mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 listopad 2024 21:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2009 09:36 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Chlapaci, zajimal by me vas nazor / zkusenosti:

Resili ste problem se spojkou? (dotaz smeruju na ovladani spojky, tj.: pedal, hlavni spojkovy valec, hydraulicky valec pro ovladani vidlice+spojk.loziska, posilovac - podtlakova hadice+kontr.ventil).

Mechanicke casti (lozisko, lamela) ok.

Popis me situace (nenechte se tim ale ovlivnit pri popisu vasich zkusenosti):
Pedal je pri vypnutem motoru tuhy, pri zapnutem pak jde mekce (posilovac), ale postupne pri jizde klesa ucinek spojky, tj. pedal je az moc mekky a spojka zabira v nejnizsi poloze - pedal temer na zemi).
Pri jizde se to projevuje tim, ze je problem tam dostat 1ku, resp. 2ku a reverse kvuli mekkemu pedalu (mam za to, ze kvuli problemu v mechanismu ovladani).

Vada se vyskytla ze dne na den. Auto delsi dobu stalo (mesice), po odstavce najeto cca 250km.

Uvaha, co muze vest k memu problemu:
1) zavzdusneny hydraulicky system (malo pravdepodobne, se systemem se nic nedelalo; neni viditelna zmena hladiny kapaliny v nadobce a to ani vyrazna zmena pri seslapovani pedalu)
2) vadny spojkovy valec (mohlo by byt, ale tak rychly projev ze dne na den?!). Zkusit vytahnout, procistit?
3) posilovac spojky - podtlakova hadice + podtl.zasobnik (mozna vada kontrolniho ventilu v podltlakovem systemu?)
4) serizeni pedalu + paky tlacici na spojkovy booster...

Dik za nazory, co ste resili vy :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2009 10:01 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, měl jsem podobné problémy a dlouho jsem to hledal, dokonce jsem vyměnil převodovku, protože jsem myslel, že už jsou vadné synchrony, vyvrcholilo to tím, že jsem již někdy nedokázal vyřadit a to byla teprve pr..l. No nakoupil jsem opravné kity:
MB870513
MB892600
MD970498
MD620228
MB896898
a vyměnil vynášecí tyčku na ovládacím válci + vlastní píst a pružinu a hlavně vyčistil bylo tam hafo kalu ale tam bych, řekl, že závada nebyla a pak jsem vymontoval hlavní spojkový válec - je to úděsný porod, přístup je zcela šílená záležitost! A vyměnil jsem v něm celý pístek (prodává se jako sada) a při prohlídce toho starého jsem na dvou břitech našel trhliny... Booster jsem zatím nekontroloval ale problémy se již neprojevily tak si myslím, že to byl ten pístek v hlavním válci. Jinak na seřízení spojky, pedálu, boosteru je dost složitý postup - na požádání pošlu PDF-ko co a jak se musí nastavit... Znovu upozorňuji, že demontáž a montáž spojkového válce je pro otrlé a hooooodně trpělivé jedince cca 6 hodin práce!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2009 10:47 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Cau Brumlo, dik za reakci.

Take mam za sebou repasi prevodovky (vymena snychronu pro 1ku a 2ku, simerinky atd., hridel z prevodovky do rozvodovky), tomu predchazela vymena spojkove lamely a loziska...) :roll:
Ted se vsak zavada silne projevuje na samotnem ovladacim mechanismu spojky.

S vytazenim hlavniho spojkoveho valce bude problem, to jsem si jisty uz jen z pohledu na jeho umisteni. Trapil ses s jeho vytahovanim pul dne, snazil ses ho vyklickovat ven nebo to neslo a musel jit ven nedrive brake booster, tak jak pravi servisni manual?
Ven to tahat budu - musim, takhle s tim jezdit nejde / nebudu / nechci, mohl bych pak celou opravu spojky/prevodovky opakovat a to mi za to nestoji :care:

Dily (sady k ovladacimu/hlavnimu valci) si bral primo z Mitsubishi nebo od jinud...? Sehnat hl.spojkovy valec je samo o sobe problem (Mitsinu sem este nezkousel).

R.

