Rad pridam aj moju skusenost, ked ste tu uz zacali diskusiu pre ine nez predpisane kolesa. Zimaky mam na origo elektronoch Mitsubishi (ET44 - uplne schovane vo vnutri, ale co uz s vyrobcom) a predpisane pneu 185/65 R14. Na leto som sa vsak minuly rok rozhodol dat nieco "hustejsie"

Na 16" elektrony (Rial) s ET38 som obul 205/50 R16. Rozmer na 50 som kupil omylom, aby bol dodrzany rovnaky obvod, mali tam ist na 45. Takze teraz su celkovo trosku vacsie.
Vacsie vysunutie von pri ET38 sposobilo, ze sa pri prepruzeni guma suchala o vnutorny lem blatnika. Ten som si dal v tuningovej dielni zahnut nahor (blatniky sa netahali von). Novsie auta uz nemaju vnutornu hranu blatnika "nasmerovanu" ku kolesu. Pocet suchani sa znizil (len pri silnejsom prepruzeni), ale nezmizol. Tak som zistil, ze tomu vadi este uchytenie naraznika. Kamaratovi sa to vsak podarilo spravit. Uchyt posunul a ciastocne zbrusil tak, ze je takmer uplne schovany dovnutra. Nasledna testovacia jazda so silnym prepruzenim ukazala, ze je to OK.
Tolko info pre zaujemcov pre vacsie elektrony s inym ET.
PS: ten kamarat ma carismu tiez a nacpal tam toto: 215/45 R17, ET myslim ze 36. Tu uz ale bolo nutne male povytiahnutie blatnikov, resp. vyrovnanie (Carisma ako urcite viete, ma spodnu stranu blatnika trochu zahnutu dovnutra-ku kolesu).
Inak co sa tyka jazdnych vlastnosti, mam opacnu skusenost ako pise Mitsi a myslim, ze to neni len psychologicky efekt. Oproti zimakom sa ovela zlepsili. Auto tak neplava (origo rozmer je dost vysoka guma), lepsie sedi v zakrutach a vo vyssej rychlosti citit, ze je stabilnejsie. Auto ma celkovo sirsi "posed"
Je pravda, ze na nizsom profile viac trpi naprava a teda capy a tyc stabilizatora... A hlavne na tych nasich cestach. Nuz to je dan.
Co mi ale vadi, je pruzenie auta, mohlo by byt tvrdsie. Kamarat ma tvrdsi predok aj zadok a vraj si ich nemenil, ci to urobil predchadzajuci majitel, to uz tazko zistit...
V tejto suvislosti by som mal otazku - stacilo by vymenit pruziny za tvrdsie? Je mozne ze casom zmaknu? Neviem totiz, keby som si tam dal nove - origo na carismu, ci by neboli rovnako makke...
Mimochodom, ten kamos ma klasicku 1,8 MPI a ja 1,8 GDI. Nevie mi niekto povedat, ci mali roznu tvrdost pruzenia? Trochu odveci by vsak bolo davat na (o nieco malo) vykonnejsie auto maksie pruziny-tlmice
