enemdym píše:
a pritom mel neojirka tak jednoduchy dotaz, na ktery jeste nedostal jednoznackou odpoved k tematu
Tak si to zrekapitulujme:
Neojirka položil tento dotaz
neojirka píše:
Ahojte, na internetu hlavně na amerických stránkách jsem při hledání sady na repas turbín našel víc typů turba TDO4. Třeba 9b, 13g... a tak dál a tak dál. Jak zjistím, jaké mám já když na turbu je napsané pouze TDO4?? Už jste to někdo zjišťoval?
na který od Tebe obdržel jednoznačnou odpověď zde
enemdym píše:
Hoja, lisi se to velikosti saciho sneku / prumeru vstupniho otvoru, velikosti kompresni vrtulky, na pripadne dalsi odlisnosti se jeste mrknu.
Zjistis to nejlip tak, ze oddelas hadici sani jdouci do turba a zmeris prumer vstupu. Merili sme to jednou s 3000LS, on ma ty vetsi 13g, ja mam mensi 9b.
Mam ke garettu katalog nahradnich dilu vcetne specifikace opravnych sad, jestli si ho na netu nenasel, poslu ti to.
a také tady
enemdym píše:
Jenomže projevil neznalost problematiky, když napsal toto
neojirka píše:
jasny jasny, bude to jak říkáš, teďko zrovna jsem narazil na nějaké specifikace, a podle té tabulky bylo na US verze montováno 9b (menší) zatímco na Evropu a Japonsko 13g (větší). Jinak já mám vnitřní průměr toho difuzoru 36 milimetrů, takže 9b... Pojedu dneska za kamošem co má dvě turba na prodej a měli by být z Evropské verze, tak možná udělám kšeft

a hlavně tohle
neojirka píše:
Tož jsem moc nepořídil... Kamoš má sice na svém autě evropská turba (ty samozřejmě neprodá

), ale ty náhradní jsou z ameriky

Ale teoreticky by díly měli být kompatibilní, tak by mě stačily jen kompresorové vrtulky a sací šneky z evropské verze a mělo by to jít překuchnout.Pokud to ovšem jde koupit

Já jsem se ve svých příspěvcích pouze snažil uvést věci na pravou míru a poskytnout neojirkovi něco málo souvisejících poznatků, byť obecné povahy, v čemž mi byl argumentačně nápomocen Brumla:
Brumla píše:
Ahoj,
co má být cílem? Musím říct, že jsem prováděl opravy ložisek turb pomocí opravné sady a je to pouze nouzové řešení, které dlouho nevydrží. Jednak opravná sada neobsahovala vše co jsem potřeboval, ale hlavní problém je v tom, že to potom nevyvážíš a i když jsem měl všechno pečlivě seznačené tak přece jenom to vyvážení je někde ve hvězdách (a při výměně hlavního ložiska musíš prostě 'vrtulku' sundat). Později jsem to řešil nákupem 'core' daného typu turba což je vlastně celá střední skříň s ložiky a oběma oběžnými koly, ale hlavně je to smontované a vyvážené - cena je dle typu turba cca 5-6 tisíc a výsledek je naprosto bez chyby... je to sice dražší řešení ale proti novému turbu nebo profi repasu pořád ještě výhodné.
Proto vznáším dotaz, co je "politického" (viz níže)
enemdym píše:
... kam toto forum speje, je to jak politicke forum ...
na tom, že tazatel stačil projevit fatální neznalost věcí, které chce vlastnoručně tzv. vylepšovat, a ten, kdo mu poskytl zcela jasné a konkrétní odpovědi, tedy enemdym, má sám pocit, že
enemdym píše:
clovek se tu dozvi vsechno az na to, na co se ptal
?
Kromě toho není vůbec škoda, že někdo
enemdym píše:
... ve vysledku ztraci chut se dal ptat
poněvadž dotyčný je nebezpečný sám sobě a hlavně svému okolí!
Proto dokud nebudu explicitně vyzván k odchodu, budu při každé vhodné příležitosti upozorňovat na technické souvislosti (a mezi ně rozhodně patří technické předpisy a normy, o základních fyzikálních poučkách ani nemluvě), což rozhodně není
enemdym píše:
... furt dokola - citovani, popotahovani za slovicka, OT, OT, OT, OT,
