mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 17 červen 2025 22:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 09 leden 2012 22:17 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Ahoj,

zacalo mi to nezvykle klepat.... klepani se objevuje na volnobeh za studena do cca 1800ot, nad 2tis otacek mizi a motor mam normalni zvuk.Mam pocit ,ze to vychazi nekde z mista 1.valce (vedle rozvodu pod compresorem).Rovnez se objevi (tak to zvlastne zarezonuje) pritom kdyz pustim z vyssich otacek plyn...jakmile klesnou pod 2tis zase se to objevi.Po delsim jizde respk. zahrati zvuk vymizi nebo je temer zanedbatelny.Kdyz je chladneji a je to zmrzle zda se to byt hlasitejsi.Premyslel jsem jestli to neni hydrostel, ze by se spatne tlakoval olejem.... oleje 5W-30 mam asi o 15% nad rysku max...

Jinak se auto chova normalne, nechcipa, Check Engine nesviti , nesleduju zadny pokles vykonu,vyssi spotrebu nebo tak neco... par tydnu uz s tim jezdim :cool:

a jeste jedna vec co by s tim mohla souviset... objevilo se to kratce potom co jsem dolil olej (coz musim delat pravidelne asi co 2 mesice) ,kdyz se to zacne blizit min rysce.....

Setkali jste se uz s tim? Netusite co to je?

(viz prilozene audio)


Přílohy:
klepani.mp3 [2.09 MiB]
374 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 09 leden 2012 22:33 
Offline

Registrován: 25 září 2011 14:38
Příspěvky: 184
Automobil: Dodge Stealth
Typ motoru: DOHC non turbo
Rok výroby: 1991
Chtěl sem napsat že mam něco podobného v podstatě furt..ale poslechnutí audia sem si to rozmyslel, takhle extrémní to nemám teda :) a nenapadá mě co by to mohlo být, nicméně musim konstatovat, že sis z toho udělal parádního diesela :-D :-D

_________________
Dodge Stealth RT rv. 91 3.0 DOHC
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 10 leden 2012 00:15 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Nasel jsem neco na jinem foru .... to co tam popisuji se mi velice podoba:
http://www.3si.org/forum/f120/93-3000gt ... ms-455264/

Nekdo popisuje ,ze to zpusobuje rozvodovy remen ,ktery kmita mezi vodni pumpou a takovou tou kladkou jednou.
Po napnuti remenu to prestalo, pak se mu to uvolnilo znovu a zjistil ,ze z hydraulickeho napinaku unikl olej a musel ho vymenit.
Muze to byt muj problem soude podle zvuku??

Pak tam jeste jeden popisuje vymenu "crank pulley".... coz ale stoji u camskillu 400 Liber pfff....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 10 leden 2012 00:23 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
A jeste ted jsem nasel video ,kde to klepe skoro stejne jako me....

http://www.youtube.com/watch?v=iQR6jo7Cdeg


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 10 leden 2012 00:45 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Ted otazka...do jake miry je nebezpecne s tim jezdit pokud mam opravdu hydr.napinak rozvodoveho remenu v prdeli???


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 10 leden 2012 08:10 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj expre,

no ten Tvůj klepot mi připradá na hydroštěly, pokud jsou tam původní tak asi mají nárok, to klepání na youtube - warm start - tam bych za to ruku do ohně nedal, spíš to bude pístní čep. Rozdíl je jednak ve frekvenci klapání a také ve 'výšce' tonu. Hydroštely spíše cinkají, cvrlikají - hlučí tam poměrně malinká hmota, kdežto čep má hlubší tón a takový měkčí (tluče to do hliníku). Hydroštely vyměň, není to u atmosféry až zas tak moc práce - u turba by jsi se nadřel více :lol: Měnil jsem je nedávno a použil jsem sadu z 3SX označenou jako adjustery 3 generace. Pokud máš podežření na kladky, tak většinou nerachtají ty na rozvodovém řemenu ale ty co vedou plochý drážkovaný řemen mezi altíkem, klimačkou a klikou. To jsem již musel také dělat, řinčelo to nechutně. Tam lze s výhodou použít plastové relativně dostupné a levné kladky na galanta tuším, jak tu před časem doporučil endenym - použil jsem je také...

Ahoj a mnoho zdaru!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 10 leden 2012 10:41 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Ahoj Brumlo,

asi mas pravdu, poslech jsem si dalsi videa jako napr. http://www.youtube.com/watch?v=9iDDqQ7jmI8 a asi pravdepodobne to budou hydrostely.
Dobra, necham je vymenit a k tom i zdvihatka,vsechny ventily.Kdyz uz GO tak poradne GO....

Nevis nahodou ,kde taky koupit v eshopu v CR ty hydrostely? (Zda se ,ze muj oblibeny automatejcek je nema).Koukam na ty na 3SX... ty tam taky padnou bez problemu?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 10 leden 2012 12:02 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Jedna mala technicka... hydrostel a zvihatko ventilu je jedno a to same? Vedeni ventilu je neco jineho ,ze?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 10 leden 2012 12:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 11 listopad 2005 17:48
Příspěvky: 123
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi 3000GT SL
Rok výroby: 1991
expresion píše:
Jedna mala technicka... hydrostel a zvihatko ventilu je jedno a to same? Vedeni ventilu je neco jineho ,ze?