PS: Na ty cisla MMC dilu mrknu v CAPSu, ted k nemu nemam pristup.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2009 11:30 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, bez demontáže brakeboosteru se to nedá (zkoušel jsem to) tak, že booster ven ale ten nejde bez demnontáže brzdového válce, ten nejde odšroubovat pokud se nedemontují trubky a nádobka power steringu a pak vyklonit, humus ! Opatrně s trubkou od klimačky ať si to nefoukneš, samo ven trubka od zadního turba k intecooleru, přelepit páskou ať Ti tam něco nespadne... Pak povolit matky od spojkového válce jsou ze strany motoru, přístup hrozný... musel jsem si vyrobit klíč, normální golou to nejde leda nějakou redukovanou, je tam málo místa, pak vyvlíknout vlastní válec, všude teče brzdovka, pak musíš pořádně vypláchnout ty kapsy pod válcem, vlastní výměna pístku je pohoda a pak zpětná montáž, nalít a odvzdušnit dole na vybavovacím válci... Opravné kity jsem kupoval přímo u Mišáků jinak jsem je nedokázal sehnat, tedy celý spojkový válec ano za cca 3500,-- Přeji Ti pevné nervy!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2009 13:42 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Co je na tomto motoru lehce pristupne...

Este se zeptam, mel si ukap kapaliny, nez si se pustil do vymeny hl.valce?

Vrhnu se na to tak, ze zkusim preventivne odvzdusnit hydr.system (to je nejrychlejsi), pripadne srovnat pedal a a otestovat booster podle popisu, pokud to nepovede k zadnemu zjisteni / zlepseni, prijde na radu hl.valec out.

Jinak ti to jezdi?

R.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2009 14:48 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ne, kapalina neutíkala spíš bych řekl (ale to jen doměnka), že se nějak přes ty poškozené břity dostala zpět do akumulační nadobky a tlak na výstupu válce poklesl a spojka se pořádně nevybavila - ale třeba 5x ano a pak to blblo více zcela nepravidelně byl jsem z toho zmaten. Jinak auto je OK a já taky jen času je málo :-). Stále je co zlepšovat, teď musím opravit ten kloub to harašení mě štve a navíc mám obavy abych to někde nevysypal úplně...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 14 srpen 2009 21:29 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumlo, v te dobe, kdy se u tveho GT vyskytly tyto problemy spojene se spojkou, nepozoroval si propadnuti spojkoveho pedalu pri brzdeni, temer az do zastaveni auta se zarazenou rychlosti? Neexperimentoval si napr. s BOV ventilem?
Proc se ptam, odpozoroval sem, ze kdyz silne dobrzduju napr. se zarazenou 2kou, propada se spojkovy pedal, aniz by spojka rozepinala. K tomu, aby motor nezdechl mi pak zbyva odhadem cca 3cm chodu spojkoveho pedalu a sem na podlaze. V teto pozici temer na podlaze zacne spojka teprve rozpinat.
Lamu si nad tim hlavu, co muze spojovat brzdu a spojku, a jedine co to muze byt (jsou to naprosto oddelene systemy) jsou pouze podtlaky rizene posilovace (podtlaky pro brzdu i spojku maji pro kazdy system vystupy ze sani za sktici klapkou).

Nez se problemy ze dne na den objevily, serizoval sem BOV ventil (ne OEM odfuk, tj. ne odfuk zpet do saciho systemu, ale ven do atmosfery - viz BOV Bidrin MKIV) - tj. to je jediny zasah, co jsem udelal.
Dal sem to ted do puvodniho nastaveni a zatim sem to neprojel dostatecne daleko, ale - kurna, pedal spojky mi uz pri dobrzdovani se zarazenym kvaltem nepada, nebo se to este nestacilo znovu projevit...

Kontrolni ventil jak ve vakuovem vedeni zasobniku pro spojku, tak v hadici pro brzdu se jevi jako OK.

:think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2009 11:38 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, u mě to začalo postupně a celkem nenápadně, napřed jsem občas v kalupu obtíženě řadil dolu - řek jsem si neflákej se a začal jsem poctvivě řadit z meziplynem a byl nějaký čas pokoj a pak se to zhošovalo to už nebyla moje flákárna :-) pak už jsem občas nemohl vyřadit a to mě opravdu donutilo jednat... Tak, že v zásadě nevylučuji souvislost ale má to háček, pro booster spojky je dost velý zásobník podtlaku a pokud je vše OK tak podtlak je v něm třeba i za týden a zásoba je tak na 10 vybavení spojky.... že by Ti to nějak odsálo intake se mi nezdá je tam jednak zpětný ventil a také kudy ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2009 17:23 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Prave intake saje, jednosmerny ventil je pruchozi pro snizovani tlaku v zasobniku (tedy k vytvareni vetsiho podtlaku v zasobniku) cimz se pak posiluje pedal spojky (de lehceji zmacknout k podlaze). Premyslim, proc by pri dobrzdovani melo sani vice nasavat vzduch a tim zvetsovat podtlak v zasobniku a zapricinit propadnuti pedalu spojky bez ucinku rozepnuti motor-prevodovka (ucinek se projevil az temer s pedalem na zemi, viz popis v mem predchozim komentari).

