Na servisy mám skutečně spadeno, hlavně na ty "autorizované".

A pokud byl EGR ventil znehybnělý kusem karbonu, nemohl si ani "odcvakat", čehož si ve značkovém servisu rozhodně všimnout měli, byť jim tester žádnou chybu neukazoval!
Když napíšeš "kamínek", tak to beru jako kamínek, nikoli jako kus karbonu. A jelikož jsem si na svém autě v záruce měnil ve 40 tis. km hlavu motoru (podotýkám že vlastnoručně, byť v dílně autorizovaného servisu!

), tak vím moc dobře, jak to v tom sání vypadá. Ovšem pokud se domníváš, že jsi "vycistil i cele sani", tak jsi na omylu, neboť nejvíc usazenin je v prostoru vsazených ventilových sedel sacích ventilů, kam se jinak, než v rámci rozborky hlavy motoru stejně nedostaneš.
No a konečně k tomu vyřazení EGR: úplně postačí, když rozpojíš štekr na prodlužení jeho kabeláže nad tělesem klapky, ale musíš to udělat, když je zcela uzavřený. Vyřazením EGR výrazně zmenšíš rozptyl mezi min. a max. spotřebou, tzn. že už si to nedokáže vzít tak málo při úsporné jízdě, ale ani tak moc, pokud tomu budeš šlapat na krk. Ovšem pozor: když ho necháš delší dobu tímto způsobem vyřazený, tak ho už jen stěží někdy znovu zprovozníš! Proto je lepší vyrobit záslepku z druhé strany hlavy motoru, pod sběrné výfukové potrubí - přefukový kanál jde pouze z krajního válce u setrvačníku.