Ten tvůj zvuk mi nepřipadá na hydroštely,ty vyloženě jenom dělaj tik-tik,je moc silnej asi bych se s tim bál jezdit
Zdvíhátko ventilu je odbornej název hydroštelu,vodítko ventilu je vlastně futro v kterým ventil se pohybuje
Matějček hydroštely má,jiné než ty s dírou 3mm se už dedodávají


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 10 leden 2012 12:39 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj expre,

kupoval jsem tyto:

http://www.3sx.com/store/comersus_viewI ... duct=12153

za těch 155 USD je to dobrá cena, v ČR je mají, ale za cca 420,-- za kus a to nevychází dobře :wink:

Máš pravdu zdvihátko (Lifter) a hydroštel je to samé - hydroštěl je vlastně dost blbý název :lol: . Vodítko ventilu je něco jiného je to vlastně kalená trubička, ve které jezdí dřík ventilu a pak je tam ještě těsnící kroužek. Jinak doporučuji když tak napřed změřit kompresy ve válcích a pokud bude dobrá tak vyměnit jen zdvihátka a s úplnou GO počkat je to škoda peněz. Soupravu na měření komprese Ti když tak půjčím pokud ji Tvůj mechan nemá.
Jinak pouze na vysvětlenou, při výměně zdvihátek se motor nijak nedemontuje, pouze se sundají ventliová víka (zde bych Ti doporučil si koupit za pár kaček nová těsnění pod víka). Tak, že pokud nebude třeba do motoru sahat nedělal bych to...

Ahoj.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 10 leden 2012 21:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
expresion píše:
... http://www.youtube.com/watch?v=9iDDqQ7jmI8 a asi pravdepodobne to budou hydrostely. ...

Tohle jsou hydroštely na 100%, zatímco dotazovaný problém má svůj původ s největší pravděpodobností na úrovni pístní skupiny. Rozhodně bych s tím do doby opravy nejezdil!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 11 leden 2012 13:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 11 listopad 2005 17:48
Příspěvky: 123
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi 3000GT SL
Rok výroby: 1991
Brumla píše:
Ahoj expre,

kupoval jsem tyto:

http://www.3sx.com/store/comersus_viewI ... duct=12153

za těch 155 USD je to dobrá cena, v ČR je mají, ale za cca 420,-- za kus a to nevychází dobře :wink:

Máš pravdu zdvihátko (Lifter) a hydroštel je to samé - hydroštěl je vlastně dost blbý název :lol: . Vodítko ventilu je něco jiného je to vlastně kalená trubička, ve které jezdí dřík ventilu a pak je tam ještě těsnící kroužek. Jinak doporučuji když tak napřed změřit kompresy ve válcích a pokud bude dobrá tak vyměnit jen zdvihátka a s úplnou GO počkat je to škoda peněz. Soupravu na měření komprese Ti když tak půjčím pokud ji Tvůj mechan nemá.
Jinak pouze na vysvětlenou, při výměně zdvihátek se motor nijak nedemontuje, pouze se sundají ventliová víka (zde bych Ti doporučil si koupit za pár kaček nová těsnění pod víka). Tak, že pokud nebude třeba do motoru sahat nedělal bych to...

Ahoj.


Brumlo a na kolik to teda vyšlo od 3SX + přepravné+clo+DPH ?Já je kupoval od Matějčka za 173,- bez DPH/ks


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 11 leden 2012 14:32 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

za 173,-- je prima cena. Vyšly mě na cca 175,-- za kus s DPH - teď je to horší dolar je vysoko za 20, když jsem je kupoval já byl 16,80. Ale když jsem je já sháněl tak jsem v čechách pod 400 nekoupil proto se trochu divím té Tvojí ceně :roll: Ale asi jsem blbě hledal....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 16 leden 2012 02:04 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Porad s tim jezdim :twisted: ....
Studoval jsem ten zvuk, jeho frekvence neni uplne v prime zavislosti na otackach ... jedine co je jasne ,ze nad 2tis rpm zmizi.
Musi to byt neco na rozvodech....Tento tyden mizim na par dni do Londyna, az se vratim tak koupim jeste hydraulicky napinak rozvodoveho remene co mi chybi a pak necham udelat rozvody a uvidime jestli to pomuze....

Brumlo, co se muze stat pokud ten hydraulicky napinak neplni svoji funkci, unika z nej olej.... to se nejak tlakuje olejem z motoru?
Mohlo by dojit k roztrzeni rozvodoveho remene, preskoceni nebo tak neco?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pomoc - klepe :(
PříspěvekNapsal: 16 leden 2012 08:22 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj expre,

napínák má vlastní trvalou náplň oleje, není s mazacím okruhem auta nijak spojen. Pokud z něj olej unikne tak je nefunkční a netlačí na napínací kladku, řemen pak není zcela dopnut. Napínání řemene je realizováno ve dvou krocích, při montáži se nastaví pevná kladka na určité předpětí - kontroluje se připravkem a poté se uvolní západka hydraulického napínáku a ted vykompenzuje zbytek.... Při nefunkčním hydraulickém napínáku může (hlavně v zimě) dojít k přeskočení řemenu, pokud máš na něj podezření, buď s ježděním opatrný. Můžeš to i ověřit když sundáš plastový kryt řemene (ten přední jde docela snadno demontovat a nastartuješ tak je na řemenu vidět, zda výrazně kmitá na těch delších stranách co jdou k vodní pumpě....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz