Mám jenom FWD a bez koule, tak alespoň něco málo praktických zkušeností:
- průměrná spotřeba v evtrémech min. 7,4 max. 19,6 (měřeno vždy na bázi min. 400 km jetých v jednom kuse);
- při striktním dodržování rychl. limitů a za klidného provozu se dá v kombinaci dálnice/venkov dostat na průměr 9,3 - 9,4 , jinak normálně okolo 10,5 - 10,7 (deklarovaná hodnota 9,1);
- čisté pojížďky výhradně po městě, převážně za studena, až 15,5 ;
- v případě 4x4 nutno dle mého soukromého odhadu připočítat 0,5 - 1,0 litr/100 km, v případě automadu naopak totéž ubrat (s ním to má kupodivu nižší spotřebu, hlavně ve městě!);
- na spotřebu má minimální vliv zatížení vozu a dokonce ani 550 l rakvička na střeše se prakticky neprojeví, ale zcela rozhodujícím způsobem ji ovlivňuje vítr - ten může udělat ve smíšeném provozu až 2 litry navíc, event. litr dolů;
- protože jsem donedávna často jezdil dlouhé trasy v 7 lidech (většina "již téměř" dospělých) se zavazadly, a povětšinou tedy i s onou rakvičkou, pořídil jsem si nafukovací měchy do zadních pružin od firmy Mad Tuning - mohu je jen doporučit (tyto firma dělá i přídavné pružiny, ale ty jsem nechtěl, neboť naopak po městě jezdím obvykle sám, a pak je zadek příliš vysoko, tvrdý a navíc snižuje maximálku (pokud se jede s plně nafouknutými měchy, ale bez zátěže) o 10 km/h;
- jízdní vlastnosti jsou přímo fantastické, a to nejen v rámci třídy MPV; "měkkost zadku" s tím přitom nemá vůbec nic co dělat - to je jen všeobecně mylná představa majitelů koncernových vozů, vypěstovaná tím, že u jejich vozů se s naložením zadku výrazně zhoršují jízdní vlastnosti (tady k tomu ale nedochází - já si ty měchy pořizoval hlavně kvůli udržení "světlosti");
- k motoru a převodovce jsem toho zde už napsal dost a dost, pohledej v mých starších příspěcích (musíš hledat v různých vláknech);
- s FWD bych měl s taháním přívěsu asi problém kvůli horší trakci (ve smyslu problematického přenosu výkonu na vozovku), u 4x4 by to však neměl být problém;
- spojka problém není, horší je to s předními kotouči, které se sice vůbec neopotřebovávají, zato při přebrždění se rády zkroutí (při mém stylu jízdy je musím rovnat každých 15 tis. km, a jelikož vydrží 2-3 přebroušení, tak po příslušném počtu následuje výměna);
- naopak zadní brzdy jsou z říše snů - provozní ventilované kotouče, parkovací bubny uvnitř těchto kotoučů; zátěžový regulátor se navíc dá snadno nastavit tak, aby to vzadu skutečně brzdilo, o čemž si opět 95% vozového parku může nechat pouze zdát; podobně ABS, resp. jeho nastavení/sladění, nemá konkurenci, zejména ve srovnání s koncernovými vozy;
- pokud jde o díly, poněkud nechápu, na co se ptáš - jestli Ti jde o olejový filtr, tak ten v aftermarketu od Nipparts není o mnoho levnější než originál, vzduchový filtr jedině originál nebo bavlnu od K/N (byť v aftermarketu je toho plno), výměnný palivový to nemá, resp. se vůbec nemění, o svíčkách a rozvodech si rovněž přečti na jiných místech tohoto fóra, stejně tak jako o náplních; originál přední brzdové desky vydrží min. 90 tis. km (neoriginál max. 30, přitom stojí přes polovinu ceny originálu); zadní min. 160 tis. km atd. atd.
- a tak jediný problém s díly vidím v již zmíněných předních kotoučích a rovněž ve stěrači před řidičem, který je v originálu příšerně a zcela neopodstatněně předražený, v případě zájmu však sdělím svůj zdroj ve srovnatelné kvalitě a za výrazně nižší cenu - jinak skutečně NIC nepotřebuješ!.
_________________ Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...
|