Po odmlce opět k tématu cukání.
Po zimě to došlo to do fáze, kdy motor pocukával cca od 2,5 tis do 3 tis otáček. Nahodile, byly naopak i jizdy, kdy nezacukal vubec a sel pekne za plynem. Spojil sem si to proto s problémem přechodu z fáze atmosféry na přeplňování, což se cca v těchto otáčkách děje. Check engine nesvitil.
Vzduch
- vyčištěn vzduchový filtr - beze změny
Palivo
- vyměněn palivový filtr - pocitově zlepšení, ve výsledku beze změny
- vypuštěna nádrž (podezření na vodu v benzinu po zime), dolita nová plná s aditivem - dočasne se zdálo, že ok, ale nakonec se projev postupem času (ujeto cca 130 km) ještě zhoršil (viz popis níže - "aktuální stav")
- kontrola vstřiků pouzitim diagnostickeho SW - tj. postupné vypínaní každého vstriku (běh na 5 válců) - vstřiky reagují, projev chodu na 5 válců je oproti cukání úplně jiný (cukání je spojeno se všemi válci).
- pumpa - přivedením plusu na zkouškovy konektor pumpa dáva palivo. Chystám se na tlakovou větev napojit tlakoměr k ověření, kolik pumpa tlačí (silné podezření padá právě na pumpu).
Zapalko
- kontrola svíček na přední hlavě - všechny suché, bílo šedé, bez soplů (NGK Platinum)
- kontrola kabelů na přední hlavě - proměřením (ne zcela jistý závěr, výsledky neodpovídají odporům uvedeným v manuálu, nicméně tak tomu je i u rezervní starší sady kabelů)
- kontrola zapalovacích cívek - proměřeny primární a sekundární odpory (sekundární ve specifikaci, primární vyšší, ale opět na zapůjčeném zápalku naměřeny stejné hodnoty), pro klid duše zapůjčené cívky vyzkouším na voze (díky 3000LS

)
- zapal.tranzistor - k dispozici náhradní, zatím nevyzkoušen
Aktuální stav cukání: peklo.
S autem se nedá jet. Na volnoběh ok, jde za plynem do jakýchkoli otáček (pokud motor cuká, není to cítit tak jak právě samotnou jízdou, jediná možnost je sledovat záchvěvy celého motoru - nejisté).
K cukání dochází jak při plynulé jízdě (stále stejná poloha plyn.pedálu), tak při zrychlování (klidném i razantním). Nejvíce je cukání cítit na 1 či 2 těsně po rozjezdu s držením konstantního plynu např při otáčkách 2 tis).
Dnes "konečně" blikl check engine - chyba č.14: Čidlo snímající polohu škrtící klapky (Throttle position sensor - TPS). Po resetování chyby a následné projížďce opět cukání (skákání), check engine ale opět nic, jako dlouze před tím. Nicméně je navíc ve hře právě TPS jako sporadicky se jevící problém.
Během jízdy jsem narychlo v diagnostickém SW sestavil do grafů čidla, data z nich v obrázku.
Komentář k obr.: Oněch cca 20s sem jel sem na 1čku, je viděl že kontinuální jízdou a se snahou udržet plyn v jedné neměnné pozici - skoky v grafu jsem nedělal já nohou (to ani nelze), ale "motor".
Co si o tom myslíte
