mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 22 prosinec 2024 13:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výkon
PříspěvekNapsal: 02 září 2011 22:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 červenec 2011 01:40
Příspěvky: 207
Bydliště: Praha
Automobil: Dodge Stealth RT
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1993
Tak v servisu mi zjistili únik na sedlech ventilů (jestli to říkám správně), chtějí mi to opravit za cca 10.000. Řekl jsem jim, že se zeptám ještě tady, jestli by mi s tím někdo neuměl pomoci. To abyste pak neřekli, že jsem blbec, že jsem se nezeptal. Dejte mi prosím vás vědět do pondělí ráno. Jinak na tom v servise začnou dělat.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 04 září 2011 14:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
David píše:
Tak v servisu mi zjistili únik na sedlech ventilů (jestli to říkám správně) ...

Měřili kompresi a zjišťovali, zda je nižší kvůli kroužkům anebo kvůli netěsným ventilům?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 04 září 2011 22:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 červenec 2011 01:40
Příspěvky: 207
Bydliště: Praha
Automobil: Dodge Stealth RT
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1993
Kvůli netěsným ventilům.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 05 září 2011 02:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V tom případě bohužel musejí jít dolů hlavy a ventily je nutno zabrousit.

P.S.: Nejezdil jsi na E85?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 05 září 2011 08:06 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

jak můžou vědět, že jsou to pouze ventily to optavdu netuším a nechám to bez komentáře :grin: Ale pokud to udělají poctivě tak je 10 litrů skoro málo, je to dešně pracné, jen odstrojit vršek motoru aby jsi sundal hlavy je dost pracné a pak pořídit dvoje nová těsnění pod hlavu, nové šrouby na hlavu (staré nemůžeš použít budou vytahané) těsnění na dříky + vodítka... Pokud jsou to profíci zkontrolují pružiny a možná je budeš muset vyměnit, zkontrolují vlastní ventily a také možná některý budeš měnit, pak kontrola vahadýlek i tam může být překvápko a měl bys minimálně zkontrolovat a vyčistit hydraulická zdvihátka ventilů. Pak to celé složí zpět - pozor na rozvoďák - po montáži radějí 10x ručně protočit a ještě jednou zkontrolovat body na klice a rozvodových kolech. Pak ohřát motor, znova odstrojit vršek motoru - za tepla! a pak opět přeměřit kompresy a možná to bude zase špatně a přejdou na pístní kroužky... Měření komprese většina servisů dělá blbě, motor musí být teplý a pak se zahájí měření - k baterii miusí být připojem pomocný zdroj aby se udržely předepsané otáčky - u GT je pakárna, že při teplém motoru vyndat zadní svíčky je o ruce a proto to šiděj a dělají test za studena a to není objektivní. Osobně bych při objektivně špatné kompresy udělal i kroužky na pístech, neboť rozpoznat že to uchází na sedlech nebo kroužcích nebo přes těsnění pod hlavou do vody se dá při malých unicích jen velmi těžko....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 05 září 2011 08:23 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Brumla píše:
Ahoj,

jak můžou vědět, že jsou to pouze ventily to optavdu netuším a nechám to bez komentáře :grin: Ale pokud to udělají poctivě tak je 10 litrů skoro málo, je to dešně pracné, jen odstrojit vršek motoru aby jsi sundal hlavy je dost pracné a pak pořídit dvoje nová těsnění pod hlavu, nové šrouby na hlavu (staré nemůžeš použít budou vytahané) těsnění na dříky + vodítka... Pokud jsou to profíci zkontrolují pružiny a možná je budeš muset vyměnit, zkontrolují vlastní ventily a také možná některý budeš měnit, pak kontrola vahadýlek i tam může být překvápko a měl bys minimálně zkontrolovat a vyčistit hydraulická zdvihátka ventilů. Pak to celé složí zpět - pozor na rozvoďák - po montáži radějí 10x ručně protočit a ještě jednou zkontrolovat body na klice a rozvodových kolech. Pak ohřát motor, znova odstrojit vršek motoru - za tepla! a pak opět přeměřit kompresy a možná to bude zase špatně a přejdou na pístní kroužky... Měření komprese většina servisů dělá blbě, motor musí být teplý a pak se zahájí měření - k baterii miusí být připojem pomocný zdroj aby se udržely předepsané otáčky - u GT je pakárna, že při teplém motoru vyndat zadní svíčky je o ruce a proto to šiděj a dělají test za studena a to není objektivní. Osobně bych při objektivně špatné kompresy udělal i kroužky na pístech, neboť rozpoznat že to uchází na sedlech nebo kroužcích nebo přes těsnění pod hlavou do vody se dá při malých unicích jen velmi těžko....


Pri dnesnych cenach prace je naozaj lepsie urobit to vsetko komplet.
Ja sam mam uz dlho kupenu kompletnu sadu ventilove simeringy, tesnenia podhlavu, piestne kruzky, ojnicne loziska... no kedze nemam problemy tak generalka sa este nekonala :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 05 září 2011 09:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
jak můžou vědět, že jsou to pouze ventily to optavdu netuším a nechám to bez komentáře :grin: Ale pokud to udělají poctivě tak je 10 litrů skoro málo, je to dešně pracné, jen odstrojit vršek motoru aby jsi sundal hlavy je dost pracné a pak pořídit dvoje nová těsnění pod hlavu, nové šrouby na hlavu (staré nemůžeš použít budou vytahané) těsnění na dříky + vodítka...

