:
Tak v servisu mi zjistili únik na sedlech ventilů (jestli to říkám správně) ...

Měřili kompresi a zjišťovali, zda je nižší kvůli kroužkům anebo kvůli netěsným ventilům?

Autor:  David [ 04 září 2011 22:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

Kvůli netěsným ventilům.

Autor:  Mitsi [ 05 září 2011 02:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

V tom případě bohužel musejí jít dolů hlavy a ventily je nutno zabrousit.

P.S.: Nejezdil jsi na E85?

Autor:  Brumla [ 05 září 2011 08:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

Ahoj,

jak můžou vědět, že jsou to pouze ventily to optavdu netuším a nechám to bez komentáře :grin: Ale pokud to udělají poctivě tak je 10 litrů skoro málo, je to dešně pracné, jen odstrojit vršek motoru aby jsi sundal hlavy je dost pracné a pak pořídit dvoje nová těsnění pod hlavu, nové šrouby na hlavu (staré nemůžeš použít budou vytahané) těsnění na dříky + vodítka... Pokud jsou to profíci zkontrolují pružiny a možná je budeš muset vyměnit, zkontrolují vlastní ventily a také možná některý budeš měnit, pak kontrola vahadýlek i tam může být překvápko a měl bys minimálně zkontrolovat a vyčistit hydraulická zdvihátka ventilů. Pak to celé složí zpět - pozor na rozvoďák - po montáži radějí 10x ručně protočit a ještě jednou zkontrolovat body na klice a rozvodových kolech. Pak ohřát motor, znova odstrojit vršek motoru - za tepla! a pak opět přeměřit kompresy a možná to bude zase špatně a přejdou na pístní kroužky... Měření komprese většina servisů dělá blbě, motor musí být teplý a pak se zahájí měření - k baterii miusí být připojem pomocný zdroj aby se udržely předepsané otáčky - u GT je pakárna, že při teplém motoru vyndat zadní svíčky je o ruce a proto to šiděj a dělají test za studena a to není objektivní. Osobně bych při objektivně špatné kompresy udělal i kroužky na pístech, neboť rozpoznat že to uchází na sedlech nebo kroužcích nebo přes těsnění pod hlavou do vody se dá při malých unicích jen velmi těžko....

Autor:  spc [ 05 září 2011 08:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

Brumla píše:
Ahoj,

jak můžou vědět, že jsou to pouze ventily to optavdu netuším a nechám to bez komentáře :grin: Ale pokud to udělají poctivě tak je 10 litrů skoro málo, je to dešně pracné, jen odstrojit vršek motoru aby jsi sundal hlavy je dost pracné a pak pořídit dvoje nová těsnění pod hlavu, nové šrouby na hlavu (staré nemůžeš použít budou vytahané) těsnění na dříky + vodítka... Pokud jsou to profíci zkontrolují pružiny a možná je budeš muset vyměnit, zkontrolují vlastní ventily a také možná některý budeš měnit, pak kontrola vahadýlek i tam může být překvápko a měl bys minimálně zkontrolovat a vyčistit hydraulická zdvihátka ventilů. Pak to celé složí zpět - pozor na rozvoďák - po montáži radějí 10x ručně protočit a ještě jednou zkontrolovat body na klice a rozvodových kolech. Pak ohřát motor, znova odstrojit vršek motoru - za tepla! a pak opět přeměřit kompresy a možná to bude zase špatně a přejdou na pístní kroužky... Měření komprese většina servisů dělá blbě, motor musí být teplý a pak se zahájí měření - k baterii miusí být připojem pomocný zdroj aby se udržely předepsané otáčky - u GT je pakárna, že při teplém motoru vyndat zadní svíčky je o ruce a proto to šiděj a dělají test za studena a to není objektivní. Osobně bych při objektivně špatné kompresy udělal i kroužky na pístech, neboť rozpoznat že to uchází na sedlech nebo kroužcích nebo přes těsnění pod hlavou do vody se dá při malých unicích jen velmi těžko....


Pri dnesnych cenach prace je naozaj lepsie urobit to vsetko komplet.
Ja sam mam uz dlho kupenu kompletnu sadu ventilove simeringy, tesnenia podhlavu, piestne kruzky, ojnicne loziska... no kedze nemam problemy tak generalka sa este nekonala :wink:

Autor:  Mitsi [ 05 září 2011 09:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

Brumla píše:
jak můžou vědět, že jsou to pouze ventily to optavdu netuším a nechám to bez komentáře :grin: Ale pokud to udělají poctivě tak je 10 litrů skoro málo, je to dešně pracné, jen odstrojit vršek motoru aby jsi sundal hlavy je dost pracné a pak pořídit dvoje nová těsnění pod hlavu, nové šrouby na hlavu (staré nemůžeš použít budou vytahané) těsnění na dříky + vodítka...

To se zjišťuje tak, že se napřed změří komprese "na sucho", a pak se do válců naleje odměřené množství hodně viskózního oleje, který by měl dotěsnit úniky tlaku přes kroužky: Pokud komprese výrazně stoupne, je problém na kroužcích, pokud se nic moc nezmění, uniká tlak přes ventily.
Jinak jsem ještě neslyšel, že by se musely měnit šrouby hlavy: Vždyť jsou pevnostní a kované!

