Mitsi píše:
Ahoj, prosím o bližší vysvětlení, nějak jsem se v tom "obcházení" ztratil.

No, abych to uved na spravnou miru, pro muj zpusob zapojeni MBC muzu (a mel bych) solenoid zcela vyjmout (a vhodne zaslepit hadicky).
Trochu to tu rozepisu...
Ze sani (pred klapkou) jde vzduchova hadicka do rozcestniku, z nej do:
- waste gate solenoidu a z nej dale do sani (pred turbo)
- regulatoru otevirajici waste gatey (regulatory jsou ovladany pretlakem)
Pokud je solenoid otevreny, pretlak se skrz nej ztraci do sani a nejde do waste gate regulatoru (waste gatey sou zavrene).
Pri urcite hodnote se solenoid zavre (povel z ECU) a tim se pretlak nema kam ztratit a privadi se primo na regulatory, ktere otviraji waste gatey a omezuje se plnici tlak.
Na vzduchove hadicce (jdouci z pred klapky do rozcestniku) mam MBC (jednosmerny ventil - kulicka s pruzinkou). Ikdyz je solenoid stale ovladan ECU, neovlada pretlak do regulatoru, tedy alespon do okamziku, nez pretlak pretlaci kulicku/pruzinku v MBC.
Jsou ruzne moznosti zapojeni MBC. Je to levna, ale soucasne take riskantni metoda, jak zvysit plnici tlak.
EBC jsou jiz dumyslnejsi a bezpecnejsi. Nicmene, stale je zde potreba resit hodnotu plniciho tlaku, neni to jen o vzduchu, ale o pomeru vzduch-palivo, instalovat dodatecny budik plniciho tlaku, atd.