OK, tak tedy výhradně k věci samé. Pro dlouhodobě úspěšné řešení je třeba především odpovědět na následující otázky, a od odpovědí na ně se pak bude odvíjet další postup:
1/ Je ten spínací obvod cívky startéru proudově poddimenzovaný už z výroby, nebo jen časem vzrostly přechodové odpory na konektorech ve vedení?
- Pokud je poddimenzovaný, klidně tam rovnou šoupnu odlehčovací relé, ovšem musím si dát bacha, odkud vytáhnu "silovou šťávu" (dimenzace zdrojového obvodu, jeho řádné jištění) a jaké vodiče použiji pro silovou část obvodu.
- Pokud ne, pak musím řešit především ty přechodové odpory, jelikož doplněním dalšího elementu, navíc často pochybné kvality (teď narážím na to, jaká relé jsou dnes ke koupi), dlouhodobou spolehlivost daného okruhu rozhodně nezvýším!
2/ Je problém způsoben "únavou"/opotřebením kontaktů spínací skříňky a jak to poznám?
(No nejspíše právě oním prostříknutím skříňky kontaktolem!

)
- Pokud ano, pak odlehčovací relé určitě pomůže, ovšem nemusí to být na dlouho. Principiálnějším řešením by bylo - tedy samozřejmě kromě výměny té skříňky za bezvadnou - vytažení obvodu spínání cívky startéru mimo skříňku a použití tlačítka, jak je to dnes u aut obvyklé (zde by však bohužel chybělo jištění proti použití startéru za běhu motoru).
- Pokud ne, pak se musím vrátit k obvodu a hledat tam. Je přitom dost možné, že problém vězí ve špatně repasovaném startéru (všechny silové kontakty na přemostění, které ovládá cívka pastorku, se mají měnit) a/nebo v samotné cívce startéru (ta se při repasi obvykle nemění).
3/ No a nakonec je tu ještě jedna možnost, totiž že se vlivem opotřebení ložisek startéru (i ta by se měla při repasi měnit) vlivem vůlí jeho rotor při startování tzv. šprajcne a silový okruh už není schopen dodat dostatek zvýšeného proudového nároku startéru na překonání počátečního odporu. Jinými slovy: ovládání cívky pracuje správně, pastorek cívka zasune, silové přemostění se propojí, jenže ten startér má příliš velký proudový nárok, takže není schopen při jeho omezeném přísunu překonat ono první "trhnutí z místa". Tohle se nejlépe vyzkouší paralelním připojením dalšího akumulátoru v dobré kondici a s vysokým startovacím proudem, pokud možno přímo na kontakt před oním silovým můstkem na startéru (nevím, jak se tomu správně říká).
Bylo to dost konkrétní? Bylo to teoreticky správně?
Teď vážně: tohle je z ryze empirické praxe!