Ahoj,
nejprve moc děkuji za toto fórum, postupně se jím prokousávám a našel jsem zde mnoho užitečného. Potřeboval jsem rychle levné, použitelné auti "na doježdění" a jakožto nezkušený telátko jsem si asi krapet naletěl. Vydražil jsem na Aukru Carismu
za pár korun, dle inzerátu "ošklivá vizuálně, ale v dobrém technickém stavu". Kastle tak hrozná není, ale s tím technickým stavem je to horší. Při přebírání běžela i jela krásně, menší problémy se zámky, el. okny a podobnou bižuterií jsem hodil za hlavu a auto odvezl, svezení na ta léta naprosto super. Druhý den jsem ale auto vychladlé již nenastartoval. Následovala demontáž svíček, vyčištění, montáž a auto se neochotně rozeběhlo na dva-tři válce jak tu popisoval Mitsi, než se zahřálo mělo naprosto mizerný výkon, neskutečně kouřilo z výfuku, ale pak se najednou "chytlo" a jelo úplně nádherně. I po pár hodinách jsem k již vychladlému autu přišel, naskočilo na první škytnutí a jelo od začátku na plný výkon, jako by se nic nedělo. Volnoběh krásně stabilní a téměř neslyšný. Druhý den ovšem opět bez šance nastartovat. Předpokládám dle zde vyčteného správně, že to bude mít na svědomí bordel v palivovém systému a ve vstřicích? Nakolik účinná jsou ta aditiva do benzínu (
např.) v jejich rozpouštění? A je nějaká značka lepší než jiné? Když to tam naleju a motor zase nějak rozeběhnu, jak dlouho bych jej měl nechat běžet, aby to tak-nějak pomohlo? A co kdybych vstřiky hodil celé do klasické ultrazvukové čističky, zkoušel to někdo?
Další věc mě nehorázně vyděsila před okamžikem, kdy jsem zkontroloval hladinu oleje (brzy, já vím
). Plně zasunutá měrka se jen zlehoulinka dotkla hladiny (kapička úplně dole), takže je ten motor téměř suchý. Zajímavé, že na zahřátém motoru to vůbec nebylo znát. Koupím olej a budu doufat, že to nikde neteče. Nechci z pochopitelných důvodů příliš či zbytečně investovat, auto zamýšlím používat jen do jara na krátké popojíždění, pochopil jsem dobře, že olejem
Total Quartz 7000 Energy 10W40 bych neměl nic pokazit? Olej byl údajně měněn před 5000km, ale po tom co jsem viděl nevěřím již ničemu, mám zrovna měnit i olejový filtr? A postačí něco
takového? Kolik litrů vlastně komplet olejová náplň má?
Předem mnohokrát děkuji za jakékoliv rady, i třeba na co bych si měl dát ještě majzla. Mmch. existuje nějaký způsob, jak alespoň přibližně odhadnout, zda rozvody ještě chvíli vydrží či jsou již za zenitem? Celé bych je asi neměnil, ale do řemenu bych možná v případě akutní potřeby ještě zainvestoval.
Jinak auto když jede, je krásně živé, řízení i řazení přesné, brzdy ostré (krom ručky, kterou snad nějak dotáhnu), pod autem ani na nerovnostech nic netluče, v zatáčkách sedí, nijak neplave. Ale napadá mě ještě jeden problém - při přidání a puštění plynu se pohybuje řadička dopředu a dozadu. Předpokládám správně špatné silentbloky motoru a převodovky? Nijak zvlášť mi to nevadí, je to kritické a mělo by se s tím něco udělat, nebo to tak může zůstat?
Já vím, otravuji tu s vrakem, ale když už mi to tu stojí, rád bych to bez nějakých větších investic rozhýbal, přecijenom svezení je v tom moc pěkné a za každou radu tedy budu velmi vděčný.