To je pak ovšem projevem především potíží s posilovačem, málo pravděpodobně se ztrátou "vůle v brzdách", např. kvůli nevracejícím se pístkům ve třmenech či prasátkách. Jenže to se obvykle projevuje trvalým přibržďováním některého z kol.
Naopak "pedál ujíždějící pod nohou" je projevem neschopnosti hlavního brzdového válce udržet tlak v jednom, event. v obou okruzích brzd.
No a konečně "houbovitý pedál" je projevem zavzdušnění brzdového systému buď v důsledku nedostatku kapaliny v nádržce, nebo (to nejčastěji) "uvaření" staré brzdovky při intenzivním brždění: brzdová kapalina je totiž silně hygroskopická, vlhkost snižuje její bod varu, tím pádem dojde při překročení bodu jejího varu k vyloučení bublinek, které se sice po schlazení zčásti opět vstřebají zpět do kapaliny, ale i těch několik málo zbývajících dokáže zneprovoznit část kapalinového okruhu - poněvadž ten je postaven na principu "nestlačitelnosti ideální kapaliny", kterýžto vzduch v okruhu samozřejmě bourá!
Závěr: Tipl bych si, že se zabýváš léčením projevů hlavního neduhu, nikoli řešením jeho příčiny.
_________________ Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...
|