Nedalo mi to, a odvzdusnil sem hydr.system spojky - zavzdusneny nebyl. Takze pokud se problem ukaze znova, pak zbyva zkontrolovat booster, uvolnovaci valec a pak samotny hlavni valec.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2009 07:07 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Hmm, chápu moc to nemá logiku, klasická decelerace: zavře se klapka, před klapkou vznikne přetlak ten uzavře přes membránové vybavovače a ovládací táhla přívodu spalin do turbodmychadel ta přestanou tlačit ale setrvačností se pořád ještě točí, stále je přetlak a ten se přes BOV odfoukne buď rekuperovaně nebo volně do atmosféry - po celou dobu je před klapkou přetlak nebo vyrovnaný tlak a za klapkou podtlak způsobený sáním z téměř uzavřené klapky.... Napadá mě jedna věc je tam ještě jeden ventil, který umožňuje přisávání z vík ventilů, ale nesmí se tam tlačit. Je vlevo, vedle ventilového víka poblíž nálevky na chladící kapalinu, kdyby neotevíral, tak se podtlak za klapkou určitě zvětší - dokonce jej lze jako options koupit z větším průměrem pro větší průtoky... Možná, ale to je čirá teorie může být problém tam.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2009 08:56 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Ohledne PCV ventilu je na http://stealth316.com/2-krankvents.htm velmi duleztita informace a to sice
"...During idle and deceleration when blow-by gases are minimal, the low pressure (or "high" vacuum) in the intake manifold pulls..."
utvrzujici narust vakua v sacim potrubi za klapou behem decelerace / volnobehu (je to logicke, motor si sam nasava, kdyz stoji, kdyz jedes tak se vzduch tlaci dovnitr turbinama atd.).
S PCV je to dobra myslenka k popisu, co se deje v sani behem decelerace, ale myslim, ze ikdyby PCV neotviral a byl porad zavreny, vakuum by se zvysovat v sani nadmiru nemelo, prave vakuum za klapou ho zavira. Pokud by byl PCV stale priotevreny (nefunkcni) tak by naopak vakuum za klapou klesalo (narustal by tlak jak by se neustale tlacil plyn z kliky).

V patek me ceka delsi presun, tak pak poreferuju blize, co a jak se deje, co pozoruju.
Dik za tvou ochotu diskutovat o tomto problemu! :clap:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2009 08:56 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Ohledne PCV ventilu je na http://stealth316.com/2-krankvents.htm velmi dulezita informace a to sice
"...During idle and deceleration when blow-by gases are minimal, the low pressure (or "high" vacuum) in the intake manifold pulls..."
utvrzujici narust vakua v sacim potrubi za klapou behem decelerace / volnobehu (je to logicke, motor si sam nasava, kdyz stoji, kdyz jedes tak se vzduch tlaci dovnitr turbinama atd.).
S PCV je to dobra myslenka k popisu, co se deje v sani behem decelerace, ale myslim, ze ikdyby PCV neotviral a byl porad zavreny, vakuum by se zvysovat v sani nadmiru nemelo, prave vakuum za klapou ho zavira. Pokud by byl PCV stale priotevreny (nefunkcni) tak by naopak vakuum za klapou klesalo (narustal by tlak jak by se neustale tlacil plyn z kliky).

V patek me ceka delsi presun, tak pak poreferuju blize, co a jak se deje, co pozoruju.
Dik za tvou ochotu diskutovat o tomto problemu! :clap:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2009 09:14 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
ještě jedna myšlenka, jak jsem zmínil, že se mi zdálo u mého problému, že se kapalina z hlavního válce protlačí přes špatné břity zpět do nádobky, nemůže to být podobně i u Tebe: držíš spojku, brzdíš, booster pracuje a pomáhá Ti tlačit ve spojkovém válci je velký tlak způsobený vybavením spojky a navíc o proti normálnímu řazení trvá déle, přes břity se protlačuje část kapaliny a množství před pístem se snižzuje, pedál se propadá... co, je to možné ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2009 10:57 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Se spojkovym valcem je to logicka myslenka, chapu jak to myslis.

Zminil bych, ze pri dobrzdovani jsem netlacim spojkovy pedal k zemi, ale jen sem se ho nohou dotykal, abych citil, co se s nim deje - a on meknul. Tesne pred zastavenim sem tedy pedal cilene seslapnul avsak zbyvalo uz velice malo pohybu s "odporem", behem ktereho spojka rozepnula a byl sem na podlaze. :think:

Booster sem se tedy snazil otestovat, ale abych mohl udelat pouzitelny zaver, mel bych to zkusit este jednou.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: spojkovy valec
PříspěvekNapsal: 27 srpen 2009 21:54 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Nastavenim pedalu spojky (video "Proper clutch adjustment")
http://www.jackstransmissions.com/stpg. ... 5f5954b038

PS: Problem stale resim


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz