fantomas píše:
... nicmene ted budu muset pockat dalsich 90 000 km nez svicky zhasnou
To je ovšem naprosto nevhodný přístup k věci: v dnešní době, kdy se nepoužívá tetraetylolovo, je "životnost" svíček dána nikoli ztrátou izolačních vlastností izolátoru (následkem nasycení materiálu izolátoru tím olovem), ale snížením zapalovacího výkonu vlivem opotřebení elektrod. To znamená mj. tolik, že v jednom motoru mohou ty samé svíce vydržet beze změny vlastností 40 tis. km, v jiném třeba 120 tis. km (jedná se o konkrétní příklad z praxe, nikoli však v motoru GDI). Ano, výrobce stále předepisuje nějakou lhůtu výměny, ale to je lhůta orientační (stejně jako u oleje, vzduchového filtru apod.), určená primárně servisům, aby zde byla stanovena alespoň nějaká norma, jinak by už nedělaly vůbec nic.
fantomas píše:
ncimene smes mnou uvedenou klidne pouzivejte k zadnemu poskozeni otoruu dojit nemuze GDi jsou i tak vysoce odolne
Skutečně mne pobaví, když mně, kdož skončil nepojízdný na německé dálnici s "odteklým" výfukovým ventilem a "ztrouchnivělým" dnem pístu, někdo napíše, že směs s lihem nemůže GDI poškodit. Ano, motory GDI jsou stavěny jako odolnější - kvůli spalování chudé směsi v poměru až 1:40, ovšem rozhodně nejsou stavěny na chudou směs 1:60, kam klidně vyleze směšovací poměr při používání paliva s vysokým podílem lihu. Připomínám, že biolihem podvodně pančovaný benzín jsem natankoval pouze jednou, samotná oprava motoru mě stála 80 tis. Kč, o dalších nákladech raději pomlčím...
fantomas píše:
podobne jako nektere americke motory, ktere jsou schopny jezdit i na cisty E85 bez upravy, jedna se ale zejmena o neprime vstriky
Žádný motor není schopen bez rizika poškození jezdit na čistý E85 bez podstatných úprav, poněvadž tohle
fantomas píše:
Gdi dle mych poznatku jezdi na smes vyborne - zuzitkuje se chlazeni lihem
rozhodně neplatí! Přestože líh má větší skupenské/výparné teplo, než benzín, špičkové teploty při jeho spalování v motoru lezou výrazně nahoru, a to i v případě řádné úpravy stechiometrického poměru! To není o subjektivních pocitech uživatele, to je o tom, k čemu dospěli při laboratorních měřeních ti výrobci, kteří se rozhodli vyrábět a prodávat bi-, resp. flexi-fuel motory. Ono totiž nejde jen o to výparné teplo, ale o řadu dalších fyzikálně chemických vlastností paliva. A subjektivně vnímáno to jede lépe právě kvůli dalšímu ochuzení směsi - motor sice jde lépe za plynem, resp. do otáček, ale chybí mu výkon pod zatížením - viz citace níže:
fantomas píše:
... smes 50/50 je vpohode jen vzroste spotreba o cca 1 l a motor ztraci v nizkych otackach tah ... prumery jsou 8,8 a 8,7 l, na dalnici s tim jezdim pomerne svizne
Ty nízké spotřeby lze vysvětlit právě dalším ochuzením směsi v důsledku provozu na směs s lihem!
Protokoly ze stolice bych sice rád poskytl, avšak v mezidobí jsem se 3x stěhoval po Evropě a dnes už nevím, kde mám podstatně důležitější věci. Opakovaná měření (tehdy bylo opakované měření v rámci jednoho uvázání vozu na stolici bez příplatku) byla provedena na stolici MAHA na Jarově (dojížděl jsem tam tehdy z Vídně) v letech 2001 - 02 (celkem jsem tam, tuším, byl 6x) a jejich hlavním účelem bylo získat podklady pro reklamační řízení (a jeho pokračování) v rámci záruky na vůz. Využil jsem příležitosti a během jednoho uvázání jsem měnil svíčky, vzduchový filtr a do skoro prázdné nádrže cpal prémiové palivo - to abych vyvrátil tvrzení prodejce, že všechny potíže s mým GDI pocházejí od "špatného" paliva.
Po loňské zkušenosti se velkým obloukem vyhýbám jakékoli benzínce, kde prodávají E85, poněvadž se (možná bláhově) domnívám, že tam, kde ho nevedou, jím snad automaticky nepančují běžný benzín. Dobrovolně nehodlám do mého vozu lít E85 ani náhodou: to, co o tom vím + vlastní neblahá zkušenost mi úplně stačí