Autor:  Brumla [ 05 září 2011 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

Ahoj,

šrouby na hlavě se na GT utahují na 125Nm a povolit je není žádná sranda, po demontáži jsou některé 'natažené' doporučuji vyměnit...

Autor:  Mitsi [ 05 září 2011 11:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

OK, v tom případě se ovšem bavíme nejspíše o "poškození" některých při demontáži, což je poněkud jiná věc, než jak to bylo původně formulováno: "... nové šrouby na hlavu (staré nemůžeš použít budou vytahané) ...".

Na mém 2,4 GDI zní předpis 120 Nm + dalších 90 stupňů navrch, což je vlastně úplně na krev, neboť u řady šroubů těch dalších 90 stupňů ani nejde docílit. Hlava byla dole několikrát, šrouby všechny stále ještě původní.

Autor:  Brumla [ 05 září 2011 15:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

Ahoj,

u GT je jedno nepříjemné specifikum, že k některým částem je tak mizerný a pracný přístup, že se vyplatí dělat preventivní opatření na co největší eliminaci opakovaných prací, práce je o proti materiálu drahá a ono 3 hodiny rozebírat třeba pro nevyměněné těsnění se rozhodně nevyplatí :grin:

Autor:  spc [ 05 září 2011 17:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

Brumla píše:
Ahoj,

u GT je jedno nepříjemné specifikum, že k některým částem je tak mizerný a pracný přístup, že se vyplatí dělat preventivní opatření na co největší eliminaci opakovaných prací, práce je o proti materiálu drahá a ono 3 hodiny rozebírat třeba pro nevyměněné těsnění se rozhodně nevyplatí :grin:


To je presne aj moj pristup -> preto ked uz by sli hlavy dolu tak sa nebabrem hodiny s nejakou diagnostikou a proste povymienam uz vsetky tesnenia komplet.

ale vymienat aj sroby je uz (nielen) podla mna fanatizmus - ak nie su poskodene...

Autor:  Brumla [ 05 září 2011 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

Ahoj,

nejsem takový fanatik :lol: škoda, že jsem to vyhodil, nafotil bych demontované šrouby z hlavy s dříky skoro o 1mm delšími :smile: Prostě ožvýkané hlavy a natažené šrouby tam již nevracím, nejsem sice žádný 'šampón abych měl všechno pintlich ale těch pár korun mě za to nestojí.... A nejsem sám, koukněte do přílohy na step 8....

Přílohy:
Bolts.pdf [412.72 KiB]
304 krát

Autor:  spc [ 05 září 2011 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

Brumla píše:
Ahoj,

nejsem takový fanatik :lol: škoda, že jsem to vyhodil, nafotil bych demontované šrouby z hlavy s dříky skoro o 1mm delšími :smile: Prostě ožvýkané hlavy a natažené šrouby tam již nevracím, nejsem sice žádný 'šampón abych měl všechno pintlich ale těch pár korun mě za to nestojí.... A nejsem sám, koukněte do přílohy na step 8....


k tej prirucke -> samozrejme idealne by bolo vsetkomozne, hlavne vyrobca ti odporuci zarucene vsetko vymienat, kupovat len originalny znackovy olej, pouzivat iba originalny toner inak bububu... (no sorry to som uz odbocil :wink: )

ono je to hlavne ovela jednoduchsie a `mudrejsie` odporucat vymenit toho co najviac (najlepsie cele auto za nove), obchodnik ma z toho aj lepsi kseft.

Viditelne poskodene sroby samozrejme menit, inak je podstatne hlavne spravne poradie a momenty utahovania - myslienka toho co pisem sa da zhrnut asi nasledne:
najst urcity kompromis medzi extremom silou mocou menit len to co je urcite vadne a extremom vymenit takmer vsetko.

Ta idealna miera je individualna a ciastocne subjektivna

Autor:  Tom [ 09 září 2011 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

David píše:
Tak v servisu mi zjistili únik na sedlech ventilů (jestli to říkám správně), chtějí mi to opravit za cca 10.000. Řekl jsem jim, že se zeptám ještě tady, jestli by mi s tím někdo neuměl pomoci. To abyste pak neřekli, že jsem blbec, že jsem se nezeptal. Dejte mi prosím vás vědět do pondělí ráno. Jinak na tom v servise začnou dělat.

Taky by mě zajímalo jakym způsobem to zjistily.
Mám za to, že je to ten servis kvůli kterému auto meně táhne. Hm tak aby to nebylo nanovo a k tomu ,,jen 10" papírů
Kluci dobře píšou v podstatě o všem jinak šrouby jsem taky neměnil pokud by byly poškozené měním

Autor:  waltr1 [ 25 září 2011 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon

no ja bych skusil jiny servis a nejlip i test v autorizovanem
ale na gt si každy chce nahrabat cenu
a dobreho mechanika tady stejně neseženeš umi tak akorat vymnenovat dily

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/