Mitsi píše:
Žádná "druhá výpusť" tam není, ale přesto to kupodivu vyteče všechno (a neptejte se mne, jak je možné). Obdobné platí i pro "nasátí kapaliny" z nádobky: prostě to beru tak, že to takto funguje.
Ale samozřejmě, že TAM JE !!!!! Když jsi nejsi jistý,prosím nemystifikuj ostatní
Na bloku motoru, zepředu. Při pohledu "přes haubnu" do motorového prostoru ale není vidět.
Už před drahným časem jsem se podobných debat přestal účastnit. Bohužel, ačkoliv to vypadá že někomu pomohou, nikoliv. Vždycky se najde někdo, kdo svými "hraběcími" radami (všechno jsem opravil, je to tak a ne jinak...

) ostatní uvede spíše v omyl. Možné následky mohou být dost drahé.
Takže k několika mýtům:
-klepání "hydroštělů" : jev naprosto běžný, neznám Carismu GDI která by neklepala. Pokud klepání ustane po zahřátí či zvýšení otáček, vůbec bych to neřešil. Takto mi auto cvaká už 138 000 km a ještě chvíli cvakat bude.
- spotřeba : od 5,5 do 8,5, ve městě klidně i 9, v zimě na krátké městské trasy klidně desítka.
Při rychlé dálniční jízdě je kumšt dostat se k 9 l.
Většinou kolem 7,5 okresky.
Na trase Brno-střed - Praha Vršovice ujeté za 1 h 25 min před zavedením bodového systému spotřeba 7,8 l /100.
-oleje: cokoliv 10 W-40 lépe 5W40 API SG nebo SL, žádné "lehkoběžné" 0W30 a pod. Osobně momentálně 10 W40 Q8 (550 Kč/4 l) , 5W40 je lepší ale zrovna nebyl na krámě.
Měnit nejpozději po 15 tis. lépe 10 - 12 (to už je černý jak bota)
Filtr koupíte kdekoliv od stovky nahoru, je stejný pro benzín 1,6, pro Lancer, pro benzínový Galant...Doporučuju dražší Purflux, není podmínkou .
Převodovka- pokud tam olej je, řadí to lehce a bez problémů, tak ho tam nechte.
-chladící kapalina : měním co 4-5 let za modrou (zatím měněna 1 x, letos půjde znovu).
- klima - kontrolována a plněna (včetně vyvakuování atd.atd.) poprvé po 8 letech provozu minulý týden, původní náplně už byla cca 1 /3)
Rozdíl nyní nevídaný.
Takže asi tak. Já se zase někdy (třeba za rok) ukážu....