To se zjišťuje tak, že se napřed změří komprese "na sucho", a pak se do válců naleje odměřené množství hodně viskózního oleje, který by měl dotěsnit úniky tlaku přes kroužky: Pokud komprese výrazně stoupne, je problém na kroužcích, pokud se nic moc nezmění, uniká tlak přes ventily.
Jinak jsem ještě neslyšel, že by se musely měnit šrouby hlavy: Vždyť jsou pevnostní a kované!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 05 září 2011 11:02 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

šrouby na hlavě se na GT utahují na 125Nm a povolit je není žádná sranda, po demontáži jsou některé 'natažené' doporučuji vyměnit...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 05 září 2011 11:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
OK, v tom případě se ovšem bavíme nejspíše o "poškození" některých při demontáži, což je poněkud jiná věc, než jak to bylo původně formulováno: "... nové šrouby na hlavu (staré nemůžeš použít budou vytahané) ...".

Na mém 2,4 GDI zní předpis 120 Nm + dalších 90 stupňů navrch, což je vlastně úplně na krev, neboť u řady šroubů těch dalších 90 stupňů ani nejde docílit. Hlava byla dole několikrát, šrouby všechny stále ještě původní.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 05 září 2011 15:14 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

u GT je jedno nepříjemné specifikum, že k některým částem je tak mizerný a pracný přístup, že se vyplatí dělat preventivní opatření na co největší eliminaci opakovaných prací, práce je o proti materiálu drahá a ono 3 hodiny rozebírat třeba pro nevyměněné těsnění se rozhodně nevyplatí :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 05 září 2011 17:31 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Brumla píše:
Ahoj,

u GT je jedno nepříjemné specifikum, že k některým částem je tak mizerný a pracný přístup, že se vyplatí dělat preventivní opatření na co největší eliminaci opakovaných prací, práce je o proti materiálu drahá a ono 3 hodiny rozebírat třeba pro nevyměněné těsnění se rozhodně nevyplatí :grin:


To je presne aj moj pristup -> preto ked uz by sli hlavy dolu tak sa nebabrem hodiny s nejakou diagnostikou a proste povymienam uz vsetky tesnenia komplet.

ale vymienat aj sroby je uz (nielen) podla mna fanatizmus - ak nie su poskodene...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 05 září 2011 19:53 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

nejsem takový fanatik :lol: škoda, že jsem to vyhodil, nafotil bych demontované šrouby z hlavy s dříky skoro o 1mm delšími :smile: Prostě ožvýkané hlavy a natažené šrouby tam již nevracím, nejsem sice žádný 'šampón abych měl všechno pintlich ale těch pár korun mě za to nestojí.... A nejsem sám, koukněte do přílohy na step 8....


Přílohy:
Bolts.pdf [412.72 KiB]
284 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 05 září 2011 20:46 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Brumla píše:
Ahoj,

nejsem takový fanatik :lol: škoda, že jsem to vyhodil, nafotil bych demontované šrouby z hlavy s dříky skoro o 1mm delšími :smile: Prostě ožvýkané hlavy a natažené šrouby tam již nevracím, nejsem sice žádný 'šampón abych měl všechno pintlich ale těch pár korun mě za to nestojí.... A nejsem sám, koukněte do přílohy na step 8....


k tej prirucke -> samozrejme idealne by bolo vsetkomozne, hlavne vyrobca ti odporuci zarucene vsetko vymienat, kupovat len originalny znackovy olej, pouzivat iba originalny toner inak bububu... (no sorry to som uz odbocil :wink: )

ono je to hlavne ovela jednoduchsie a `mudrejsie` odporucat vymenit toho co najviac (najlepsie cele auto za nove), obchodnik ma z toho aj lepsi kseft.

Viditelne poskodene sroby samozrejme menit, inak je podstatne hlavne spravne poradie a momenty utahovania - myslienka toho co pisem sa da zhrnut asi nasledne:
najst urcity kompromis medzi extremom silou mocou menit len to co je urcite vadne a extremom vymenit takmer vsetko.

Ta idealna miera je individualna a ciastocne subjektivna


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 09 září 2011 19:08 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
David píše:
Tak v servisu mi zjistili únik na sedlech ventilů (jestli to říkám správně), chtějí mi to opravit za cca 10.000. Řekl jsem jim, že se zeptám ještě tady, jestli by mi s tím někdo neuměl pomoci. To abyste pak neřekli, že jsem blbec, že jsem se nezeptal. Dejte mi prosím vás vědět do pondělí ráno. Jinak na tom v servise začnou dělat.

Taky by mě zajímalo jakym způsobem to zjistily.
Mám za to, že je to ten servis kvůli kterému auto meně táhne. Hm tak aby to nebylo nanovo a k tomu ,,jen 10" papírů
Kluci dobře píšou v podstatě o všem jinak šrouby jsem taky neměnil pokud by byly poškozené měním

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výkon
PříspěvekNapsal: 25 září 2011 22:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srpen 2011 13:06
Příspěvky: 77
Bydliště: ostrava jih
Automobil: gt3000
Typ motoru: 6v
Rok výroby: 1992
no ja bych skusil jiny servis a nejlip i test v autorizovanem
ale na gt si každy chce nahrabat cenu
a dobreho mechanika tady stejně neseženeš umi tak akorat vymnenovat dily

_________________
starši pan ale autař skoroveteran gt3000 mišaček


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz